Redaksjonen. Skrevet 6. mai 2020 Del Skrevet 6. mai 2020 Bestilling av VW ID.3 åpner i juni Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234 Skrevet 6. mai 2020 Del Skrevet 6. mai 2020 Ikke aktuell når en ikke kan ha taklast. Så da får en se hva ID.4 vil koste. Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 6. mai 2020 Del Skrevet 6. mai 2020 Om ikke annet, så er vi ihvertfall enige med svenskene på akkurat det punktet: Å montere et eksternt bagasjerom, på bilens mest utilgjengelige plass, det syns vi er en kjempeide. Tyskerne og amerikanerne har en annen løsning, nemlig å bygge større biler med nok bagasjeplass internt. Men det er vi ikke interessert i. Vi liker å klatre over frontruta, knuse den med tuppen på skiskoa, trampe av speilet og ripe opp lakken mens vi prøver å få ned skia fra den idiotiske takboksen 1 Lenke til kommentar
<generisk_navn> Skrevet 7. mai 2020 Del Skrevet 7. mai 2020 (endret) Om ikke annet, så er vi ihvertfall enige med svenskene på akkurat det punktet: Å montere et eksternt bagasjerom, på bilens mest utilgjengelige plass, det syns vi er en kjempeide. Tyskerne og amerikanerne har en annen løsning, nemlig å bygge større biler med nok bagasjeplass internt. Men det er vi ikke interessert i. Vi liker å klatre over frontruta, knuse den med tuppen på skiskoa, trampe av speilet og ripe opp lakken mens vi prøver å få ned skia fra den idiotiske takboksen Hvem er "vi"? Dine praktisk-akrobatiske ferdigheter får du ha for deg selv Personlig har jeg ingen problemer med å stå i døråpningen og hente ut skiene fra takboksen. Jeg velger å ha skiene der av flere grunner: - bortoverskiene er for lange for bilens bagasjeplass med sine drøye 2 meter - stålkantene på slalåmskiene skjærer i interiøret - for ikke å ta opp midtplassen i baksetet - det er litt trangt i gjennomlastingsluken når det skal lastes 4 par bortoverski, 4 par slalåmski og 8 par staver - det er smått upraktisk å pakke i bagasjerommet når det ligger lange ting på tvers midt i lasterommet Sagt på en annen måte; jeg mener taklast av og til er en lur ting all den tid man ikke har et bagasjerom som er 2,1 m langt verken på langs, på tvers eller diagonalt. Så får det være en annen sak at jeg etter å ha kjørt eGolf i snart 4 år ikke har lyst på en ID, uansett nummer på bilen. Og det er ikke fordi eGolfen er så bra, dvs. den er en drøm å _kjøre_, men VW har et stykke å gå når det kommer til å bygge menneskelige interaksjonsgrensesnitt Man får bare håpe at Audi er bedre på akkurat det....(ja, jeg vet at det er samme konsern) Endret 7. mai 2020 av 3L5Y3RE8 la til sitatet jeg svarte på Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 7. mai 2020 Del Skrevet 7. mai 2020 (endret) 3L5Y3RE8 skrev (1 time siden): Personlig har jeg ingen problemer med å stå i døråpningen og hente ut skiene fra takboksen. Jeg velger å ha skiene der av flere grunner: - bortoverskiene er for lange for bilens bagasjeplass med sine drøye 2 meter - stålkantene på slalåmskiene skjærer i interiøret - for ikke å ta opp midtplassen i baksetet - det er litt trangt i gjennomlastingsluken når det skal lastes 4 par bortoverski, 4 par slalåmski og 8 par staver - det er smått upraktisk å pakke i bagasjerommet når det ligger lange ting på tvers midt i lasterommet Sagt på en annen måte; jeg mener taklast av og til er en lur ting all den tid man ikke har et bagasjerom som er 2,1 m langt verken på langs, på tvers eller diagonalt. Sikker på at taklast er godkjent på ID3? Sitat Vi fikk på et tidlig tidspunkt høre at bilen også skulle bli godkjent for taklast, men siste informasjon forteller at dette ikke stemmer. Ref.: https://www.elbil24.no/tester/alt-om-den-forste-elektriske-virkelige-folkevogna-id3/71373857 Ref.: https://www.volkswagen.no/no/elbil/id-magasin/id3/volkswagen-svarer-om-id3.html Endret 7. mai 2020 av Hanhijnn Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 7. mai 2020 Del Skrevet 7. mai 2020 Med tanke på at utgaven med størst batteri kun er registrert for 4 personer (selv om det er 5 seter) vil jeg annta av vektbegrensingen er rimelig sprengt. Så taklast utgår nok. 1 Lenke til kommentar
<generisk_navn> Skrevet 7. mai 2020 Del Skrevet 7. mai 2020 Hanhijnn skrev (12 minutter siden): Sikker på at taklast er godkjent på ID3? Ref.: https://www.elbil24.no/tester/alt-om-den-forste-elektriske-virkelige-folkevogna-id3/71373857 Ref.: https://www.volkswagen.no/no/elbil/id-magasin/id3/volkswagen-svarer-om-id3.html Nei, det var mer en generell tilbakemelding til rantet mot taklast fra bippestankelbein. Jeg vet at ID.3 ikke er godkjent for taklast. Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 7. mai 2020 Del Skrevet 7. mai 2020 (endret) 3 hours ago, 3L5Y3RE8 said: Hvem er "vi"? Dine praktisk-akrobatiske ferdigheter får du ha for deg selv Personlig har jeg ingen problemer med å stå i døråpningen og hente ut skiene fra takboksen. Jeg velger å ha skiene der av flere grunner: - bortoverskiene er for lange for bilens bagasjeplass med sine drøye 2 meter - stålkantene på slalåmskiene skjærer i interiøret - for ikke å ta opp midtplassen i baksetet - det er litt trangt i gjennomlastingsluken når det skal lastes 4 par bortoverski, 4 par slalåmski og 8 par staver - det er smått upraktisk å pakke i bagasjerommet når det ligger lange ting på tvers midt i lasterommet Sagt på en annen måte; jeg mener taklast av og til er en lur ting all den tid man ikke har et bagasjerom som er 2,1 m langt verken på langs, på tvers eller diagonalt. Så får det være en annen sak at jeg etter å ha kjørt eGolf i snart 4 år ikke har lyst på en ID, uansett nummer på bilen. Og det er ikke fordi eGolfen er så bra, dvs. den er en drøm å _kjøre_, men VW har et stykke å gå når det kommer til å bygge menneskelige interaksjonsgrensesnitt Man får bare håpe at Audi er bedre på akkurat det....(ja, jeg vet at det er samme konsern) Hvis du er redd for at skiene skjærer interiøret, da har du valgt feil bil til ditt bruksområde. Selv driver jeg å dykker, og det blir for dumt å være redd for å søle saltvann i bilen, når jeg kommer opp fra sjøen med 30 kilo utstyr, nyimpregnert i saltvann. Løsnig: Velg en bil man ikke er redd for å søle saltvann i ,fortrinnsvis en som er kjent for å være bittelitt ruststerk. Redd for å skade bilen, når du transporterer utstyret ditt frem og tilbake? Jeg klarer ikke å se noe rasjonalitet i slik argumentasjon. Alt jeg ser er at du har valgt en bil som er for fin, til din bruk. "Vi" er deg, og alle andre som syns takboks er en kjempeide. Endret 7. mai 2020 av BippeStankelbein 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 7. mai 2020 Del Skrevet 7. mai 2020 3L5Y3RE8 skrev (2 timer siden): Nei, det var mer en generell tilbakemelding til rantet mot taklast fra bippestankelbein. Jeg vet at ID.3 ikke er godkjent for taklast. OK ? Det rantet ser jeg ikke for han er blokkert hos meg. Lenke til kommentar
<generisk_navn> Skrevet 7. mai 2020 Del Skrevet 7. mai 2020 BippeStankelbein skrev (22 minutter siden): Hvis du er redd for at skiene skjærer interiøret, da har du valgt feil bil til ditt bruksområde. Selv driver jeg å dykker, og det blir for dumt å være redd for å søle saltvann i bilen, når jeg kommer opp fra sjøen med 30 kilo utstyr, nyimpregnert i saltvann. Løsnig: Velg en bil man ikke er redd for å søle saltvann i ,fortrinnsvis en som er kjent for å være bittelitt ruststerk. Redd for å skade bilen, når du transporterer utstyret ditt frem og tilbake? Jeg klarer ikke å se noe rasjonalitet i slik argumentasjon. Alt jeg ser er at du har valgt en bil som er for fin, til din bruk. "Vi" er deg, og alle andre som syns takboks er en kjempeide. Nei, jeg har valgt rett bil fordi jeg kan ha skiboks på taket til skiene. Det er jo JEG som bestemmer om mitt valg er rett eller feil til mitt bruk Hva angår dykkerutstyr og annet finnes det mange måter å skjerme interiøret på om man er redd for søl. Jeg nevner i en ikke uttømmende liste bagasjeromsbeskytter, kasser i forskjellige materialer det være seg vanntett eller ikke vanntett, dykkerbag(!)... Det er ikke sånn at selv om DU mener det er eneste rette valget å ha en bil som man kan slenge alskens mulig drit inn i uten å være redd for å ødelegge noe så er det rett valg for alle andre også. Kos deg med DIN bil, så skal jeg kose meg med min 1 Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 7. mai 2020 Del Skrevet 7. mai 2020 1 hour ago, Hanhijnn said: OK ? Det rantet ser jeg ikke for han er blokkert hos meg. I fare for å skli ut i persondebatt, så skyter jeg inn at det begynner å bli lenge siden nå, at det kanskje det er på tide å si "water under the bridge.... 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234 Skrevet 8. mai 2020 Del Skrevet 8. mai 2020 BippeStankelbein skrev (På 6.5.2020 den 18.37): Om ikke annet, så er vi ihvertfall enige med svenskene på akkurat det punktet: Å montere et eksternt bagasjerom, på bilens mest utilgjengelige plass, det syns vi er en kjempeide. Tyskerne og amerikanerne har en annen løsning, nemlig å bygge større biler med nok bagasjeplass internt. Men det er vi ikke interessert i. Vi liker å klatre over frontruta, knuse den med tuppen på skiskoa, trampe av speilet og ripe opp lakken mens vi prøver å få ned skia fra den idiotiske takboksen Ah, en som ikke skjønner andre sine behov. For ikke å snakke om at for folk flest er bil bare noe som en forflytter seg i. Hva og hvordan, hvem bryr seg? Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 11. mai 2020 Del Skrevet 11. mai 2020 On 5/8/2020 at 4:01 PM, JØI said: Ah, en som ikke skjønner andre sine behov. For ikke å snakke om at for folk flest er bil bare noe som en forflytter seg i. Hva og hvordan, hvem bryr seg? På samme måte som at sko bare er noe man går i, og derfor er det mest praktisk med sko som sitter på riktig plass på kroppen. Altså føttene. Nettopp fordi skoene bare er noe man går rundt i, så er det upraktisk å ta på seg skoene på kroppens mest utilgjengelige plass, nemlig på ryggen. bagasje : bagasjerom. sko : føtter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå