rogerDAT Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Jeg tror dette emnet har blitt tatt opp før, men jeg finner ikke igjen tråden. Så jeg prøver igjen. Jeg har en gammel strømforsyning fra en 486 (AT). Denne vil jeg bruke til å drive en SCSI disk til sampleren min, og en EZ Flyer en gang i fremtiden. Slik jeg forstår det fungerer ikke slike strømforsyninger hvis de ikke er koblet på HK. Noen som har peiling på, evt. en guide for hvordan man enkelt og greit kan fikse dette? Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 AT strømforsyning trenger du ikke og koble til hovedkorte. Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Men hva med atx-psuer da? Hvordan kobler man dem sammen på nogenlunde lovlig vis? :wink: Noen som har en guide? Mener jeg har hørt om folk som har gjort det. Tungvint at de må igjennom HK'et Lenke til kommentar
seric Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 en AT PSU trenger hovedkort jo. Det har jeg funnet ut selv da jeg uten å beskytte ett ledningspar med elektrotape. de kom borti hverandre og det smalt litt... da jeg kobla fra PSUen trodde jeg at den var ødelagt siden den ikke starta. Virtual-Hideout har en guide (tror jeg) på hvordan man fikser en ATX PSU til å starte uten HK. Microplex selger og en "dings" man plugger i HK pluggen så den starter uten HK. Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Alt du trenger å gjøre for å få en PSU til å starte er å koble sammen to av lederne i hovedkortskontakten. (den grønne og en jord) Det ligger masse guider om dette på nettet. Bare let litt... [ Denne Melding var redigert av: PanzerFaust på 2002-03-06 17:58 ] Lenke til kommentar
riptomato Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 vel. slik gjorde jeg d: ta ett godt tak i strømkoblingen som skal inn i HK ta en ledningstump stikk den ene enden inn i DEN grønne ledningen fra PSU den andre inn i en hvilken som helst svart da vil psu starte :wink: Lenke til kommentar
ParanoidCat Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Hmmmm. Jeg har ikke peiling på hvordan man kan kortslutte en PSU. Jeg har prøvd alt bortsett fra alt på en AT PSU, men den vil uansett ikke kortslutte. Prøv deg fram. Man kan starte en AT PSU uten å koble den via hovedkort. Lenke til kommentar
ParanoidCat Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Hmmmm. Jeg har ikke peiling på hvordan man kan kortslutte en PSU. Jeg har prøvd alt bortsett fra alt på en AT PSU, men den vil uansett ikke kortslutte. Prøv deg fram. Man kan starte en AT PSU uten å koble den via hovedkort. Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Quote: On 2002-03-06 17:30, seric skrev:en AT PSU trenger hovedkort jo. Det har jeg funnet ut selv da jeg uten å beskytte ett ledningspar med elektrotape. de kom borti hverandre og det smalt litt... da jeg kobla fra PSUen trodde jeg at den var ødelagt siden den ikke starta.Virtual-Hideout har en guide (tror jeg) på hvordan man fikser en ATX PSU til å starte uten HK. Microplex selger og en "dings" man plugger i HK pluggen så den starter uten HK. Det trenger du ikke. Jeg har en gammel AT PSU liggene som jeg har testa vifter med. Det er bare og trykke på powerknappen å er den i gang! Lenke til kommentar
rogerDAT Skrevet 6. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2002 Ok. Da er det vel bare en ting å gjøre da, prøve i vei. Takker for svar. Lenke til kommentar
Thargoth Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Quote: On 2002-03-06 18:32, Bøgge Bakken skrev:Det trenger du ikke. Jeg har en gammel AT PSU liggene som jeg har testa vifter med. Det er bare og trykke på powerknappen å er den i gang! Wow, var det faktisk noen som viste det, jeg er mektig imponert etter all den lesinga ... Trodde det var allmen kjent jeg, at at AT-PSU startes med power-knappen, og ikke kortslutting av pinner på kontakten... Lenke til kommentar
Cray Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Noen at strømforsyninger må kobles til HK for å starte. Dette er svært skjeldent men vet at noen modeller av IBM og Compaq har innebygd rele i PSUen. Viss stømforsyningen ikke har extern bryter, må du bare opne og se hvilke ledninger som går til releet. Lenke til kommentar
seric Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Jeg har en AT PSU av typen Confident. Den har knapp, men vil ikke starte uten at den er kobla til HK. Det plager meg hardt :smile: veldig hardt. Lenke til kommentar
xthal Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 koble en av de sorte lederne til jord så skal det vel funke! Lenke til kommentar
Thargoth Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Quote: On 2002-03-07 13:13, xthal skrev:koble en av de sorte lederne til jord så skal det vel funke! har det noen gang slått deg hvilken farge på ledningene som er jord? (regner med at du mener "minus" eller 0v lixom) Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Null problem aa 'tjuvstarte' et ATX powersupply.. som nevnt tidligere i denne traaden! Bare aa koble sammen gr0nn med hvilken som helst av de svarte. Powersupplyet stopper saa fort man fjerner forbindelsen. Kan vaere veldig kjekt for feils0king paa pc naar den ikke vil fungere.. en rask maate aa finne ut om powersupplyet er d0dt! Quote: On 2002-03-07 11:23, seric skrev:Jeg har en AT PSU av typen Confident. Den har knapp, men vil ikke starte uten at den er kobla til HK. Det plager meg hardt :smile: veldig hardt. Har ogsaa et gammelt AT powersupply. Gikk ikke aa starte det med original bryteren. Skiftet til en bistabil bryter (populaert kalt vippbryter, tenk lysbryter) og det fungerer. Er veldig simpelt. Trenger en bryter som kan slutter to par ledere.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå