Gå til innhold

Ny pc vil ikke starte,en dusør tilde somvet svaret

Nikkor

Anbefalte innlegg

Ikkje så godt å sjå det på bilda dine, men det virker som om hardiskkabelen er montert feil vei. Veit ikkje om det skal ha no å si da eg ikkje har prøvd det sjølv.

Har du laga kabelen til cd-romen sjølv?

Synest det er rart at du får pipelyder når alt er frakobla.Har psu innebygde lydkilder? rart.

Ta eit nytt bilde der du legger ting litt til sides så vi får eit bedre innsyn.

Endret av Ulvestad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er jo nesten umulig å se utfra bildene dine om du har koblet på 2pin ledningen med ATX Power Switch i CTRL PANEL1 (Der alle de små ledningene skal være tilkoblet).

Ingen ATX kabinett vil starte ved hjelp av Power-knappen uten denne kabelen koblet på

det stemmer du må koble til power sw!

holder ikke med bare power led!

led=lys

Sw=bryter!

edit: etter å ha lest alle inleggene dine trådstarter så har du ikke kobla til power sw`n!

den må du koble til for at det i det hele tatt skal skje noe!

LES BRUKSANVISNINGEN! det nytter ikke å bygge pc uten å ha lest bruksanvisningen til hk!

der står det 100% sikkert hvor du skal sette på power-sw kabelen på hk!

jeg skjønner ikke helt vitsen og bygge pc når du ikke klarer og sette på power sw kabelen engang. det er en 2-eller 3-pins kontakt du skal sette en jumper lignene greie på!! da har du noe å glede deg til! hint BIOS det kommer til å bli ett ****** for deg! :no:

Skjerpings!

unskyld ordbruken ble bare litt provosert!

Endret av kake_fredrik
Lenke til kommentar

edit: etter å ha lest alle inleggene dine trådstarter så har du ikke kobla til power sw`n!

LES BRUKSANVISNINGEN! det nytter ikke å bygge pc uten å ha lest bruksanvisningen til hk!

jeg skjønner ikke helt vitsen og bygge pc når du ikke klarer og sette på power sw kabelen engang. det er en 2-eller 3-pins kontakt du skal sette en jumper lignene greie på!! da har du noe å glede deg til! hint BIOS det kommer til å bli ett ****** for deg! :no:

Skjerpings!

Mange hk som starter opp uten denne tilkoblet.

Lenke til kommentar
Sånn for og svare på noen spm:

Ja det er en 300wats psu ja.

Ja det er twinmos.

Og det funka ikke og sette den i slot1. :cry::cry:

Synes faktisk den piper mere når ikke er hk'et er tilkoblet med det er sikkert bare meg :p

Her kommer det er nytt bilde, legg merke til de Dingsene som stikker opp og ikke noe er koblet til.

http://home.online.no/~gbsoeyla/artimages/nytt_hk.JPG

Det meste er til lys og sånnt til kabbinetet, det har jeg bare latt stå gjør det noe?

Også denne kabelen http://home.online.no/~gbsoeyla/artimages/...rte_kabler2.JPG

Hva er den til?

Når jeg koblet den til på min gammle (det var 3stk av den på min) så fungerte psu fint.

Vi snakker her om en annen psu, som også sluttet og fungere etter mine"inngrepp" :blush:

de kablene har ingen ting med Booting og gjøre da.. :), drit i de det eneste du skal passe på har strøm er HK og eventuelt Skjermkort.

Lenke til kommentar
Er jo nesten umulig å se utfra bildene dine om du har koblet på 2pin ledningen med ATX Power Switch i CTRL PANEL1 (Der alle de små ledningene skal være tilkoblet).

Ingen ATX kabinett vil starte ved hjelp av Power-knappen uten denne kabelen koblet på

det stemmer du må koble til power sw!

holder ikke med bare power led!

led=lys

Sw=bryter!

Skjerpings!

Eh visst du leste nøye nok :)

Så stod at jeg har prøvd dette for LENGE siden, det var bare en liten glipp :p

Ringer til komplett nå før det stenger...

Edit: Og seff visste jeg hvordan man koblet til denne, jeg bare trodde det ikke var nødvendig.

Ordbruken ffyfyfy.

Endret av nikkor
Lenke til kommentar

Tok tid å lese igjennom detta her ;)

Hvis det er minne brikka som stopper hele greia så _ta den ut_

Maskin booter nemlig uten minne og ;)

Men den kommer ikke lengre enn til POST screenen da :)

edit: hvis dette er nevnt før så unnskyld ;)

måtte skumlese litt for å bli ferdig i år ;) (did you get it? :devil: )

Endret av LoS
Lenke til kommentar
Ikkje så godt å sjå det på bilda dine, men det virker som om hardiskkabelen er montert feil vei. Veit ikkje om det skal ha no å si da eg ikkje har prøvd det sjølv.

Har du laga kabelen til cd-romen sjølv? 

Synest det er rart at du får pipelyder når alt er frakobla.Har psu innebygde lydkilder? rart.

Ta eit nytt bilde der du legger ting litt til sides så vi får eit bedre innsyn.

Nå sender jeg den inn til komplett :cry:

Ringte nå ditt, og jeg prøvde og "fjernstarte" den.

Likedød....

Minne har jeg tatt ut.

Men jeg har bare skrudd hovedkortet rett ned på platen da...

Ikke noe skruer UNDER liksom.

Men har også tatt den av platen og prøvd og starte det hjalp heller ikke....

Visst det visser seg og ikke være psu'en som er ødelagt og jeg får den tilbake gråter jeg ass :p

Får håpe minnet ikke klikker...

Edit: I get it :p

Endret av nikkor
Lenke til kommentar

Som i og atter kortslutining på kretsene?

edit: hvis det ikke starter opp med _kun_ hk cpu og psu så er det jo selvfølgelig noe som er galt :yes:

Kjipt det der :cry:

Endret av LoS
Lenke til kommentar

Som i og atter kortslutining på kretsene?

edit: hvis det ikke starter opp med _kun_ hk cpu og psu så er det jo selvfølgelig noe som er galt :yes:

Kjipt det der :cry:

OJ :dontgetit:

Vil kortslutningen alltid være der da?

Nå setter jeg på gullskruene før jeg sender den til komplett hvertfall :cool:

Lenke til kommentar

Hvis kortslutningen gjorde at et par kompnenter ble ødelagt så vil det være det ja, har man flaks så røyk ingen, men nå snakker vi flaks, er du som som meg så har du ikke hatt flaks ;)

Hehe :)

Men eneste som ser ut til og være ødelagt er psu'en,siden den heller ikke startet opp med fjernstring..kortslutning...

Kan den ble ødelagt av den kortslutning?

Lenke til kommentar

Hvis kortslutningen gjorde at et par kompnenter ble ødelagt så vil det være det ja, har man flaks så røyk ingen, men nå snakker vi flaks, er du som som meg så har du ikke hatt flaks ;)

Hehe :)

Men eneste som ser ut til og være ødelagt er psu'en,siden den heller ikke startet opp med fjernstring..kortslutning...

Kan den ble ødelagt av den kortslutning?

Hvis du har klart å kortslutte 12pins kontakten så er det nok psu ja, husker jeg ikke feil så er den kontakten lodda fast på undersiden, men da skulle det egentlig ha smelt litt da :roll:

Lenke til kommentar

lol :laugh:

Am so stupid :blush:

Kan trøste mg med at en psu ikke er så veldig dyr da....bare jeg ikke har ødelagt mere :ermm:

Nå har jeg satt på gulskruene da :p

Så sender jeg den back....

Har egentlig mest lyst til og bare kjøpe en ny psu, får se om jeg får solgt noen xbox spill :p

Edit: Det smalt ikke ;) .

Endret av nikkor
Lenke til kommentar

Ta ut hk og legg det på bordet ved siden av kabinettet slik at de ikke rører hverandre. Kobl av alt av disker og cd-rom. Kun strøm til hk. La cpu og minne stå i. Sett kortet til 100MHz FSB og prøv da. Husk å trekke ut strømkabelen før du demonterer...

Har hatt slike feil selv før. Bare å prøve å eliminere hva som kan være galt..

Lykke til...

Endret av thelootmaster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...