Harald Brombach (digi.no) Skrevet 5. mai 2020 Del Skrevet 5. mai 2020 Anser ikke Microsoft Teams som en konkurrent til Slack Lenke til kommentar
Merko Skrevet 5. mai 2020 Del Skrevet 5. mai 2020 Bruker begge på jobb. Slack mer til chat mellom flere grupper/teams, mens Teams bruker hovedsaklig til video/samtaler, selvom Slack fungerer også ypperlig til dette. 3 Lenke til kommentar
eloekset Skrevet 5. mai 2020 Del Skrevet 5. mai 2020 Jeg tviler på om vi hadde tatt ibruk Slack hvis vi hadde hatt Office 365, som inkluderer Teams. Office 365, og Azure AD, er eneste hindringen for å ta ibruk Teams, mens det er tungvint å få invitert inn kollegene til Slack. Slack har egne brukere, med annet passord og annen MFA. Lenke til kommentar
asshole Skrevet 5. mai 2020 Del Skrevet 5. mai 2020 Teams er rotete og uoversiktelig, ok til møter, forferdelig til chatting. 4 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 6. mai 2020 Del Skrevet 6. mai 2020 Gikk fra Slack til Teams pga. vi nådde et tak i tjenesten. Slack er mye ryddigere og IMO bedre, men integrasjonen med resten av Office-tjenestene gjør likevel at Teams blir mye nyttigere for oss totalt sett. Lenke til kommentar
kmarius Skrevet 6. mai 2020 Del Skrevet 6. mai 2020 Slack har mulighet for å koble seg på bedriftens påloggingsystem, slik at du kan logge deg på med samme bruker/passord. Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 6. mai 2020 Del Skrevet 6. mai 2020 Det er vel ikke så lenge til Nadella kan rette på det intervjuet. Selv om Teams klienten og løsningen virkelig suger, så er det noe når en bedrift som allerede bruker O365 får det gratis på lasset. Lenke til kommentar
Stefski Skrevet 6. mai 2020 Del Skrevet 6. mai 2020 Tanken streifer meg, at MS kanskje er i gråsonen her mht konkurranseforvridning eller utnyttelse av markedsmonopol: "Alle" har jo Office 365 idag, og dermed Teams "gratis". Regnestykket i bedriftene blir ganske enkel da: "Skal vi bruke en 3.-parts software, hvis feature-liste er mer eller mindre lik den softwaren vi allerede betaler for?" Jeg synes Slacks grensesnitt og features, når det gjelder chat, er overlegen Teams, men på featurelisten blir det jo fortsatt et kryss for begge alternativer. Dermed har management null insitament til å velge Slack, hvis bedriften allerede har O365. Slack må jo nærmest få datamusen din til å drite sjokolade, hvis de skal få et feature-overtak på Teams. Lenke til kommentar
oppat Skrevet 7. mai 2020 Del Skrevet 7. mai 2020 Mange selskaper kutter kostnader i dag. Når MS bundler Teams i en pakke så kommer en mengde bedrifter å velge det - uansett om det er bedre eller ikke. Spørsmålet blir: Fungerer det? Hvis ja, da kjører vi Teams, vi har ikke budsjett til noe annet. Lenke til kommentar
dhh2 Skrevet 8. mai 2020 Del Skrevet 8. mai 2020 Jeg tror mye av problemet til Teams er at bruker opplevelsen som noen her har nevnt er jo at Teams er rotete og det er veldig tregt. Vi bruker mye Slack på jobb og de fleste benytter slack til chat og telefon mens til møter er det Teams som gjelder. Eneste jeg savner med Slack er litt som i Discord med åpne voice kanaler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå