Eplesaft Skrevet 11. mai 2020 Del Skrevet 11. mai 2020 Vi har ru fliser på badet, som visstnok skal være sklisikre, men de er innmarri vanskelig å rengjøre skikkeklig. Vanlige mikrofiberkluter o.l. blir relativt fort ødelagt, og noen etterlater seg også rester fordi de blir ødelagte når de gnis på flatene. Er det noen som har erfaring med ru fliser, og vet hva slags utstyr man kan/bør bruke? Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 11. mai 2020 Del Skrevet 11. mai 2020 Ikke direkte eller mye erfaring med vask av dem, gitt. Har vel fuget noen få, da brukte vi skuresvamp, og jeg husker den ble fort slitt og ødelagt ja. Jeg regner med at en lett skrubbekost er det riktige å bruke. Ikke for harde koster, så man ikke skader eller river opp fugene, særlig over tid. Så kan man ta bøtte med rent vann og svamp etterpå, og presse ned mot gulvet så man suger opp såpevannet og gradvis skifter ut med rent vann. 1 Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 11. mai 2020 Del Skrevet 11. mai 2020 Taurean skrev (6 minutter siden): Ikke direkte eller mye erfaring med vask av dem, gitt. Har vel fuget noen få, da brukte vi skuresvamp, og jeg husker den ble fort slitt og ødelagt ja. Jeg regner med at en lett skrubbekost er det riktige å bruke. Ikke for harde koster, så man ikke skader eller river opp fugene, særlig over tid. Så kan man ta bøtte med rent vann og svamp etterpå, og presse ned mot gulvet så man suger opp såpevannet og gradvis skifter ut med rent vann. Det sistnevnte er vel lettere om du er født i vannmannen Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 11. mai 2020 Del Skrevet 11. mai 2020 Drogin skrev (Akkurat nå): Det sistnevnte er vel lettere om du er født i vannmannen Hehehe, morsomt ^^ Lenke til kommentar
Eplesaft Skrevet 11. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2020 9 minutes ago, Taurean said: Ikke direkte eller mye erfaring med vask av dem, gitt. Har vel fuget noen få, da brukte vi skuresvamp, og jeg husker den ble fort slitt og ødelagt ja. Jeg regner med at en lett skrubbekost er det riktige å bruke. Ikke for harde koster, så man ikke skader eller river opp fugene, særlig over tid. Så kan man ta bøtte med rent vann og svamp etterpå, og presse ned mot gulvet så man suger opp såpevannet og gradvis skifter ut med rent vann. Skrubbekost høres fornuftig ut, en som ikke er såpass stiv som kan ødelegge fugene som du sier. Såpevann er ikke så veldig aktuelt på flisene, da vi har fått beskjed om at det er best å vaske med vann, med unntak av i dusjen, men akkurat der er flisene glattere så der er det ikke noe problem med å bruke vanlig klut. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 11. mai 2020 Del Skrevet 11. mai 2020 Ja, det er klart. Bruker kun rent vann selv, bare grundig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå