Gå til innhold

Ny pc vil ikke starte,en dusør tilde somvet svaret


Nikkor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

*hjelp*

 

Det han spør om er følgende: Har du kobla powerswitchen til hovedkortet? Den "AV/PÅ" brytern som sitter på frontsiden av kabinettet..

Ledningen kommer ut sammen med bla LED's, speaker, reset og power switch.. Den skal kobles på noen pinner på hovedkortet, hvordan dette gjøres står i hovedkort-manualen.

Lenke til kommentar
Har du sjekket hovedkort-manualen din for evt. jumpere og ubrukte strømkontakt-punkt? Alle kontakter, inkl. prosessor og RAM sitter skikkelig i?

Om ingenting ser ut til å være i veien, prøv å ta hovedkortet ut av kabinettet, og start maskinen utenfor kabinettet. Det er mulig du har en kortslutning fra kabinettet, f.eks en skru som er feilplassert.

En ting jeg vet faktisk ikke om det er noen ubrukte strømkontakter derfor jeg legger ut bilder :)

Har forresten bare skrudd det til med 3 skruer fordi kortet er fra demolageret og det fulgte ikke med noen...

Så hadde bare 3stk liggende.

Kan prøve og starte det uten og ha det i kabbinetet. :)

Lenke til kommentar
Nå ligger et akkurat likt hovedkort på hylla mi, nettop fordi det ikke støttet akkurat den twinmos brikken du har...

 

Jeg kunne ikke se på bildet om du har både den store rektangulære strømkontakten OG den lille kvadratiske koblet til..

 

Har du koblet disse?

 

Men jeg tror rett og slett det er rambrikka di som ikke vil jobbe med hovedkortet..

Takk! :D, og god natt.

Lenke til kommentar

Off Topic:

Nå er ikke jeg i bransjen lenger, men denne tråden forklarer godt hvorfor jeg (og sikkert flere andre) kuttet ut salg av løskomponenter, sånne problemer dukket opp nesten hver uke fra kunder som hadde montert maskinen selv, og når nesten halve dagen gikk med til suppot sier det seg selv at det ikke var lønnsomt. Når man ikke har de nødvendige kunskaper bør man heller ikke bygge en pc, Ok, man lærer, men det kan bli en dyr lærdom.

Lenke til kommentar
Nå ligger et akkurat likt hovedkort på hylla mi, nettop fordi det ikke støttet akkurat den twinmos brikken du har...

 

Jeg kunne ikke se på bildet om du har både den store rektangulære strømkontakten OG den lille kvadratiske koblet til..

 

Har du koblet disse?

 

Men jeg tror rett og slett det er rambrikka di som ikke vil jobbe med hovedkortet..

Yeap har den store og den "lille" tilkoblet ja, de står under psu'en :)

OMG og jeg som ikke skulle kjøpe NO-Name minne fordi det var dårligere så er det kanskje Twinmos sinn skyld :wow::cry:

Men sjekker ut det med jumperen nå.

Må restarte den pc'en hver gang, veldig irriterende fordi kun har en strømledning.

Lenke til kommentar
Off Topic:

Nå er ikke jeg i bransjen lenger, men denne tråden forklarer godt hvorfor jeg (og sikkert flere andre) kuttet ut salg av løskomponenter, sånne problemer dukket opp nesten hver uke fra kunder som hadde montert maskinen selv, og når nesten halve dagen gikk med til suppot sier det seg selv at det ikke var lønnsomt. Når man ikke har de nødvendige kunskaper bør man heller ikke bygge en pc, Ok, man lærer, men det kan bli en dyr lærdom.

Og visst man aldri prøver så lærer man det ALDRI ;)

Takk skal prøve og koble til de små kontaktene speakere nå :)

Lenke til kommentar
Den AT-wannabe strømpluggen er en AUX (tilleggs på godt norsk) plugg som leder 3.3v og 5v. Denne pluggen blir med brukt på hovedkort som krever mye strøm til CPU f.eks dual hovedkort. Dersom du ikke har en plass å koble den så gjør ikke det noe.

Det er allerede svart på dette... Det finnes en slik kontakt på dette kortet, og den er plugget i..

Lenke til kommentar
forresten fikk du med den bracketen med de fire led lysene? Jeg fikk ikke denne med, men jeg kjøpte kortet demobrukt og er ikke sikker på om den følger med din versjon av hk.

 

Hvis du har denne, monter den og tyd led koden.. da finner du problemet med en gang..

Duh den fulgte desverre ikke med for meg :no:

Men duh, når du hadde det kortet og Twinmos minne brikkene, peip den da?

Eller ville ikke starte?

Kan du si eksagt hva den gjorde?

Fordi har den samme syntomene som min så stikker jeg ned til datebutikken her ned og kjøper en 265 no name ddr minne brikke til.

Det villle joh vært så UTROLIG synd visst jeg kom hjem med brikkene og den fortsatt ikke startet.

 

menT4l: Du skal gjøre AKKURAT dette: Trekk ut strømmen, åpne kabinettet og koble til p.led\power\speaker osv, og så skal du starte.. Er ikke så altfor rart at tingene ikke starter, når dem ikke får strøm.

Disse har jeg nå koblet til, ingen forksjell ;)

Og nei jeg gir ikke opp, jeg har bare alltid uflaks :cry:

Det stod joh ikke en drit om dette i testene osv...

Endret av nikkor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...