Svendsen Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Som emne sier: Er det mulig å gå et bakgrundsbilde til å repetere bare engang? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Som emne sier: Er det mulig å gå et bakgrundsbilde til å repetere bare engang? Svar; Ja. Hvordan; Husker ikke. Tips; Bruk søkefunksjonen på forumet, spørsmålet var oppe for en tid tilbake.. Blir vel noe med y-repeat=0, x-repeat=0 i CSS (?) Lenke til kommentar
PT Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Du bruker CSS: <html> <head> <style type="text/css"> body { background-image: url("bilde"); background-repeat: no-repeat } </style> </head> <body> Innhold </body> </html> Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Du bruker CSS: <html> <head> <style type="text/css"> body { background-image: url("bilde"); background-repeat: no-repeat } </style> </head> <body> Innhold </body> </html> Tror du overså det med at det var bakgrunn i en tabell.. Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 31. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2003 (endret) danke da skal jeg teste er jo bare å lage ei css fil med en .no-repeat og det av kode i da.... Endret 31. desember 2003 av Svendsen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Kan man på denne måten får all grafikken på en side til å loade kun èn gang? Lenke til kommentar
PT Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Tror du overså det med at det var bakgrunn i en tabell.. Ja, det gjorde jeg visst. Kanskje man bare kan bruke <html> <head> <style type="text/css"> td { background-image: url("bilde"); background-repeat: no-repeat } </style> </head> <body> Innhold </body> </html> istedet Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 31. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2003 Tror du overså det med at det var bakgrunn i en tabell.. Ja, det gjorde jeg visst. Kanskje man bare kan bruke <html> <head> <style type="text/css"> td { background-image: url("bilde"); background-repeat: no-repeat } </style> </head> <body> Innhold </body> </html> istedet men vil ikke den legge seg i alle td'r da? Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Hehe, like greit å bytte det ut med table { ... } istedet. Eventuelt om du bare skal ha en spesifikk table til å ha bakgrunnen så må du bruke table.mintabell { ... } i css'en og skrive i html'en <table class="mintabell"... Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 (endret) jo. Lag heller en class, f eks: <html> <head> <style type="text/css"> .oggabogga { background-image: url("bilde"); background-repeat: no-repeat|repeat-x|repeat-y } </style> </head> <body> <table> <tr> <td class="oggabogga">ting som skal vere i TDen </td> </tr> </body> </html> Endret 31. desember 2003 av arve87 Lenke til kommentar
PT Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 (endret) Tror du overså det med at det var bakgrunn i en tabell.. Ja, det gjorde jeg visst. Kanskje man bare kan bruke [ kode ] istedet men vil ikke den legge seg i alle td'r da? Ja, det vil den vel. Da kan du bruke denne koden (aner ikke om det virker, er ingen css-dude): <html> <head> <style type="text/css"> .bakgrunn { background-image: url("bilde"); background-repeat: no-repeat } </style> </head> <body> <table> <tr> <td class="bakgrunn"> td'en med bakgrunnsbilde </td> </tr> </table> </body> </html> Endret 31. desember 2003 av PT Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 31. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2003 Den siste til PT funka fett danke Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Til trådstarter: anbefaler deg uansett å legge alle css properties i ei ekstern css fil. Slik: <head> <link rel="stylesheet" type="text/stylesheet" href="path/filnavn.css"> </head> i css fila skriver du .bakgrunn { background-image: url("bilde"); background-repeat: no-repeat|repeat-x|repeat-y } Så er det berre å definere class="bakgrunn" på det du måtte ønske Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 31. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2003 Arve: jepp det er slik jeg pleier å gjøre det. er kjent med bruken av CSS filer og hente dem der jeg skal ha de. I dette tilfellet var det bare for å teste et design og det at jeg var usikker på den repeat delen. Da ble det og lettere å lage det i html fila... siden det bare var en Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 ehmm.. bare en pirke-pirke ting.. eller.. smak og behag, men ryddigere kode.. slik format-ting.. hehe .bakgrunn { background-image: url("bilde"); background-repeat: no-repeat|repeat-x|repeat-y } prøv å holde hver css attribute på sin egen linje.. gjør det mere oversiktlig... Lenke til kommentar
PT Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 ehmm.. bare en pirke-pirke ting.. eller.. smak og behag, men ryddigere kode.. slik format-ting.. hehe .bakgrunn { background-image: url("bilde"); background-repeat: no-repeat|repeat-x|repeat-y } prøv å holde hver css attribute på sin egen linje.. gjør det mere oversiktlig... Smak og behag ja, jeg liker å ha det på flere linjer. Mener det blir mer oversiktlig Uansett så er det der ingenting i forhold til html-kodingen min. Der er det ingen tagger som skal på samme linje Eksempel: Fy-fy: <table><tr><td>Innhold Sånn ja: <table> <tr> <td> Innhold Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 (endret) Ofte best slik Fant forresten ut at dreamweaver også kan den kunsten å misoppfatte rein og enkel html kode.. Holder på å klikke fordi den gjør om på ting eg gjør manuellt i code view, som er _riktig_! Endret 31. desember 2003 av arve87 Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 forskjell på html og css kode da.. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 ja, men DW har visst sine egne regler, viser forskjellige ting i code view og design view, altså forskjellige verdier... Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 såpass?? har jeg aldri merka.. så ikke noe til det i tidlig beta stadie heller.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå