Retroboy Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 (endret) Siden det har vært så mye spørsmål om oppset på N6600 så har dere herved, Oppsett for 6600 med Telenor Abb. For alle instillinger- gå inn i: Meny-Verktøy-Inst.-Tilkobling-Tilgangspunkter-Valg-Nytt tilgangspunkt GPRS: Connection: Telenor GPRS Data bearer: GPRS Access point name: internet User name: ingen Prompt password: Nei Password: nei Authentication: Normal Homepage: ingen Tilkoblingssikkerhet: av Tilkoblingstype: kontinuerlig GPRS avanserte instillinger: IP-adresse telefon: Automatisk Primær navneserver: 0.0.0.0 sekundær navneserver: 0.0.0.0 Proxy-serveradr.: 10.10.10.10 Proxy-portnummer: 8080 WAP: Connection: Telenor WAP Data bearer: GPRS Access point name: wap User name: n6600 Prompt password: No Password: no Authentication: Normal Homepage: http://wap.online.no Tilkoblingssikkerhet: av Tilkoblingstype: kontinuerlig WAP avanserte instillinger: IP-adresse telefon: Automatisk Primær navneserver: 0.0.0.0 sekundær navneserver: 0.0.0.0 Proxy-serveradr.: 10.10.10.10 Proxy-portnummer: 8080 MMS: Connection: Telenor MMS Data bearer: GPRS Access point name: mms User name: std Prompt password: No Password: no Authentication: Normal Homepage: http://mmsc MMS avanserte instillinger: IP-adresse telefon: Automatisk Primær navneserver: 0.0.0.0 sekundær navneserver: 0.0.0.0 Proxy-serveradr.: 10.10.10.11 Proxy-portnummer: 8080 For GPRS instillinger- gå inn i: Meny-Verktøy-Inst.-Tilkobling-GPRS GPRS-tilkobling: Ved behov Tilgangspunkt: Internet Oppsett av Epost (online.no) Alternativ til Telenor GPRS oppkobling Gå inn i menyen Meny-Verktøy-Inst.-Tilkobling-Tilgangspunkter-Valg-Nytt tilgangspunkt bruk std.instillinger Connection Name: Telenor Internet Data bearer: GPRS Access Point Name: internet User Name: (blank) Prompt password: No Password: (blank) Authentication: Normal Startside: Ingen IP adresse: 0.0.0.0 Epost-konto Telenor Online Gå inn i menyen Meldinger - Valg - Instillinger - E-post- Postkasser Valg- Ny Postkasse Mailbox Name: Telenor Online Access Point in use: Telenor GPRS eller instillingen over Telenor Internet My mail address: skriv epost-adressen din Outgoing mail server: smtp.online.no Send message: straks Send copy to self: nei Include signature: Nei User name: skriv brukernavnet ditt hos Telenor Online Password: skriv passordet ditt hos Telenor Online Incoming mail server: mail.online.no Mailbox Type: POP3 Security: av Ved opsett av Opera browser: Åpne: Meny-Opera-Options-Settings-General: Default connections: Telenor GPRS (som du nå har satt opp) De andre settingene setter du etter eget behov. Agile messenger(med MSN): Installer programmet Åpne: Meny- Agile messenger Legg inn ditt MSN brukernavn og passord Bruk Telenor GPRS til å koble deg opp Det skulle være det, allt dette fungerer for meg med Telenor Abb. og hvorfor skulle det ikke fungere for dere, send meg en PM hvis det er noe dere lurer på. Retro... Endret 31. desember 2003 av Retroboy Lenke til kommentar
Blib Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 (endret) Email vil fremdeles ikke fungere her. Lastet ned MMS, WAP og GPRS oppsett fra Telenor som fungerer strålende, men mail står fast på "Kobler til via Telenor GPRS" Edit: Mitt tilkoblingspunkt: Tilkoblingsnavn: Telenor GPRS Databærer: GPRS Tilgangspunktnavn: wap Brukernavn: n6600 Bekreft passord: Nei Passord: **** Godkjenning: Normal Startside: http://wap.telenormobil.no Tilkoblingssikkerhet: Av Tilkoblingstype: Kontinuerlig Og det er EKSTAKT slikt det er skrevet. Hvorfor har vi to mottat to forskjellige oppsett? Forskjellig abbonement? (Telenor Skala her, men det burde da ikke spille noen trille) Endret 31. desember 2003 av Blib Lenke til kommentar
Retroboy Skrevet 31. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2003 Prøv å sette opp en alternativ oppkobling til Telenor GPRS slik jeg nevner over, sjekk også at det som står under: Meny-Verktøy-Inst.-Tilkobling-Tilgangspunkter-Telenor GPRS - valg - Avanserte instillinger Stemmer med oppsettene jeg har satt opp. Husk også at når det gjelder "tilgangspunktnavn", så virker det faktisk som om det må være et bestemt ord nøyaktig slik jeg har satt det opp i oppsettet. Retro.. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 (endret) Avanserte innstillinger: IP-adresse telefon: Automatisk Primær navnserver: 0.0.0.0 Sekundær navnserver: 0.0.0.0 Proxy-serveradr.: 010.010.010.010 Proxy-portnummer: 8080 Skal teste med ditt oppsett nå Edit: Gateway IP address: 010.010.010.010 Connection security: Off Session Mode: Kontinuerlig Disse tre har jeg ikke muligheter for å stille på. De dukker rett og slett ikke opp! Skal prøve uansett Edit2k: JALLAWILLAWALLA! YESS! Det funket! Fikk lyst til å slå til noen Telenoransatte nå Tusen takk Retro Endret 31. desember 2003 av Blib Lenke til kommentar
Retroboy Skrevet 31. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2003 Supert!! hadde lagt inn litt feil selv men du fikk det til uansett. Nå er det bare å laste mail Retro... Lenke til kommentar
Errae Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 hva koster GPRSen til telenor bedrift basis ? Lenke til kommentar
Retroboy Skrevet 31. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2003 Opp til 0,5 megabyte 0,081 0,5-20 megabyte 0,012 Over 20 megabyte 0,008 Lenke til kommentar
Errae Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 mao litt dyrt ;D hehe tenkte jeg skulle prøve agile messenger i dag (= Lenke til kommentar
Errae Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 (endret) Husk også at når det gjelder "tilgangspunktnavn", så virker det faktisk som om det må være et bestemt ord nøyaktig slik jeg har satt det opp i oppsettet. Retro.. jepp,- dette må være wap men jeg får ikke koblet til agile Endret 31. desember 2003 av Errae Lenke til kommentar
iq mons Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 hadde vore fint om eg hadde fått netcom gprs og mms oppsetninga.... det funka ikkje har prøvd masse... Lenke til kommentar
kristian6600 Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Det hadde vel ikke vært mulig å legge inn tilsvarende i tele2? Da jeg har en del problemer med Nokia 6600 og tele2 mms Kristian Lenke til kommentar
smoker2 Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Hei Har e-post fra tele-2 og lurer på om hvordan jeg skal legge innstillinger på n6600,prøvde å legge inn de samme som e-post oppsettet som jeg har på pc-en,men fikk ikke det til å fungere,noen som kan gi meg det helt korrekte oppsettet?Har Chess abb På forhånd takk Lenke til kommentar
Nikko_ Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 jeg klarer å connecte til agile og alt.. Men når jeg skriver til folk, så kommer det ikke fram. Prøvde å skrive til min bror som sitter på pcen her. Han så at jeg var pålogget, men verken det han skreiv fra pcen, eller det jeg skreiv fra mobilen kom fram. Hva søren er galt? Lenke til kommentar
geron Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 det er helt tydelig noe bøll med agile om dagen. Sikkert noe med serveren de bruker. Lenke til kommentar
Errae Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Opp til 0,5 megabyte 0,081 0,5-20 megabyte 0,012 Over 20 megabyte 0,008 hm,- unnskyld meg jeg forstod ikke helt... koster det 0,081 for 0,5 megabyte ? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Prisen er pr kB. ALtså 0.081kr/kB opptil 0.5MB Lenke til kommentar
Retroboy Skrevet 31. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2003 Opp til 0,5 megabyte 0,081 0,5-20 megabyte 0,012 Over 20 megabyte 0,008 hm,- unnskyld meg jeg forstod ikke helt... koster det 0,081 for 0,5 megabyte ? Var hvis litt unøyaktig i posten min om prisene 0,081 Kr pr. kilobyte hvis du bruker/lasterned under 0,5 Mb 0,012 Kr pr. kilobyte hvis du bruker/lasterned mellom 0,5-20Mb og 0,008 Kr pr. kilobyte hvis du bruker/lasterned over 20Mb Retro.. Lenke til kommentar
Errae Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 mao ikke så dyrt,- men tror jeg må passe på uansett (= Lenke til kommentar
Errae Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 0,081 Kr pr. kilobyte hvis du bruker/lasterned under 0,5 Mb0,012 Kr pr. kilobyte hvis du bruker/lasterned mellom 0,5-20Mb og 0,008 Kr pr. kilobyte hvis du bruker/lasterned over 20Mb Retro.. fant priser på telenormobil.no nå: Opp til 0,5Mb -> 0,10 0,5-20MB -> 0,012 20mb -> 0,01 Lenke til kommentar
Retroboy Skrevet 1. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2004 For privat er det de prisene du nevner her, for bedrift er det de prisene jeg nevnte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå