Windoge Skrevet 11. mai 2020 Del Skrevet 11. mai 2020 Har kjøpt et headset som tilbyr både USB og 3.5mm jack. Vil det være lydforskjell avhengig av hvilken av disse jeg bruker? Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 11. mai 2020 Del Skrevet 11. mai 2020 Ja. Bruker du USB vil det være DAC og forsterker i hodetelefonene som gir deg lyd, og bruker du mini-jack er det DAC og forsterker i maskinen som står for lyden. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 11. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2020 1 minute ago, Dr. Brodsky said: Ja. Bruker du USB vil det være DAC og forsterker i hodetelefonene som gir deg lyd, og bruker du mini-jack er det DAC og forsterker i maskinen som står for lyden. Hvordan slår det ut i lydforskjell? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 11. mai 2020 Del Skrevet 11. mai 2020 (endret) Windoge skrev (13 minutter siden): Har kjøpt et headset som tilbyr både USB og 3.5mm jack. Vil det være lydforskjell avhengig av hvilken av disse jeg bruker? Det kommer ann på lydkontolleren og kvaliteten, usb er nok digital mens jack er analog. Det finnes jo dyre lydkort til flere tusen kr så det varierier, men usb enheter koster ikke så mye. Endret 11. mai 2020 av LMH1 Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 11. mai 2020 Del Skrevet 11. mai 2020 Windoge skrev (1 minutt siden): Hvordan slår det ut i lydforskjell? Det kommer helt an på hodetelefonene og lydkortet i maskinen din. Jeg tipper det vil være vanskelig å høre forskjell, i hvert fall bedømme hva som er best. Prøv deg frem, og bruk det du foretrekker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå