Rikky Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Jeg har et frontsett jeg skal koble opp i bilen, og har kun to kanaler til rådighet på forsterkeren. Frontsettet har jo 4 kanaler inn på de boksene med delefilter, og like mange utganger. Altså skulle jeg hatt to kanaler til. Er det mulig å koble både mellomtone og diskant på forsterkeren med kun to kanaler? Og hvordan gjør jeg det? Takk for svar! Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Er du sikker på at det er to innganger på hvert delefilter? I så fall forsvinner jo hele vitsen med delefilteret... Med mindre du Bi-wirer da, noe jeg hittill ikke har sett på bilstereo. Det er tross alt delefilteret som bestemmer hvilke frekvenser diskant og mellomtone skal få. Hvilket frontsett/delefilter er det du bruker da? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 31. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2003 (endret) Boksene ser sånn ut: Det er to bokser. Edit: Da jeg skrev "to innganger" mente jeg en for tweeter og en for woofer, trodde det kun var en felles inngang til disse. Endret 31. desember 2003 av RikkyRally Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Vanligvis er det bare en inngang ja. Regner forøvrig med at det skal funke å parallell-koble inngangene. Lenke til kommentar
D-Fender Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Vist du leser nøyere i instruksjonsmanualen er jeg sikker på at du finner ut om du skal bruke tweeter eller woffer in når du bare skal bruke en forsterker. DVS At du kan koble om inni delefilteret sånn at du kan kjøre en forsterker på Diskant og en på bass. Men fra fabrikken er dette mest sannsynlig koblet slik at du bruker bare den ene "inngangen". Håper det var litt til hjelp. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 31. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2003 Ok, skjønner hva du mener... har dessverre ikke manualen, men skal se hva jeg finner. Hvis jeg må parallellkoble, hvordan gjør jeg da? Noe sånn som dette? Lenke til kommentar
D-Fender Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Ville jeg aldri gjort, har du testet å bare koble på den ene, eller den andre. Dersom du må paralellkoble deler du effekten 50/50, mens delefilteret selv hadde delt det perfekt. (=bedre lyd) Har nå funnet fram instruksjonmanualen til mitt frontsett. (JL Audio XR650.csi ) Der skal jeg koble inn på Lavnivåinngangen, dvs woffer inngangen dersom "jumperene" på delefilteret er satt til standard. Dersom de hadde vært satt til bi-wire, måtte jeg parallel koblet slik du foreslo. Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Det hadde forøvrig hjulpet MYE om du nevnte hvilken frontsett/delefilter du bruker. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 1. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2004 Soundstream Exact 4.3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå