dragmore88 Skrevet 5. mai 2020 Del Skrevet 5. mai 2020 hei, min gamle Yamaha reciever røyk her omdagen og jeg trenger en ny: Har noen en å anbefale som møter følgende minste krav: Atmos 5.2.x PRE-Out -> Rotel 2ch effekt forsterker for fronter 80w stereo 8hm. Har vurdert Yamaha rx-a880 eller Denon 3600 Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 5. mai 2020 Del Skrevet 5. mai 2020 dragmore88 skrev (7 minutter siden): hei, min gamle Yamaha reciever røyk her omdagen og jeg trenger en ny: Har noen en å anbefale som møter følgende minste krav: Atmos 5.2.x PRE-Out -> Rotel 2ch effekt forsterker for fronter 80w stereo 8hm. Har vurdert Yamaha rx-a880 eller Denon 3600 Hadde nok lett tatt Denon X3600 der - den beste målingen av noen receiver jeg har sett: https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/denon-avr-x3600h-av-receiver-review.12676/ Ser ut som den er litt vrien å få tak i? Marantz deler veldig mye design med Denon, kanskje Marantz SR6014 har samme nivå - men er en del dyrere. Hvis ikke lydkvalitet i stereo er veldig kritisk, kjøper du Yamahaen. Du kan også bruke disse som trådløse surroundhøytalere på Yamahaen (de må ha strøm): https://www.komplett.no/product/1077696/tv-lyd-bilde/hoeyttalere/multiroom/yamaha-musiccast-20-traadloes-hoeyttaler# Lenke til kommentar
dragmore88 Skrevet 5. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2020 (endret) Takker Mr Spock!! 1. Ser ut som det blir Denonen er inner tier! Har hatt Yamaha i 3 generasjoner over 15år nå. 2. Trenger bare å finne noen små trådløse høytalere som passer. Har strøm i taket, men ikke mulighet for kabler frem til Denonen. 3. En ting jeg vurderer er å kutte ut Rotel RB-1070 effekttrinnet mitt helt, da det burde være nok hestekrefter i Denon 3600 til å drive 2 fronter (Dali Ikon 8 MK1) og 1 Center Dali Mentor 8. Unødvendig strøm og varme Endret 5. mai 2020 av dragmore88 Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 5. mai 2020 Del Skrevet 5. mai 2020 dragmore88 skrev (49 minutter siden): Takker Mr Spock!! 1. Ser ut som det blir Denonen er inner tier! Har hatt Yamaha i 3 generasjoner over 15år nå. 2. Trenger bare å finne noen små trådløse høytalere som passer. Har strøm i taket, men ikke mulighet for kabler frem til Denonen. 3. En ting jeg vurderer er å kutte ut Rotel RB-1070 effekttrinnet mitt helt, da det burde være nok hestekrefter i Denon 3600 til å drive 2 fronter (Dali Ikon 8 MK1) og 1 Center Dali Mentor 8. Unødvendig strøm og varme Hehe, der kommer problemet - hvis du ikke bruker pre på Denonen så gjelder ikke den gode målingen. Da kan du like gjerne handle Yamahaen. Men forskjellen i lydkvalitetet er ikke noen man nødvendigvis klarer å høre. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 29. mai 2020 Del Skrevet 29. mai 2020 Mr_Spock skrev (På 5.5.2020 den 16.09): Hehe, der kommer problemet - hvis du ikke bruker pre på Denonen så gjelder ikke den gode målingen. Da kan du like gjerne handle Yamahaen. Men forskjellen i lydkvalitetet er ikke noen man nødvendigvis klarer å høre. Tror det bare er Atmos som skal være trådløse om jeg forstår. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå