pkg_inc Skrevet 7. mai 2020 Del Skrevet 7. mai 2020 Jeg ser etter en ny pc, hovedsakelig til gaming. Har ikke peiling på pc-deler, men har lest litt og forsøkt å sette sammen et balansert oppsett. Viktig for meg at den er stille og kraftig. Den vil i perioder stå et sted uten kablet internett (kun wifi), så har lagt til trådløst nettverkskort. Dere som har god peiling, hvordan ser dette ut? Takk for all hjelp Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 7. mai 2020 Del Skrevet 7. mai 2020 pkg_inc skrev (22 minutter siden): Jeg ser etter en ny pc, hovedsakelig til gaming. Har ikke peiling på pc-deler, men har lest litt og forsøkt å sette sammen et balansert oppsett. Viktig for meg at den er stille og kraftig. Den vil i perioder stå et sted uten kablet internett (kun wifi), så har lagt til trådløst nettverkskort. Dere som har god peiling, hvordan ser dette ut? Takk for all hjelp Jeg synes dette ser vel balansert ut. Ikke noe jeg egentlig ville byttet på av komponenter, men hvis jeg skal være prikete er det to ting som kan forbedres. Intel fungerer godt med raskt minne, så ville gått for enda raskere minne, da det ikke er den dyreste kostnaden. Kabinettet ville jeg byttet. Når du først legger så mye penger i en PC ville jeg godt for noe mer robust. Bygge kvaliteten på det kabinettet er mildt sagt dårlig. Vet ikke helt hvor jeg skal begynne, men tro meg, disse kabinettene er noe av det værre jeg har vært borti. Gå heller for Phanteks Enthoo, disse kabinettene er rimelig og har vesentlig bedre kvalitet. Eventuelt kunne du tatt den helt ut med ett av in-win sine kabinetter, ser at komplett har både 309 og 905 inne. 1 Lenke til kommentar
pkg_inc Skrevet 7. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2020 Hei, takk for grundig svar, veldig fint å få litt hjelp til dette. Jeg så på raskere minne, men det som er tilgjengelig i konfig'en er 3500kr mer for 3600Mhz, og det synes jeg ikke var verdt det. Det er en del kabinetter tilgjengelig, men ikke de du nevner som jeg kan se. Har lagt ved oversikten som er tilgjengelig under. Lenke til kommentar
aswfg Skrevet 7. mai 2020 Del Skrevet 7. mai 2020 Hvis du vet hvordan du installerer windows kan du spare veldig mye penger på å kjøpe det andre steder og lage en usb selv fra microsofts nettside. Fractal har helt ok kabinett, hvis du bare skal bygge en gang og ikke bytte komponenter tidt og ofte så vil det fungere helt fint. Hvis det er noen hovedkort med integrert wifi i listen så sparer du kanskje noen kroner på å kutte nettverkskortet. Lenke til kommentar
pkg_inc Skrevet 7. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2020 8 hours ago, Emile the rat said: Jeg synes dette ser vel balansert ut. Ikke noe jeg egentlig ville byttet på av komponenter, men hvis jeg skal være prikete er det to ting som kan forbedres. Intel fungerer godt med raskt minne, så ville gått for enda raskere minne, da det ikke er den dyreste kostnaden. Kabinettet ville jeg byttet. Når du først legger så mye penger i en PC ville jeg godt for noe mer robust. Bygge kvaliteten på det kabinettet er mildt sagt dårlig. Vet ikke helt hvor jeg skal begynne, men tro meg, disse kabinettene er noe av det værre jeg har vært borti. Gå heller for Phanteks Enthoo, disse kabinettene er rimelig og har vesentlig bedre kvalitet. Eventuelt kunne du tatt den helt ut med ett av in-win sine kabinetter, ser at komplett har både 309 og 905 inne. Av de kabinettene som er tilgjengelige, hva ser godt nok ut? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 7. mai 2020 Del Skrevet 7. mai 2020 Av tester jeg har sett så scorer Fractal Meshify S2 veldig bra. Har hatt endel Fractal kabinetter opp igjennom årene å har aldri vært borti at noen av de har hatt dårlig byggekvalitet. 2 Lenke til kommentar
pkg_inc Skrevet 7. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2020 9 minutes ago, TheKims said: Av tester jeg har sett så scorer Fractal Meshify S2 veldig bra. Har hatt endel Fractal kabinetter opp igjennom årene å har aldri vært borti at noen av de har hatt dårlig byggekvalitet. Takk for innspill Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 7. mai 2020 Del Skrevet 7. mai 2020 pkg_inc skrev (1 time siden): Av de kabinettene som er tilgjengelige, hva ser godt nok ut? Corsair Obsidian er vel det med best kvalitet her om jeg ikke skal være partisk. Fractal Design Define 7 har jeg hørt skal være bra, men har ikke sett på det selv Kan signere hvorfor jeg ikke liker meshifty s2. Bygde en PC med dette kabinettet, og selve skallet var noe skjevt. Bakplaten var heller ikke i vater, og nettkort fikk jeg ikke til å passe i PCI-spor pga vridning i skjelletet på kabinett. HDD hadde også lett for å kile seg, og var vanskelig å holde på plass. Har bygd en del PCer opp igjen, og jevnt over var mitt inntrykk av Meshifty S2 billig og ustabilt bygd. Mulig jeg var veldig uheldig, men dette kabinettet var det så mange gjennomgående feil med, at det sier litt om serien og sikkerhetskontroll. Alt i alt, et kabinett jeg aldri ville anbefalt igjen. Om andre har vært heldig med sine kabinett så er det selvsagt godt. Jeg deler kun min opplevelse, som ble med den ene gangen. 1 Lenke til kommentar
edge Skrevet 8. mai 2020 Del Skrevet 8. mai 2020 Er du fast bestemt på et Intel-system? Det her er f.eks et fint og balansert system i mine øyne: https://www.multicom.no/multicom-mesh-a826r-gaming-pc/cat-p/c/p1500013676 Spørsmålet blir vel hva du planlegger å bruke PCen til. Om det kun er gaming så vil en 9700k vare deg en stund enda, men mtp framtidssikring så vil ryzen med 16 tråder sannsynligvis holde seg noe lengre. Vil tro du kan snakke med multicom for å evt få 32GB ram i den og, om du planlegger å bruke den i tyngre applikasjoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå