Gå til innhold

Windows på Xbox

phnx85

Anbefalte innlegg

Den kjører vist en nedstripet versjon av NT 5.0 kjernen (Windows 2000). Syns forresten å huske en god gammaldags bluescreen på en av de første framvisningene av xbox.

Men men, er det slik at dette Os et vil kunne kjøre programmer laget for de "vanlige" windowsversjonene? Om ikke ser jeg overhodet ikke noen fordel. Da er det mye bedre å bruke de mer modene Linux distroene, som også har haugevis av programmvare (jeg er en av de som mener Linux er et pluss som server). Om den derimot kan kjøre standard windows software så åpner det seg en del muligheter. Men som server ville jeg ikke kjørt en "hacked" versjon av windows, da sverger jeg heller til linux.

Den kan ikke kjøre "vanlige" windows program, den kan kun kjøre program som er skrevet for Windows CE. Det jobbes med å porte XPe (XP Embedded, en nedstrippet versjon av XP) til Xbox og hvis det lar seg gjøre å kjøpe XPe så åpner det seg muligheter. Jeg er ikken en expert på XPe men jeg mener å ha lest at den kan kjøre det meste av "vanlige" windows program.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om de utvikler et os fra en tidligere kjerne ville jeg ikke sakt de har utviklet en annen windows for xboxen..

Da ville jeg sakt at de utviklet et nytt os til xboxen fra en tidligere kjerne som også er brukt til windows.

Hvis det hadde vært en windows i xboxen hadde det også fulgt med en windows logo på startupen og det ville også stått utpå boxen at det inneholdt windows.. Noe det ikke gjør.

Du ville kanskje sagt at de bruker et nytt OS fra en tidligere kjerne som også er brukt til Windows, men Microsoft selv sier at de bruker en nedstrippet og spesialisert versjon av Windows. Og de burde jo vite det bedre enn deg.

Grunnen til at det ikke står noe utenpå boksen er at de ikke vil at folk skal tro man kan bruke X-boxen som windows. Det stod heller ikke noe utenpå Dreamcasten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...