Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Sprøytemale jotun lady balance

Anbefalte innlegg

Hei! Skal nå sprøytemale 2 vegger med Jotun lady balance, er det noen som har gjort det før og kan si litt om ca hvor mange % dere tynnet den ut for fint sprøytebilde og fin flyt?

Bruker ikke en høytrykkspumpe men en Wagner w590 flexio.

Jobber som sprøytemaler til daglig men har aldri sprøyta husmaling og vannbasert før..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Ja denne er jeg og interessert i.

Skal male tak og vegger samme farge, bare annen glans. Så blir i 2 gang for meg.

Er det noen som har erfaring? Hvilke maling kan brukes? Kan jeg bruke de som jeg har lagt med her?

Hvor mye støv blir det? Og blir støvet "sittende" i luften?

20200609_135623.jpg

20200609_135527.jpg

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke svaret på hva som blir best?

Men, Lady Balance er ganske tyntflytende etter min mening, til maling å være, dog har jeg kun brukt den med rull.
Jotun anbefaler dysestørrelse på 0.53mm og trykk på 15MPa for å sprøyte Lady Balance.

En slik elektrisk HVLP sprøyte som Wagner W590, som kommer med stor dyse for tykkere malinger osv, burde klare dette helt fint uten tynning, men om det blir penere dersom du tynner malingen kan jo være, jeg tror du nesten må prøve deg frem?

Lenke til kommentar
0laf skrev (11 minutter siden):

Jeg vet ikke svaret på hva som blir best?

Men, Lady Balance er ganske tyntflytende etter min mening, til maling å være, dog har jeg kun brukt den med rull.
Jotun anbefaler dysestørrelse på 0.53mm og trykk på 15MPa for å sprøyte Lady Balance.

En slik elektrisk HVLP sprøyte som Wagner W590, som kommer med stor dyse for tykkere malinger osv, burde klare dette helt fint uten tynning, men om det blir penere dersom du tynner malingen kan jo være, jeg tror du nesten må prøve deg frem?

Så du har erfaring med sprøyte maling går helt fint? Lite / ingen sig? Er helt grønn på dette, men ønsker å prøve noe nytt og evt enklere en kost og rulle.

Lenke til kommentar
ray001 skrev (11 timer siden):

Så du har erfaring med sprøyte maling går helt fint? Lite / ingen sig? Er helt grønn på dette, men ønsker å prøve noe nytt og evt enklere en kost og rulle.

Har kun sprøytet maling utvendig, og med en god sprøyte så har det gått helt fint uten å tynne malingen, det er ikke som lakk som må sprøytes tynt for å få bra resultat.

Lenke til kommentar
Dubious skrev (På 11.6.2020 den 19.18):

Er det noe særlig bra å sprøyte husvegger?

Ser for meg at malingen vil flasse av etter få år

For min del er det snakk om maling innvendig av hus.

Og blir det maler utvendig hus i fremtiden, så blir det spraymalt på ferdig / tidligere maler husvegger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...