ALI Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Jeg skal kjøpe en cpu kjøler og skjermkort kjøler. Er det nok med 3,5gram kjølepasta(artic silver 5)? Hvor mye må jeg bruke på hver av delene? Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 (endret) Les denne: http://overklokking.no/guides/goopguide/index.html En liten dråpe kjølepasta på størrelse med et knappenålshode, skulle holde, og slik at du nesten kan se gjennom pastalaget, når du har smurt den ut. Endret 30. desember 2003 av Cola-boks Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 skal bare være et uber tynt lag ! folk trur at det er bra med tykke lag, og så begynner de å klage over pastaen...osv osv osv, vær litt grådig for en gang skyld Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Les denne: http://overklokking.no/guides/goopguide/index.html En liten dråpe kjølepasta på størrelse med et knappenålshode, skulle holde, og slik at du nesten kan se gjennom pastalaget, når du har smurt den ut. Vil legge til (i tillegg til guiden du linket til) at det er lurt å "massere" inn goop i kjøleribba før man setter den på. For å gjøre dette er det glimrende å bruke en engangshanske. Rens kjøleribba og tuppen på hansken med isopropanol (kondensfjerner til 14,- på esso`n). Ta så en liten dæsj artic silver 3 eller 5 og masser inn i kjøleribba der prosessoren vil få kontakt. Når man først skal gjøre det ordentlig, så er det like greit å ta`an helt ut. DrErling Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 på min p4 cpu er det jo et lite hull øverst til høyre(tror jeg) skal det dekkes av goop? Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Tror ikke det har noe å si om du dekker det eller ikke DrErling Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Er det nok med 3,5gram kjølepasta(artic silver 5)? Holder leeeengeeee..... (om du ikke skifter cpu en gang i mnd da...) Lenke til kommentar
clinton Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Tror ikke det har noe å si om du dekker det eller ikke DrErling reagerte litt på måte toms hardware tok på goop jeg..alle viedoen er tar han jo bare litt i mitten av kjernen og ikke drar han det ur heller. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Jeg tok også bare litt i midten og så brukte jeg selve kjøleren til å kni det ut. Tok bare å vridde/skjøv kjøleren i forskjellige retninger. Lenke til kommentar
ALI Skrevet 31. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2003 (endret) Skal jeg bare ta litt på midten på cpuen, så gni det ut? Hva med kjermkotet? Endret 31. desember 2003 av ALI Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Husk at den delen som blir varm i en 478 prosessor er bare ca 1x1 cm. Bildet nedenfor er en åpnet prossesor. Brukermanual på Arcticsilver finner du her Lenke til kommentar
EC Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Tips for dere med AS-5: Legg tuben i en plastpose, sug ut luften. Fyll så opp med varmt vann (så varmt du får det i springen), og legg posen oppi vannet noen minutter. Da blir den litt mer medgjørlig. Legg så en liten "dæsj" midt på prosessoren (for AMD-folk med avlange kjerner: lag en liten stripe). Mengden skal tilsvare omtrent et knappenålshode, dvs. rundt en millimeter i diameter. Sett så kjøleren på plass og fest den. Vrikk den forsiktig fra side til side (noen kjølere _sitter_ når festeklipsene er på plass - da vrikker man på forhånd). Dette gnir pastaen utover. Deretter er det bare å skru på maskina, og etter ca. 100 timer er pastaen skikkelig innkjørt (du trenger ikke ha på maskina konstant). Typisk vil temperaturen gå ned med 2-5 grader. For øvrig anbefaler jeg vår test av AS-5: http://www.overklokking.no/annet/arctic_silver_5/index.html Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Tror ikke det har noe å si om du dekker det eller ikke DrErling reagerte litt på måte toms hardware tok på goop jeg..alle viedoen er tar han jo bare litt i mitten av kjernen og ikke drar han det ur heller. Hvis man tar på goop i midten blir det uansett skviset utover hele overflaten når kjøleribben festes Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 reagerte litt på måte toms hardware tok på goop jeg..alle viedoen er tar han jo bare litt i mitten av kjernen og ikke drar han det ur heller. Helt i överensstämmelse med instruktionerna från Arctic Silver... (Se http://www.arcticsilver.com.) /Olle Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 med isopropanol (kondensfjerner til 14,- på esso`n). hmm... jeg var innom jernia for å kjøpe noe isopropanol. De hadde det, blå isopropanol, men den kostet jo 80 kroner for en flaske! Er dette jeg som har sett på en annen type isopropanol, eller hva? Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Hmm... En kompis mente at isopropanol er det samme som kondensfjerner... Isåfall koster det 10kr på Statoil... Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Hmm... En kompis mente at isopropanol er det samme som kondensfjerner... Isåfall koster det 10kr på Statoil... 2-propanol er det samme som blå isopropanol og blir ofte brukt som kondensfjerner. Berre sjå etter ka som står på flaska. Lenke til kommentar
ALI Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 Hvordan skal jeg gjøre det med skjermkortet? Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 reagerte litt på måte toms hardware tok på goop jeg..alle viedoen er tar han jo bare litt i mitten av kjernen og ikke drar han det ur heller. Helt i överensstämmelse med instruktionerna från Arctic Silver... (Se http://www.arcticsilver.com.) /Olle Men inte særskild smart endog??? (var det korrekt svensk? I såfall ble jeg litt skremt over meg selv) Toms goop påføring er ikke akkurat håndarbeid av ypperste klasse DrErling Lenke til kommentar
Kgb_Mist Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 (endret) oi, når jeg forleden kjøpte meg en "Vantec Iceberq GPU-kjøler" til grafikk kortet moste jeg masse pasta ut over prossesoren! (HELE, på det grønne oxo) Hva kan skje? dårligere kjøling...? Endret 13. januar 2004 av Kgb_Mist Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå