Gå til innhold

Slitsom kunde


Anbefalte innlegg

Tenker det samme som Merko her, og om det skulle være feil å blokkere h*n ut av en eller annen grunn så fungerer det nok med "Beklager så mye, vi har gjort en feil og du har selvfølgelig helt rett." Koster dere "ingenting" (og ingen ting), og går nok greit da.  

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Merko. skrev (3 minutter siden):

Hvite løgner fungerer også som i at "Vi har implementert nytt system som fanger opp mistenkelig brukeraktivitet" noe som er tilfellet siden han påstår at det ikke er han som bestiller. ? 

Den der, eller en lignende variant høres ganske perfekt ut.

Lenke til kommentar
52 minutes ago, Merko. said:

Heller det en at butikken skal ut med store kostnader pga opplegget hans.
Man kan ta kontakt med stedene som har disse brukeranmeldelsene og forklare situasjonen. Om det er èn bruker som gjør dette så sier det jo sitt. :) 

Hvis dette er en stor butikk, med tusenvis av brukererfaringer så spiller det ikke så stor rolle. Men for mange slike nettbutikker er det bare noen svært få som deler brukererfaringene og det er ikke vanskelig å lage et par kontoer slik at en stor del av anmeldelsene er negative. 

Det finnes en god del eksempler på butikker og nettbutikker som har opplevd slikt.

Ja butikken bør gjøre noe med opplegget hans, men det kan være en god grunn til at sjefen er motvillig til å gjøre det. Dårlig rykte er vanskelig å bli kvitt.

Endret av Reg2000
Lenke til kommentar

De fleste tar et ganske kritisk blikk til uavhengige brukeranmeldelser. Hvis det tydelig er en som skriver veeeldig negativt, så det nesten ser fanatisk ut, så skjønner veldig mange at dette er noe spesielt.

Og dere har mulighet til å svare på dem også. Dere kan svare at "Vi beklager at det har blitt sånn, men vi har hatt tilfeller av hyppige bestillinger og avbestillinger, så vi har måtte se oss nødt til å stenge ned kontoen din. Du står fritt til å lage en ny konto med nytt brukernavn og e-postadresse og handle fra oss".

Bare ikke gå til personangrep, ikke bli dratt inn i en krangel. Én saklig, kundevennlig beskjed, og la det være med det. Dét vil 99% av seriøse kunder forstå.

Lenke til kommentar

Bedrifter som svarer kunder i offentlige forum/tilbakemeldingssider har jeg fortsatt til gode å se at kommer godt ut av det. Det eneste som fungerer i slike tilfeller er enten total uthenging av kunde med dokumentasjon, eller å legge seg flat og be de ta kontakt.

Jeg blir automatisk litt skeptisk til å handle hos en bedrift som begynner å kritisere kundene sine igjen åpent. Ikke fordi jeg pleier å ha problemer med de jeg handler hos eller er veldig kranglete av meg, men fordi jeg sitter igjen med spørsmålet "hva om?".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
nomore skrev (3 minutter siden):

Bedrifter som svarer kunder i offentlige forum/tilbakemeldingssider har jeg fortsatt til gode å se at kommer godt ut av det. Det eneste som fungerer i slike tilfeller er enten total uthenging av kunde med dokumentasjon, eller å legge seg flat og be de ta kontakt.

Jeg blir automatisk litt skeptisk til å handle hos en bedrift som begynner å kritisere kundene sine igjen åpent. Ikke fordi jeg pleier å ha problemer med de jeg handler hos eller er veldig kranglete av meg, men fordi jeg sitter igjen med spørsmålet "hva om?".

Det er fordi de fleste bedrifter ikke vet hvordan de skal svare kunder. Jeg mente ikke at man skulle kritisere. Man har fullstendig lov til å forsvare seg og sin bedrift. Men man må gjøre det med respekt og vennlighet. Ikke la det dra ut i krangling og navnekalling.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Merko. skrev (På 4.5.2020 den 10.30):


Man kan ta kontakt med stedene som har disse brukeranmeldelsene og forklare situasjonen. Om det er èn bruker som gjør dette så sier det jo sitt. :)

Nja, hjelper egentlig det?

Vi fikk én stjerne (av fem mulige) på en brukeranmeldelse et sted, med grunnlaget "Har ikke handlet der".  Vedkommende hadde gitt en drøss med butikker en stjerne med samme grunnlaget. En klage førte ingen steder, og anmeldelsene står der fortsatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...