Gå til innhold

Ny LCD skjerm til spilling

lperik

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny pc om et par uker og den skal brukes til skolearbeid og en del spilling (CS,NFSU,UT2003 osv) På grunn av plassmangel i den nye hybelen har jeg tenkt å kjøpe en LCD skjerm og henge den opp på veggen. I tillegg vil det se rimelig stilig ut vil jeg tro!

Etter hva jeg har lest er Hyundai Q17S en god skjerm, men jeg har også sett folk anbefale LG L1710B. Hvilke av disse er best, eller er det eventuelt andre skjermer jeg heller burde velge? Husk, buskjettet er på 4500kr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal kjøpe denne http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...23&GrpID=4&s=pl

Den kan også henges på veggen, men den er litt over budjettet ditt. Den er egentlig over det som var budjettet mitt også, men jeg bare måå ha den  :love:

Hentet fra Tom`s Hardware Guide:

Launched in late summer, exclusively in an analog version, the 920 Pro will be reaching the stores in a DVI version during December. At least, it will be in all the stores in Europe, and can be ordered online with free delivery at the Hercules site for the U.S. (while waiting for a distributor to put a reference to this monitor in its catalog). 

Unlike the earlier versions of the Prophetview 920 "plain and simple," this one has a case that only comes in black and the screen itself is a HyDis 20 ms. As for the rest, it retains the best features of the previous version, starting with the design, which remains very attractive. The metal case looks really cool, although it is slightly too wide around the sides of the screen. Another advantage of this monitor is that the stand is removable, so the screen can be fixed to the wall simply by two screws. This is clearly a good idea, and it is extremely simple to install that way. But for some strange reason, Hercules is one of the very few manufacturers to have thought of it. Yet the monitor is still by no means perfect. The transformer is external, the screen settings are not height-adjustable, there is no USB hub, and the angle of vision is still just as limited.

Using the same screen as the Iiyama AS4314UTG, the PV 920 Pro benefits from the same advantages, namely, good color rendering and excellent reaction time which, when all is said and done, is so far unequaled.

Virker interessant denne og, utvilsomt pen å se på! Det er DVI utgaven som selges på komplett? Ser det står DVI i produktnavnet men kan ikke se at den faktisk har det under spesifikasjonene.

Da er man oppe i 3 skjermer å velge mellom da. Får nesten ta med denne, klarer nok å strekke meg de få kronene opp til 4685kr, men helst ikke lengre! :) Går ikke kun etter utseende, selv om det er en av faktorene. Skjermen skal være så god så mulig til spill, da jeg vil komme til å bruke den mye til det. Er elle melle den beste metoden her, eller er det en som er bedre enn de andre?

Lenke til kommentar
Hei du

Jeg vil bare si fra at q17 ikke kan henge på veggen, men fy så pen den er

Ja, enig at det er den klart fineste av de 2, synd det ikke går å henge den på veggen! Men den tar kanskje ikke så alt for stor plass alikvel?

Har de skjermen selv (som jeg har sagt i så mange andre tråder før i dag :ermm:) Skjermen min har iallefall fire hull under og siden den kan legges flat vil jeg tro at den fint kan henge på veggen :yes:

Står det noen steder at skjermen ikke kan henges på veggen eller er det bare ingen steder det står at den kan henges på veggen?

Lenke til kommentar
Står det noen steder at skjermen ikke kan henges på veggen eller er det bare ingen steder det står at den kan henges på veggen?

Mener å huske å ha lest at den ikke kan henges på veggen og at det er (så godt som det eneste) minuset med Q17S.

Fant forøvrig en bra test av 5 forskjellige LCD skjermer. Synd L1710B ikke er med! Her er testen.

Lenke til kommentar
Jeg har hatt Q17 i snart ett halvt år. Er kjempefornøyd. Har skrevet en del om den tidligere. Håper at du ikke forventer altfor mye av høytalerne, de SUGER.

Er klar over det, lest et par innlegg om Q17(S) tidligere. Om jeg skulle velge den skjermen ville det uansett ikke ha blitt noe problem, pcen skal kobles til anlegget. En god skjerm, som atpåtil er billig (iallefall billigere enn de andre). Valget er ikke lett!

Lenke til kommentar
Jeg har hatt Q17 i snart ett halvt år. Er kjempefornøyd. Har skrevet en del om den tidligere. Håper at du ikke forventer altfor mye av høytalerne, de SUGER. Ser ut som om prisen har holdt seg noen lunde stabilt. Jeg bet 3995.-, og nå koster den 300.- mer.

Finnes det egentlig noen LCD-skjermer med gode, innebygde høytalere? ;)

Endret av Spaz
Lenke til kommentar
Den Herculesen har akkurat samme panel som Q17S, noe som vil si at den gir så godt som samme bilde. Siden denne kan henges på veggen er den sikkert rette valget for deg.

Igår følte jeg veldig for å gå for LG L1710B, mens idag heller det litt mer over til Hercules Prophetview 920PRO DVI etter å ha lest tester, denne posten og på grunn av at man kan feste den rett på veggen uten noe ekstrautstyr. Om ikke folk har veldig mange formeninger tror jeg at jeg setter spikern i kista og sier at jeg går for denne. Så får jeg bestemt meg en gang for alle hvilke skjerm jeg skal kjøpe. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...