Gå til innhold

Hjelp..Windows 98 henger når den booter.

Anbefalte innlegg

Hei.

Når jeg booter (Starter) Windows 98 så henger den i cirka 15 sekunder på den siste linjen i Autoexec.bat filen.

Har prøvd å fjerne linjer, men den henger bare på siste linjen samme hvor mange linjer jeg har i Autoexec.bat filen.

Har satt BootDelay=0 i msdos.sys filen men det hjelper ikke.

Bruker et program som heter "Boot Log Analyser" får å sjekke hvor lang tid de forskjellige drivere bruker på å laste når Windows 98 starter.

Noen som vet hva denne kommandoen i msdos.sys filen gjør: DisableLog=0.

Vil man spare tid når man booter ved å sette denne til 1.

Noen som vet om noe bra program som kan få Windows 98 til å boote (starte) raskere.

Takk får all hjelp på fårhånd.!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det jo flere hundre år siden jeg brukte windows 98, men synes å huske at oppstarten kunne ta veldig lang tid (15-30sek ekstra) dersom ikke nettverkskortet var konfigurert/satt opp skikkelig.

Vet ikke om dette er problemet ditt, men det er ihvertfall ett forslag til hva som kan være feil.

Lenke til kommentar

Hei Falconer.

Har sjekket Boot Log Analyseren igjen og ser at denne driveren feiler i og laste etter at autoexec.bat filen er lastet: ndis2sup.vxd.

Vet du hva denne driveren gjør ndis2sup.vxd.

Vet du hvordan jeg kan stoppe den fra å prøve å laste.

Tor kanskje at det er en driver som ligger igjen etter at jeg fjernet Teles Isdn kortet mitt. Fulgte ikke med noe avistalering program, så kan hende at jeg ikke har fått fjernet alle driverne.

Lenke til kommentar

Fikk stoppet den filen fra å starte, men det var nokk ikke den som gjør at windows henger.

Noen som vet om Windows scaner igjennom Registry filen etter at Config.sys og Autoexec.bat er lastet. Kjørte et program får å gjøre registry filen bedre og det gjorde at tiden windows henger gikk ned fra 15sec til cirka 12sec.

Det jeg mener med at windows henger er at etter at autoexec.bat filen er lastet når man booter, så blir hardiscen helt stille og ingen ting skjer i cirka 12sec.

Bare en liten horizontal linje som står og blinker.

Lenke til kommentar

Tror heller at windows venter, den henger ikke. Når windows henger så fortsetter den ikke med noe som helst.

Sånn, bare til topicen, liksom.

Men dog, hadde windows faktisk hengt så hadde det vel heller ikke vært noe nytt. :)

EDIT:

Min erfaring er at det hjelper å installere på nytt :p

Endret av BlueEAGLE
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...