wampster Skrevet 7. mai 2020 Del Skrevet 7. mai 2020 Hei. Etter at bilen har stått stille en stund (3ish uker) har det begynt å "lugge" når jeg bremser. Dette kjennes på hele bilen samt at man også kjenner det i bremsepedalen. Ikke noe ved kjøring, svinging, aks eller noe annet. Det får meg til å tro at det er noe med kloss eller skive. Vedlagt er bilde av bremseskive foran. Kan det være det som er ytterst på skiven? Evt hvordan får jeg det av? Alle tips tas imot med takk. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 7. mai 2020 Del Skrevet 7. mai 2020 Det høres ut som bremser ja. og den skiven ser såvidt sliten ut at det trolig må byttes. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 7. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2020 Hadde den på service hos Volvo for et halvt år siden og da sa de ikke noe om bytte av skiver. Etter det har jeg vel kjørt ca 1000km. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 7. mai 2020 Del Skrevet 7. mai 2020 Jepp. Bremser er nok en slitedel. Det er normalt å bytte skiver og klosser annetvhert år på en bil som går i norsk saltsørpe. Send en varm hilsen til Satans Vegvesen. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 7. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2020 Men kan det altså skyldes det "ruglete" feltet ytterst på skiven? Og hvorfor er det på begge skivene foran, men ingen av skivene bak? ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå