Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg tror dette emnet har blitt tatt opp før, men jeg finner ikke igjen tråden. Så jeg prøver igjen.

Jeg har en gammel strømforsyning fra en 486 (AT). Denne vil jeg bruke til å drive en SCSI disk til sampleren min, og en EZ Flyer en gang i fremtiden. Slik jeg forstår det fungerer ikke slike strømforsyninger hvis de ikke er koblet på HK. Noen som har peiling på, evt. en guide for hvordan man enkelt og greit kan fikse dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

en AT PSU trenger hovedkort jo. Det har jeg funnet ut selv da jeg uten å beskytte ett ledningspar med elektrotape. de kom borti hverandre og det smalt litt... da jeg kobla fra PSUen trodde jeg at den var ødelagt siden den ikke starta.

Virtual-Hideout har en guide (tror jeg) på hvordan man fikser en ATX PSU til å starte uten HK. Microplex selger og en "dings" man plugger i HK pluggen så den starter uten HK.

Lenke til kommentar

Alt du trenger å gjøre for å få en PSU til å starte er å koble sammen to av lederne i hovedkortskontakten. (den grønne og en jord)

Det ligger masse guider om dette på nettet. Bare let litt...

[ Denne Melding var redigert av: PanzerFaust på 2002-03-06 17:58 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-06 17:30, seric skrev:

en AT PSU trenger hovedkort jo. Det har jeg funnet ut selv da jeg uten å beskytte ett ledningspar med elektrotape. de kom borti hverandre og det smalt litt... da jeg kobla fra PSUen trodde jeg at den var ødelagt siden den ikke starta.

Virtual-Hideout har en guide (tror jeg) på hvordan man fikser en ATX PSU til å starte uten HK. Microplex selger og en "dings" man plugger i HK pluggen så den starter uten HK.

Det trenger du ikke. Jeg har en gammel AT PSU liggene som jeg har testa vifter med. Det er bare og trykke på powerknappen å er den i gang!

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-06 18:32, Bøgge Bakken skrev:

Det trenger du ikke. Jeg har en gammel AT PSU liggene som jeg har testa vifter med. Det er bare og trykke på powerknappen å er den i gang!

Wow, var det faktisk noen som viste det, jeg er mektig imponert etter all den lesinga ... Trodde det var allmen kjent jeg, at at AT-PSU startes med power-knappen, og ikke kortslutting av pinner på kontakten...

Lenke til kommentar

Noen at strømforsyninger må kobles til HK for å starte. Dette er svært skjeldent men vet at noen modeller av IBM og Compaq har innebygd rele i PSUen.

Viss stømforsyningen ikke har extern bryter, må du bare opne og se hvilke ledninger som går til releet.

Lenke til kommentar

Null problem aa 'tjuvstarte' et ATX powersupply.. som nevnt tidligere i denne traaden! Bare aa koble sammen gr0nn med hvilken som helst av de svarte. Powersupplyet stopper saa fort man fjerner forbindelsen. Kan vaere veldig kjekt for feils0king paa pc naar den ikke vil fungere.. en rask maate aa finne ut om powersupplyet er d0dt!

Quote:

On 2002-03-07 11:23, seric skrev:

Jeg har en AT PSU av typen Confident. Den har knapp, men vil ikke starte uten at den er kobla til HK. Det plager meg hardt :smile: veldig hardt.

Har ogsaa et gammelt AT powersupply. Gikk ikke aa starte det med original bryteren. Skiftet til en bistabil bryter (populaert kalt vippbryter, tenk lysbryter) og det fungerer. Er veldig simpelt. Trenger en bryter som kan slutter to par ledere..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...