Redaksjonen. Skrevet 8. mai 2020 Del Skrevet 8. mai 2020 Historiske elbilandeler i koronarammet bilmarked Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 8. mai 2020 Del Skrevet 8. mai 2020 (endret) Uten noe produksjon siden mars så spørs det vel hvor mange biler Tesla får levert ut i Europa den nærmeste tiden. Endret 9. mai 2020 av hekomo 2 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 8. mai 2020 Del Skrevet 8. mai 2020 1 minute ago, hekomo said: Uten noe produksjon siden mars så spørs det vel hvor mange biler Tesla får levert ut i Europa den næmreste tiden. Nei de selger jaggu lite nå. Var jo nylig en stor prisøkning også. Vet av mange som ser på alternativer i disse tider. 1 Lenke til kommentar
Memento Mori Skrevet 8. mai 2020 Del Skrevet 8. mai 2020 Audi solgte 832 av e-tron i april her i Norge. En markant nedgang fra mars, men likevel over 25 % flere enn antall solgte Model 3 i Storbritannia og Tyskland. Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 8. mai 2020 Del Skrevet 8. mai 2020 (endret) 1 hour ago, hekomo said: Uten noe produksjon siden mars så spørs det vel hvor mange biler Tesla får levert ut i Europa den næmreste tiden. Ja, ser ut til at det blir svært lavt salg i Norge/Europa helt til august/september. Man må anta de produserer kun for USA ved Fremont i resten av dette kvartalet, ettersom det er det de kan få levert dette kvartalet, og de er fortsatt avhengig av å ha best mulig finansielle resultater. De begynner trolig å produsere europabiler rundt første uken av juli, og så er det 4-6 ukers leveringstid. Endret 8. mai 2020 av Espen Hugaas Andersen 2 Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 8. mai 2020 Del Skrevet 8. mai 2020 3 hours ago, kremt said: Nei de selger jaggu lite nå. Var jo nylig en stor prisøkning også. Vet av mange som ser på alternativer i disse tider. Det var i Noreg prisen steig. Sidan norsk økonomi er gjennomsyra av olje, går kronekursen i dass saman med oljeprisen. Dermed går prisen på alle importvarer opp. 6 1 Lenke til kommentar
OlaML Skrevet 9. mai 2020 Del Skrevet 9. mai 2020 Denne føyer seg inn i rekken av artikler om registreringstall der de tas direkte til inntekt for det kortsiktige sentimentet i inneværende måned, uten å ta høyde for at bilene er bestilt mange måneder i forveien. Nå og de siste par år er det jo nettopp det som er de viktigste faktorene til at elbil-tall skiller seg ut. Forhåndsbestillinger til lanseringer (f.eks. e-208) og leveringer i bolk (f.eks. Tesla på båt) gjør at tallene tilsynelatende "skyter i været" eller "stuper", alt etter hvilken klikk-vennlig vinkel som passer den aktuelle måneden. Dette har blitt påpekt en rekke ganger. TU skal jo være de gode, hvorfor løfter dere ikke blikket litt fra klikk-tåka? Korona-stengte Tesla-fabrikker medfører ikke lav levering nå, men det kommer til å medføre lav registrering til sensommer/høst. Da spår jeg at det kommer artikler om at elbilsalget "stuper" mens vi går tilbake til normal hverdag. Hvis TU går i den fella da så sier jeg opp. 5 Lenke til kommentar
toddinnorway Skrevet 9. mai 2020 Del Skrevet 9. mai 2020 Tesla Model 3 knuser konkurranse i USA https://cleantechnica.com/2020/05/08/tesla-model-3-is-best-selling-luxury-car-in-usa-by-far-q1-2020/ Men BMW lider mest https://cleantechnica.com/2020/05/08/tesla-model-3-scores-more-than-2x-as-many-sales-as-bmw-3-4-series-in-usa/ Og enda mer bevis på at Tesla tar knekken på ICE konkurrenten https://cleantechnica.com/2020/05/08/tesla-model-3-value-drops-5-5-in-1-year-bmw-3-series-value-drops-38-in-1-year/ 4 1 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 9. mai 2020 Del Skrevet 9. mai 2020 toddinnorway skrev (19 minutter siden): Men BMW lider mest https://cleantechnica.com/2020/05/08/tesla-model-3-scores-more-than-2x-as-many-sales-as-bmw-3-4-series-in-usa/ LOL, her er hva aksjeeierne i Tesla-fanbloggen Cleantechnica trekker frem for å bevise at en Model 3 er mye bedre enn enn BMW 3-serie. 2 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 9. mai 2020 Del Skrevet 9. mai 2020 50 minutes ago, uname -l said: LOL, her er hva aksjeeierne i Tesla-fanbloggen Cleantechnica trekker frem for å bevise at en Model 3 er mye bedre enn enn BMW 3-serie. Var teit av dem å dele opp det der ja. Burde vært nok med en egen "entertainment" kategori eller noe. Utrolig kjekt med YouTube i bilen da, har blitt noen timer med det mens man venter på trege folk. 2 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 9. mai 2020 Del Skrevet 9. mai 2020 kremt skrev (16 timer siden): Nei de selger jaggu lite nå. Var jo nylig en stor prisøkning også. Vet av mange som ser på alternativer i disse tider. Alternativene vil jo også ha gått opp i pris. 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 9. mai 2020 Del Skrevet 9. mai 2020 Memento Mori skrev (16 timer siden): Audi solgte 832 av e-tron i april her i Norge. En markant nedgang fra mars, men likevel over 25 % flere enn antall solgte Model 3 i Storbritannia og Tyskland. Tesla har jo kun en fabrikk som leverer til hele verden (unntatt Kina), og den har som nevnt vært stengt siden mars. Audi har vel fabrikker i Europa, og de har vel også delvis åpnet? Det er ikke så rart det selges lite Model 3 i Europa når det er null produksjon. 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 9. mai 2020 Del Skrevet 9. mai 2020 uname -l skrev (1 time siden): LOL, her er hva aksjeeierne i Tesla-fanbloggen Cleantechnica trekker frem for å bevise at en Model 3 er mye bedre enn enn BMW 3-serie. Selv om det var merkelig å gå så i detalj på infotainment (de kunne tatt det under ett og samme punkt), så er det jo også ganske uredelig av deg å klippe vekk det andre som går på ytelse, pris m.m. 3 1 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 9. mai 2020 Del Skrevet 9. mai 2020 hekomo skrev (3 minutter siden): Selv om det var merkelig å gå så i detalj på infotainment (de kunne tatt det under ett og samme punkt), så er det jo også ganske uredelig av deg å klippe vekk det andre som går på ytelse, pris m.m. Aksjeeierne kunne tatt med bremser da. Som at en BMW M3 stopper på under 100 fot fra 60 mph, mens en Tesla Model 3 trenger 133 fot. Men klart, kjøper man en sportsbil så er kanskje Youtube viktigere. 3 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 9. mai 2020 Del Skrevet 9. mai 2020 (endret) 16 minutes ago, uname -l said: Men klart, kjøper man en sportsbil så er kanskje Youtube viktigere. Er Model 3 en sportsbil da? Performance utgaven er jo litt sporty, men ellers vil jeg ikke kalle det en sportsbil. BMW M3 er mere sportsbil. Endret 9. mai 2020 av Complexity 2 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 9. mai 2020 Del Skrevet 9. mai 2020 uname -l skrev (1 time siden): Aksjeeierne kunne tatt med bremser da. Som at en BMW M3 stopper på under 100 fot fra 60 mph, mens en Tesla Model 3 trenger 133 fot. Men klart, kjøper man en sportsbil så er kanskje Youtube viktigere. Man kunne sikkert tatt med mye rart, men poenget mitt var vel at din fremstilling av saken ikke akkurat var særlig redelig. 1 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 9. mai 2020 Del Skrevet 9. mai 2020 (endret) hekomo skrev (1 time siden): Man kunne sikkert tatt med mye rart, men poenget mitt var vel at din fremstilling av saken ikke akkurat var særlig redelig. Uredelig er vel Cleantechnica som har konstruert listen jeg hentet eksempler fra. Men folk får vel selv vurdere hvor komplett den er og om den er utfyllende nok til å trekke følgende konklusjon: "but it’s hard to understand why anyone comparing the two models would end up choosing the 3 Series." Her er den fulle komplette listen fra Cleantechnica slik at folk kan se om hekomos påstand om uredelighet holder mål. Merk at ved siden å kunne tegne kruseduller på en skjerm mens man sitter og lader så mener Cleantechnica det er et stort pluss at man kan betale $7000 for noe som ikke har materialisert seg på 5 år. Og neppe vil(FSD). Endret 9. mai 2020 av uname -l 2 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 9. mai 2020 Del Skrevet 9. mai 2020 Cleantechnica er Tesla aksjeholder som bruker bloggen sin for å jasse opp markedet. Når man ser på rekorden av nyregistrerte aksjonærer som kun holder Tesla så ser det ut til å fungere. 220,000 nyregistreringer ble jo en rekord som nok vil holde en stund. Det overgår .com perioden og viser hvem en typisk aksjonær er i dette. Individuelle holdere er en større bit av kaken enn fond.... 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 9. mai 2020 Del Skrevet 9. mai 2020 uname -l skrev (1 time siden): Uredelig er vel Cleantechnica som har konstruert listen jeg hentet eksempler fra. Men folk får vel selv vurdere hvor komplett den er og om den er utfyllende nok til å trekke følgende konklusjon: "but it’s hard to understand why anyone comparing the two models would end up choosing the 3 Series." Her er den fulle komplette listen fra Cleantechnica slik at folk kan se om hekomos påstand om uredelighet holder mål. Merk at ved siden å kunne tegne kruseduller på en skjerm mens man sitter og lader så mener Cleantechnica det er et stort pluss at man kan betale $7000 for noe som ikke har materialisert seg på 5 år. Og neppe vil(FSD). Forskjellen er at CT lager en liste over ting de synes er viktige, og mener at dette gjør at Model 3 er mye bedre. Du klipper ut en liten del av dette og gir et falskt bilde av meningene deres. Altså - de ytrer en mening, du sprer usannheter om hva de ytrer. Skjønner du nå? Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 9. mai 2020 Del Skrevet 9. mai 2020 oophus3do skrev (1 time siden): Cleantechnica er Tesla aksjeholder som bruker bloggen sin for å jasse opp markedet. Når man ser på rekorden av nyregistrerte aksjonærer som kun holder Tesla så ser det ut til å fungere. 220,000 nyregistreringer ble jo en rekord som nok vil holde en stund. Det overgår .com perioden og viser hvem en typisk aksjonær er i dette. Individuelle holdere er en større bit av kaken enn fond.... Det er jo bra at mange har så stor tro på selskapet at de blir aksjonærer. Dette er ganske enestående. Det er ikke veldig mange selskaper som skaper så stor entusiasme. Det viser seg jo også at de "profesjonelle analytikerne" har hengt langt etter når det gjelder å forstå selskapet. Det virker dog som flere og flere begynner å skjønne mer nå. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå