Gå til innhold

Ny pc vil ikke starte,en dusør tilde somvet svaret

Nikkor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ta ut hk og legg det på bordet ved siden av kabinettet slik at de ikke rører hverandre. Kobl av alt av disker og cd-rom. Kun strøm til hk. La cpu og minne stå i. Sett kortet til 100MHz FSB og prøv da. Husk å trekke ut strømkabelen før du demonterer...

Har hatt slike feil selv før. Bare å prøve å eliminere hva som kan være galt..

Lykke til...

Har prøvd det, da hadde jeg skjermkortet I.

Men skal prøve igjen. :)

Nå stikker jeg ut litt.

Lenke til kommentar
Om du har skrudd det RETT ned på metallplaten under er det ikke rart den ikke starter. Du drepte det nok ganske kjapt da... Husk på at det går strøm gjennom alle "metallgreiene" som stikker ut under på HKet.

Damn :wow:

Betyr det at jeg muliggens har ødelagt alt..jaja...

Må sende de inn hvertfall. :)

Lenke til kommentar
Jeg ser at skjermkortet står skevt og, så du har vel plassert det helt nede på metallplaten uten noe i mellom. Du må nå ha kortsluttet hele kortet da.

Riktig.

Blir nesten litt komisk det her :laugh:

Men da som da er litt rart er at psu'en ikke starter når jeg har koblet fra alt, og fjernstartet det som jeg sier...

Håper på at det bare er psu'en nå jeg da :yes:

Endret av nikkor
Lenke til kommentar

Tenkte du ikke over hva du gjorde når du satte på hovedkortet? Jeg hadde i alle fall vært ganske skeptisk til å sette noe sånn rett ned der. Første gang jeg bygde pc satte jeg den antistatiske klypen rett ned på hovedkortet. Det skjedde heldigvis ingenting.

Lenke til kommentar
Tenkte du ikke over hva du gjorde når du satte på hovedkortet? Jeg hadde i alle fall vært ganske skeptisk til å sette noe sånn rett ned der. Første gang jeg bygde pc satte jeg den antistatiske klypen rett ned på hovedkortet. Det skjedde heldigvis ingenting.

Nei tenkte ikke på det...

Gledet meg til og spille BF jeg :roll:

I etter tanke så så det kanskje litt rart ut ja.

Men komplett gir meg vel et nytt hk håper jeg så..... :dontgetit:

Lenke til kommentar

Hehe, husker jeg skulle bygge pc for første gang, begynte å ryke av cpu :p

starta etterpå utrolig nok  :roll:

LOL :laugh: Hva hadde du gjort feil?

Hm joh en jeg kjenner som jobber i kommunen han kan jeg spørre :thumbup:

btw: Visst jeg sender tilbake maskinen til komplett, skal jeg bare la dele stå i?

Eller må jeg ta ut og pakke ned alle? :)

Endret av nikkor
Lenke til kommentar
Er nikkor ute med ein julespøk her? hm. Det var no ein bedre enn swein sin dette.

:xmas:

OMG ikke si det da :p

Det er faktisk sant!

Første gang jeg har bygd ny pc, og jeg kan skylde på at jeg var litt trøt...

Da beklager eg min utalelse :blush: Såg du hadde fått hk no i julen på ein annan post. Du har nok beklagelivis fått problemer der. Håper på psu og ønsker deg lykke til med den nye når du får bytta den.

God nyttårsfeiring til deg.

Lenke til kommentar
Er nikkor ute med ein julespøk her? hm. Det var no ein bedre enn swein sin dette.

:xmas:

OMG ikke si det da :p

Det er faktisk sant!

Første gang jeg har bygd ny pc, og jeg kan skylde på at jeg var litt trøt...

Da beklager eg min utalelse :blush: Såg du hadde fått hk no i julen på ein annan post. Du har nok beklagelivis fått problemer der. Håper på psu og ønsker deg lykke til med den nye når du får bytta den.

God nyttårsfeiring til deg.

Hehe takk :)

God nytt år deg også ;)

Lenke til kommentar

Hehe, husker jeg skulle bygge pc for første gang, begynte å ryke av cpu :p

starta etterpå utrolig nok  :roll:

LOL :laugh: Hva hadde du gjort feil?

Hm joh en jeg kjenner som jobber i kommunen han kan jeg spørre :thumbup:

btw: Visst jeg sender tilbake maskinen til komplett, skal jeg bare la dele stå i?

Eller må jeg ta ut og pakke ned alle? :)

Du må vel ta alt fra hverandre igjen og sette hk nedi antisiatisk pose med manualen osv.. Alt må være pakket slik som når du fikk den.

Happy new year :devil:

Lenke til kommentar

Jeg hadde akkurat samme problemet. PSU bare begynte å pipe,ingenting skjedde. Prøvde med en annen PSU,samme skjedde.

Tok opp hovedkortet fra kabinettet,dvs monterte pc`n på gulvet.

Så startet alt, alt virket. Monterte pc`n i kabinettet,PSU begynte å pipe.

Tok opp hovedkortet nok en gang,og ja,det virket.

Kabinettet var et billig Qtec,til 270kr,som jeg skulle bygge en pc av deler jeg hadde liggende i.

Klarer ikke å få pc`n til å virke i kabinettet,uansett hvordan jeg vrir og vender på det. :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...