Wintel Skrevet 9. mai 2020 Del Skrevet 9. mai 2020 Jeg trenger en ny, stabil, trådløs router hjemme. Den må handtere 20 klienter og WLAN på 80/80Mbit i månedsvis uten restart. Og så må jeg enkelt kunne koble meg opp til denne når jeg er på ferie med VPN, slik at jeg kan se Norske TV-kanaler o.l. Om det finnes en enkel løsning som består av TO trådløse routere som kan settes opp med site-to-site vpn så blir det enda enklere når jeg er på feire - bare å ta med ene routeren og så routes all trafikk gjennom hjemmenettverket. Forslag til løsning, som kan tusle og gå i noen år og ikke må holdes i hånden ukentlig...? Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 9. mai 2020 Del Skrevet 9. mai 2020 Jeg er fornøyd med en Asus RT-AC86U. VPN klient/server, der server-delen er istand til ca 70-80mbit/s med kryptering om jeg husker riktig. Enkel å sette opp. Min har vel 5-6 trådklienter, og ca 10 trådløse, stort sett 5GHz. Jeg tror den har fått "hikke" 2-4 ganger i året, uten at jeg er sikker på om det er routeren eller modemet som er synderen. Oftere da jeg delte ut et 2.4GHz gjestenett til naboen, usikker hvorfor... Å bruke en som VPN server og en som klient burde være enkelt. Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 9. mai 2020 Del Skrevet 9. mai 2020 (endret) Til reise ville jeg valgt en GL-MT300N-V2. Den er billig, ekstremt liten og kan fungere som wifi-klient samtidig som den eksponerer eget wifi-nett til deg og dine enheter. Den har innbygget VPN-klient også så du kan koble opp mot hjemme-routeren. Jeg kjøpte en slik til broren og han er veldig fornøyd. Tror jeg skal kjøpe en til meg selv før neste ferie, når det engang blir lov å reise igjen.. På hjemmerouter-biten har jeg bygget router/fw med pfsense sw på pcengines apu3xx hw. Kan også sette et wifi-kort i den, men jeg bruker et par dedikerte wifi-AP til å dekke hele huset. Samme sw som Netgate bruker på sine enheter og kunne fint bare kjøpe ferdig box fra de; det ville bare bli noe dyrere. Endret 24. mai 2020 av tigerdyr Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 24. mai 2020 Del Skrevet 24. mai 2020 FortiWifi 30E, brannmur og wifi i ett, selvsagt VPN-støtte. Du kan bruke klient på PCen din eller sette opp site to site mot eksempelvis en annen tilsvarende enhet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå