Gå til innhold

Ny pc vil ikke starte,en dusør tilde somvet svaret

Nikkor

Anbefalte innlegg

Hvis du bruker Twinmos minnebrikker, er det nesten garantert problemet ditt.....

Det har du ja.....

Hvis du ser i min signatur så har jeg to MSI Socket A hovedkort. Ingen av disse vil boote med Twinmos.

Vel... Jeg har i løpet av siste året bygd 8 maskiner, og samtlige var AMD-maskiner med Twinmos. Et par av dem brukte MSI hk også. Jeg har ikke erfart noen problem med AMD/Twinmos.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Manger svar som går på at psu ikke er bra. Har du en annen så prøv med den. Hvis den er "gammel og svak", så starter du opp med kun det nødvendigste først (cpu og ram), skal ialfall starte opp og telle rammen da.

edit: og skjermkort selvfølgelig

Problemet er at det ikke skjer en drit :no:

Og den skal tross alt kunne tåle en duron og 256minn og et GeForce 3ti200.

:)

Lenke til kommentar
Hvis du bruker Twinmos minnebrikker, er det nesten garantert problemet ditt.....

Det har du ja.....

Hvis du ser i min signatur så har jeg to MSI Socket A hovedkort. Ingen av disse vil boote med Twinmos.

Vel... Jeg har i løpet av siste året bygd 8 maskiner, og samtlige var AMD-maskiner med Twinmos. Et par av dem brukte MSI hk også. Jeg har ikke erfart noen problem med AMD/Twinmos.

Jeg har bare erfart det med Nforce chipset, ikke med VIA....

Prøv med å sette jumperen til 100MHz...

Endret av xoop
Lenke til kommentar

Det har du ja.....

Eller det vil si, hvis jeg setter K7N2G-ILSR kortet til 100MHz med jumperen vil det starte, men det er et kjent problem at MSI og Twinmos ofte får problemer.

Okey så du tror den i det hele tatt vil starte visst jeg gjør dette? :)

Lenke til kommentar

Og lodott: Skal prøve og se om noen er løse :)

Kan det ha noe og si visst jeg har koblet de feil på master og slava på harddisk og cdrom?

Xoop: det ville joh hvertfall forferdelig, jeg som fikk mega bra stepping. :no:

Endret av nikkor
Lenke til kommentar
Litt off-topic: Er det ikke veldig lite plass mellom PSU og CPU-kjøler? Så litt risky ut.

Kan for min egen del bekrefte at plasseringen i av psu i dette kabinett gjør det ubrukelig med f.eks Igloo slient breeze, da denne bygger for mye opp fra cpu.

Med lavere vifter funker det tåli. har selv klippet hull i kabinettet og montert en ekstra 80mm vifte rett over cpu i toppen av kabinettet, så slapp jeg at tempen lå på 85grader liksom... Billig kabinett, men dyrt å ha ståanes fordi det er ubrukelig...

Lenke til kommentar
Litt off-topic: Er det ikke veldig lite plass mellom PSU og CPU-kjøler? Så litt risky ut.

Kan for min egen del bekrefte at plasseringen i av psu i dette kabinett gjør det ubrukelig med f.eks Igloo slient breeze, da denne bygger for mye opp fra cpu.

Med lavere vifter funker det tåli. har selv klippet hull i kabinettet og montert en ekstra 80mm vifte rett over cpu i toppen av kabinettet, så slapp jeg at tempen lå på 85grader liksom... Billig kabinett, men dyrt å ha ståanes fordi det er ubrukelig...

Har aldri opplevd så dårlig kvalitet på et kabbinet noen gang, hele midten av kabbinetet bøyde seg når jeg skulle dytte ut metallplatene.

Edit: Nå poster jeg vel litt mange poster etter hverandre :p

Lenke til kommentar

Kan det ha noe og si visst jeg har koblet de feil på master og slava på harddisk og cdrom?

Ja, men det er jo greit å finne ut av uansett...., bedre med 1000MHz enn 0 :D

Lenke til kommentar

Ja, men det er jo greit å finne ut av uansett...., bedre med 1000MHz enn 0 :D

:laugh: Hehe :)

Jah bedere enn ikke noe ja, skal sjekke om det fungerer nå. *brb*

Lenke til kommentar

Nå legger jeg meg, men om du har planer om å sitte oppe lenger og det ikke kommer fram noen løsning på problemet vil jeg bare legge til:

Forsikre deg om at alt av kabler, kort og cpu sitter skikkelig i. Les manualen om du er usikker på noe, sjekk også at ikke noe kan ha kortsluttet (da tenker jeg spesielt på hk pga skruer/kabinett)...

God natt!

Lenke til kommentar

Har du sjekket hovedkort-manualen din for evt. jumpere og ubrukte strømkontakt-punkt? Alle kontakter, inkl. prosessor og RAM sitter skikkelig i?

Om ingenting ser ut til å være i veien, prøv å ta hovedkortet ut av kabinettet, og start maskinen utenfor kabinettet. Det er mulig du har en kortslutning fra kabinettet, f.eks en skru som er feilplassert.

Lenke til kommentar
Nå legger jeg meg, men om du har planer om å sitte oppe lenger og det ikke kommer fram noen løsning på problemet vil jeg bare legge til:

Forsikre deg om at alt av kabler, kort og cpu sitter skikkelig i. Les manualen om du er usikker på noe, sjekk også at ikke noe kan ha kortsluttet (da tenker jeg spesielt på hk pga skruer/kabinett)...

God natt!

Natta :)

Sitter oppe til det fungerer jeg elr mamma sier jeg må legge meg :blush::p

En tror ikke jeg har kortsluttet noe altså. :)

Visst jeg har det så dør jeg :p

*prøveut*

Lenke til kommentar

Nå ligger et akkurat likt hovedkort på hylla mi, nettop fordi det ikke støttet akkurat den twinmos brikken du har...

Jeg kunne ikke se på bildet om du har både den store rektangulære strømkontakten OG den lille kvadratiske koblet til..

Har du koblet disse?

Men jeg tror rett og slett det er rambrikka di som ikke vil jobbe med hovedkortet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...