Gå til innhold

Ser etter høytalere til hjemmekino


Anbefalte innlegg

Jeg trenger da altså høytalere som skal brukes til et hjemmekinonlegg, tenker da å kjøpe et surround-anlegg. Ut over dette aner jeg ingenting. Hvor skal jeg kjøpe?Hva er det som er bra? Hvordan ser jeg i det heletatt hvor god en høytaler er? Kom gjerne med anbefalinger, men jeg har helst ikke lyst til å bruke mer en

4000,-kroner på dette.

Endret av OuO
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et par butikker som selger online:

Brataas Hi-Fi

Hi-Fi Klubben

Hi-Fi Centeret

 

 

Det er veldig vanskelig å se om en høytaler er god eller dårlig... Men hvis du kjøper kjente og etablerte merker så er det ganske vanskelig å gå hele på tryne. Det er også lurt å spørr/sende mail til butikken og si hvilket rom det skal brukes i og hvilken prisklasse, så kommer de sikkert med et forslag.

Lenke til kommentar

Cervin er bra om man er ute etter mest mulig trøkk for pengene. Skal du høre noe roligere musikk med mykere bassganger ville jeg sett etter noe annet, men klipsch duger men blir vel gjerne litt dyrt skulle man tro.. Selv sitter jeg med Norske Patos høyttalere og er godt fornøyd med de mye lyd for pengene!!

Lenke til kommentar

Er budsjettet ditt så stramt så hadde jeg besøkt www.hifiklubben.no og sett på Gale høyttalere.

 

Gale 3030 høyttaler Front 1496 kr

Gale 3050C senterhøyttaler 998 kr

Gale 3010S høyttaler Bak 996 kr

 

 

 

Pris ca 3500 kr

 

 

Basskasse kan du kjøpe senere...! Dette er ikke et anlegg med noen super lyd, men det er bedre enn Eltax i alle fall. Selv kjøpte jeg B/W høyttare i 600 serien og angrer ikke på det....kostet riktignok 20k, men absolutt verdt pengene.

Endret av Cyprez
Lenke til kommentar

Hvis man ikke får noe brukbart til under 4000 kan jeg gå over. Høytalerne skal nesten bare brukes til film, så det viktigste er at jeg får en kraftig lyd. Er det da nødvendig å lange ut med mer enn 4000?

 

Det var noen tidligere her som anbefalte Cerwin, jeg tenker litt på å kjøpe

Cerwin Vega AVS632, er dette bruktbart? Koster 5000,- hos hifi-klubben.

 

Hvis ikke ser jeg at de også selger Argon A100 til 3000 kroner. Vil jeg merke en vesentlig forskjell på denne og Cerwinen?

 

Takker for alle svar så langt.

Lenke til kommentar
Hvis man ikke får noe brukbart til under 4000 kan jeg gå over. Høytalerne skal nesten bare brukes til film, så det viktigste er at jeg får en kraftig lyd. Er det da nødvendig å lange ut med mer enn 4000?

 

Det var noen tidligere her som anbefalte Cerwin, jeg tenker litt på å kjøpe

Cerwin Vega AVS632, er dette bruktbart? Koster 5000,- hos hifi-klubben.

 

Hvis ikke ser jeg at de også selger Argon A100 til 3000 kroner. Vil jeg merke en vesentlig forskjell på denne og Cerwinen?

 

Takker for alle svar så langt.

ser ok ut. Men som du nevner selv "så det viktigste er at jeg får en kraftig lyd" da mener jeg at du bør legge ned litt mere penger i det hele. Kjøpe deg et Par med noen litt større og kraftigere Front Høytalere, for å så bygge på med bak høytalere, senter høytaler, sub osv. Jeg kan bare annbefale Cervin Vega DX serien jeg har et par av de på rommet, spiller KNALL bra! Funker til alt av musikk og film, er kjempe fornøyd. Jeg ville nok også ha kjøpt meg et LYD og BILDE blad for se på noen tester osv. hva de syns er best.

 

 

NB. Aldri kjøp deg noen høytalere uten å høre på dem.... Besøk hifi klubben å du får høre på det du ønsker. :yes:

 

Cerwin Vega høytalere har meget høy kvalitet og er ikke no dritt, Cerwin var faktisk de første som lagde kino høytalere.

 

 

lykke til!

 

mvh Troy

Endret av Troy Henrik
Lenke til kommentar
Klipsch er også knall bra høytalere (verdens største produsent av proffesjonele kino høytalere)

 

Du får du kjøpt de på hifi klubben :D

 

JAVEL?! :roll:

Så vidt jeg vet er det JBL som er verdens største produsent av kino høytalere... siden 3/4 av alle slike er JBL

 

Men men...

men ikke Proffesjonele.

Vet ikke hva du mener med profesjonelle men JBL er i allefall verdens største leverandør av høyttalere til Kinoer ... - men det er jo mulig du snakker om profesjonelle HJEMMEkinoer :laugh:

Lenke til kommentar
bare se her da... pluss at det står reklame for Klipsch i Lyd og bildehvor det står at de er verdens storste produsent av proffesjonelle kino høytalere

"Klipsch is a leading supplier to cinema operators around the globe."

 

"...its easy to see why today more than three quarters of all cinema loudspeakers sold worldwide come from JBL Professional."

 

Klipsch er en av de største står det på Klipsch sine hjemmesider, på JBL Pro sine sider står det at de er den største... Tro på den du vil

Lenke til kommentar
Klipsch er også knall bra høytalere (verdens største produsent av proffesjonele kino høytalere)

 

Du får du kjøpt de på hifi klubben :D

 

JAVEL?! :roll:

Så vidt jeg vet er det JBL som er verdens største produsent av kino høytalere... siden 3/4 av alle slike er JBL

 

Men men...

Kanskje cdrom kommenterte at Klipsch ikke selges på hifi klubben.

Lenke til kommentar
bare se her da... pluss at det står reklame for Klipsch i Lyd og bildehvor det står at de er verdens storste produsent av proffesjonelle kino høytalere

Jepp, og hvor stor markedsandel må man ha for å kunne kalle seg "en av de ledende" i et slik marked tror du? - hmm... hvis JBL har 70% av markedet, og det finnes kanskje 5-6 andre... da burde man vel klare seg med 5% eller noe slikt iallefall da :green:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...