Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Gruppeinnordning


Gjest 186c3...b5b

Anbefalte innlegg

Gjest 186c3...b5b

Jeg har i noen sammenhenger blitt valgt til å være en slags organisator/koordinator for en gruppe. 

Det som jeg legger merke til da, er at det alltid er en eller flere personer som må varsles flere ganger. 

Det holder ikke med en beskjed på messenger, men den personen må alltid ha flere påminnelser. 

Er dette et gruppefenomen eller er det at vedkommende ikke er særlig flink til å innrette seg?

Noen synspunkter?

 

Anonymous poster hash: 186c3...b5b

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vel ikke direkte erfaring, men kanskje noe indirekte. Jeg merker at det er noen som ikke viser særlig interesse... det kan bare være fordi de er veldig opptatt og ikke sjekker nettet så ofte... eller det kan være fordi de ikke bryr seg og man må hale litt interesse ut av dem.. det er litt trist. Men det er sånn lederskap er. Man må legge til rette for entuisasme. Men da må man ha ledelsen da. Er ikke sånn jeg har det nå. Bare sånn semi-ledelse .. så det er ikke min posisjon å være fullstendig pådriver.

Lenke til kommentar
Gjest 186c3...b5b
Taurean skrev (5 timer siden):

Har vel ikke direkte erfaring, men kanskje noe indirekte. Jeg merker at det er noen som ikke viser særlig interesse... det kan bare være fordi de er veldig opptatt og ikke sjekker nettet så ofte... eller det kan være fordi de ikke bryr seg og man må hale litt interesse ut av dem.. det er litt trist. Men det er sånn lederskap er. Man må legge til rette for entuisasme. Men da må man ha ledelsen da. Er ikke sånn jeg har det nå. Bare sånn semi-ledelse .. så det er ikke min posisjon å være fullstendig pådriver.

Ja, det er vel litt som du sier at noen ikke har så mye interesse. Da går det ikke på den som prøver å lede men heller på entusiasmen på de som nøler med å delta.

Anonymous poster hash: 186c3...b5b

Lenke til kommentar
Gjest 186c3...b5b skrev (1 time siden):

Ja, det er vel litt som du sier at noen ikke har så mye interesse. Da går det ikke på den som prøver å lede men heller på entusiasmen på de som nøler med å delta.

Anonymous poster hash: 186c3...b5b

Det er ikke som et godt drevet selskap som kan velge og vrake i arbeidere med god moral... man står mer fast med det man har, så og si. Så uansett hvor entusiastisk, vennlig og åpen man er, så er det ikke sikkert man når inn og får ut engasjement. Men man må bare fortsette å prøve til sin tid, uten å mase for mye på folk, så man blir oppfatta som en masekopp.

Lenke til kommentar

I min erfaring har tekst liten effekt når du skal irettesette folk. Sms og lignende er en veldig passiv måte å gi beskjeder som skal følges.

Som formann f.eks når du har med sløve arbeidere å gjøre så er det nødvendig å ta samtalene ansikt til ansikt for at det skal ha effekt. En beskjed på telefonen er for mange alt for lett å vifte vekk eller bagatellisere.

Det er heller ikke bra å ta det foran andre. Altså å indirekte informere én tilstedeværende ved å adressere hele gruppen. Først gi beskjeden med et smil og neste gang gi beskjeden tydelig på enmannshånd med øyekontakt.

Noen mennesker gir bare faen og har en dårlig moral mens andre har bare litt vanskeligere for å skjønne enkelte ting. Dette må en ta hensyn til. Også må en være tydelig på å skryte når de gjør noe rett. På en genuin måte. En sjef som faker skryt dårlig skjøter jobben sin like dårlig som en som hele tiden går å klager. Hvis du gjør noen redde for å gjøre feil så gjør de også mer feil. Bygg selvtillit så får du bedre deltagelser.

Lenke til kommentar
Corp Por skrev (7 timer siden):

I min erfaring har tekst liten effekt når du skal irettesette folk. Sms og lignende er en veldig passiv måte å gi beskjeder som skal følges.

Som formann f.eks når du har med sløve arbeidere å gjøre så er det nødvendig å ta samtalene ansikt til ansikt for at det skal ha effekt. En beskjed på telefonen er for mange alt for lett å vifte vekk eller bagatellisere.

Det er heller ikke bra å ta det foran andre. Altså å indirekte informere én tilstedeværende ved å adressere hele gruppen. Først gi beskjeden med et smil og neste gang gi beskjeden tydelig på enmannshånd med øyekontakt.

Noen mennesker gir bare faen og har en dårlig moral mens andre har bare litt vanskeligere for å skjønne enkelte ting. Dette må en ta hensyn til. Også må en være tydelig på å skryte når de gjør noe rett. På en genuin måte. En sjef som faker skryt dårlig skjøter jobben sin like dårlig som en som hele tiden går å klager. Hvis du gjør noen redde for å gjøre feil så gjør de også mer feil. Bygg selvtillit så får du bedre deltagelser.

Nettopp det! Intelligent lederskap har et åpent miljø, lærer kollektivt av feilene som gjøres, og har penger til å ta seg av feil som gjøres for god kundebehandling. Tyrannisk lederskap stenger alt ned med frykt, henger ut de som gjør feil til spott og spe, og prøver å pushe økonomisk ansvar over på de ansatte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...