adale Skrevet 10. mai 2020 Del Skrevet 10. mai 2020 (endret) Holder på å lage nytt bad med kombinert mulighet til å brygge øl. Men at det skulle være så vanskelig å få tak i en kran med 2 utganger, hadde jeg ikke trodd. Har brukt mangfoldige timer på å lete, og kjøpte tilslutt feil type på Bauhaus. Den jeg kjøpte hadde 2 utganger uten blindeventil. Dermed vil vannet sprute ut i begge utganger når jeg skal kjøle ned øl...Så jeg har kommet til at jeg må gjøre dette annerledes? Koble til en vaskemaskin-kran-kanskje? Som denne? https://www.ahlsell.no/33/vvs-synlige-produkter/armaturer/deler-armaturkraner/ventiler/5663269/ Men hva mer trenger jeg (til rørleggeren)? Evt. kjenner noen til et dusj eller badekar armatur som har 2 utganger, som jeg kan styre hvilken som brukes, og som jeg kan skru på 1/2" koblinger på? Vil skru på adapter til Gardena-type kobling. Takk for alle svar. Endret 10. mai 2020 av adale Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 10. mai 2020 Del Skrevet 10. mai 2020 Hva med en slik y-kobling til kran? Lenke til kommentar
adale Skrevet 11. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2020 Men hvor skal den stå? 2/inntak horisontalt i veggen til standard dusj armatur. Lenke til kommentar
Knoyken Skrevet 30. mai 2020 Del Skrevet 30. mai 2020 Skal fortelle deg akuratt hva du trenger om du legger ved en skisse eller bilde eller rett å slett kommer med bedre info. Hvor skal vannet komme fra? Skal du kun ha kaødt vann eller både varmt å kaldt? 1 Lenke til kommentar
adale Skrevet 2. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2020 det ordnet seg. Brukte en vaskemaskin-tilkobling til inntaket til kaldt-vann på dusj-armaturet. Selges på bl.a Megaflis og Bauhaus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå