pierce007 Skrevet 5. mai 2020 Del Skrevet 5. mai 2020 Det dukket opp penger på kontoen fra en tidligere arbeidsgiver hvor jeg sluttet for i 2018. Innbetaling definert som lønn. Lønnsutbetalingsdato stemmer ikke med datoen jeg fikk pengene, og heller ikke mottatt lønnsslipp. Denne kommer automatisk på epost ved lønnskjøring. Feriepenger er utbetalt. Har jeg plikt til å til å tilbakebetale? Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 5. mai 2020 Del Skrevet 5. mai 2020 Du bør i hvertfall kontakte tidligere arbeidsgiver for å høre hvorfor du har fått pengene. Når de oppdager feilen, kan de kreve pengene tilbakebetalt. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 5. mai 2020 Del Skrevet 5. mai 2020 Fekk du feriepengar i fjor? Er det ein muligheit for at du ikkje fekk utbetalt feriepengar i fjor at og den feilen har blitt oppdaga no ved årets feriepengeutbetaling? Utgangspunktet er at du ikkje kan behalde pengar som du veit ikkje er dine. Unntaket er dersom du er i aktsom god tru om at pengane er dine. Det er også forskjell på kvar feilen ligg, dersom det er banken som har gjort feil så kan banken med heimel i finansloven trekke pengane innan tre dagar utan ditt samtykke. Dersom det er andre som har gjort feilen så er det litt meir komplisert då den som har feilaktig betalt ut til deg må gå via rettssystemet for å kreve tilbakebetaling om du ikkje vil samarbeide. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå