Andeplane Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 (endret) Jeg har telenor ADSL, og har fått et SpeedTouch 510i modem. Jeg må komme meg inn på modemets konfigurasjom, men har verken brukernavn eller passord. Når jeg har ringt telenor, sier den ene at modemet ikke KAN konfigureres, mens en jeg snakket med i dag har passord, men sier at han ikke får lov til å gi det til kunder. Han sa at det finnes på internett, men jeg har ikke sjans til å finne det Har lett mye, men finner det ikke. På SpeedTouch sine hjemmesider står det at HVIS det er satt et passord, kommer det opp en boks hvor man skal skrive det inn. Hvis ikke, går man rett inn. NÅ til saken Har noen det brukernavnet og passordet som trengs for konfigurering av SpeedTouch 510i modemet? #Edit: Skrivefeil Endret 31. desember 2003 av Andeplane Lenke til kommentar
delling81 Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 (endret) Google it. Fant løsning som sannsynligvis virker for deg ganske enkelt. Ruteren jeg hadde, hadde med en cd, som man kunne bruke til å resette den, da fikk man også satt brukernavn og passord. Men dette var til bruk i nz, og vet ikke hvordan Telenor virker i forhold til dette. Men ser ut som det ikke er de helt store problemene med å komme inn. Endret 31. desember 2003 av delling81 Lenke til kommentar
Andeplane Skrevet 31. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2003 Telenor nekter å gi det fra seg, og jeg har googla og googla Finner ikke noe. Når man resetter til factory default, så er det fortsatt spørsmål om un/pw. Jeg sa til kundeservice at da må vi vel bare si opp abbonementet da, siden jeg ikke fikk det. "Ja det får du gjøre da". Det fuglte ikke med noen cd, eller noen info om dette. hehe OM du har tid, kunne du googla litt? Jeg sliter VELDIG!!! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Telenor nekter å gi det fra seg, og jeg har googla og googla Finner ikke noe. Når man resetter til factory default, så er det fortsatt spørsmål om un/pw. Jeg sa til kundeservice at da må vi vel bare si opp abbonementet da, siden jeg ikke fikk det. "Ja det får du gjøre da" Modemet er satt opp som bridge og du kan ikke konfigurere det, du kan oppdatere firmwaren og dermed slippe dette men da bør du være forberedt på og kjøpe ett nytt g ikke regn med noe hjelp fra TN. Lenke til kommentar
Andeplane Skrevet 31. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2003 Det som er problemet er at ingen spill fungere online. Det er ikke mulig å sette opp ftp server eller NOEN ting. Vanlig irc, msn, sende filer på msn , og internet explorer fungerer, men når man prøver spill, som f. eks CS Halo Age Of Empires 2 Unreal Tournament Enemy Territory Tribes 2 Diablo 2 Call Of Duty etc etc. Det virker som spillene ikke har kontakt med internett. Null forskjell om jeg drar ut ledningen Jeg vil tro det har noe med modemet og gjøre, siden det samme problemet gjelder 6 forskjellige pcer. Uten oppkobling til router eller noen ting. Noe annet som kan være feil? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Det som er problemet er at ingen spill fungere online. Det er ikke mulig å sette opp ftp server eller NOEN ting. Så lenge det står som bridge endrer det eller sperrer det ingenting. Er du 100% sikker på at alle brannvegger er avskrudd, husk på at XP har innebyggd brannmur som du også må skru av. Lenke til kommentar
Andeplane Skrevet 31. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2003 Det som er rart er at det virket de første 4-5 dagene etter vi fikk Telenor. Men så plutselig, så stoppa det. Jeg har prøvd med 6 forskjellige pcer, hvor de enten hadde Windows 2k eller XP. Ikke noe firewall er skrudd på, og jeg har prøvd med HELT clean install av windows...ikke noe programmer som eventuelt kunne sperret det. Kan det være noe feil på sentralen, eller noe sånt? For jeg forstår ikke hva som kan være galt annet en modem. Vi fikk tilsendt ett nytt modem av samme type (jeg BA om å få et annet), men samme problem. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Det som er rart er at det virket de første 4-5 dagene etter vi fikk Telenor. Dere "ringer" opp Telenor fra alle maskinene, bruker dere TN sin egen programvare for og gjøre dette? Lenke til kommentar
Andeplane Skrevet 1. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2004 (endret) Vi har prøvd med 3Com routeren vår, og direkte tilkobling til modemet med TN sin programvare, og uten. MEN det rare er at det fungerte FØR, så plutselig en dag, så klikket alt. Da ville det ikke mer. Har prøvd med 2 modem, samme problem. Noe annet som kan være galt? Annet enn modemet...som kan være galt med samtlige 6 pcer med forskjellige OS? Endret 1. januar 2004 av Andeplane Lenke til kommentar
Andeplane Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 Vi har nå fått bekreftet at det ikke er modemet...testet med enda ett...samme problem. Merkelig detta... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå