steinrawr Skrevet 1. mai 2020 Del Skrevet 1. mai 2020 Hei! Er i prosess med å skaffe meg en pickup. Meningen med bilen er at den skal brukes til å frakte meg, samboer og hund, med motorsykkel på planet. Hvis du hadde hatt 200k på pickup, hva ville du gått for, og hva ville du totalt styrt unna? Foreløpig har jeg forelska meg litt i både Ford ranger 3.2 (2013), og VW Amarok 2.0TDI (2012). Prismessig ser Navara med 2.5CDI ut til å være et smartere valg, men jeg liker ikke helt cockpit. Det er en fordel om det er 4 seter, men ikke et krav. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 2. mai 2020 Del Skrevet 2. mai 2020 Før du i det hele tatt vurderer navara, så søk på "navara split in half" Jeg ville kjøpt Hilux, men så er jeg biased, da jeg har Hilux (2015) Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 2. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2020 Hehe, ja. Har vært borti fenomenet, men de fleste som selger navara har "forsterket og lakkert karrosseri utført av nissan". Hilux er veldig aktuelt, men de er ganske dyre sammenlignet med tilsvarende utstyrte navara. Hengervekt er ikke kjempeviktig, men 3,5t hengervekt på wrangler + firkantfeste gjør den litt ekstra interessant for meg. det er ikke så mange med slike spesifikasjoner, dessverre. Lenke til kommentar
FB.934880505 Skrevet 2. mai 2020 Del Skrevet 2. mai 2020 Jeg lurer også på om min neste bil blir en pickup. Av det jeg har sett, lest og hørt så går Hiluxen for de fleste under arbeidsbil. Altså ikke blant de mest komfortable som er grunnen til at jeg har sett på andre merker. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 2. mai 2020 Del Skrevet 2. mai 2020 Kan være enig i at det finnes biler som er mer komfortable enn Hilux Lastebilen jeg kjører (Atego) er bedre å kjøre, men kjører også en Iveco innimellom, og den er verre enn Hilux Men, mye av dette kan være på grunn av at jeg er lang, 189 cm, så få biler passer for meg Vurderte Landcruiser, som har bedre komfort, men skilleveggen ville tatt knekken på komforten Hilux har ikke skillevegg Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 5. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2020 Kanskje noen kjenner til spesifikke biler med høy Maksvekt på tilhengerkoblingen? Ser at et alternativ til picup for meg kan være SUV/varebil med firkantfeste og over 250kg maksvekt på tilhengerkoblingen.. Men virker ikke som det er så mange. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 5. mai 2020 Del Skrevet 5. mai 2020 (endret) steinrawr skrev (10 timer siden): Ser at et alternativ til picup for meg kan være SUV/varebil med firkantfeste og over 250kg maksvekt på tilhengerkoblingen. Hvorfor så høy maksvekt på koblingen? Endret 5. mai 2020 av mobile999 Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 9. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2020 Med den koblinhsvekten kan jeg sette på rampe med motorsykkel bakpå hengerfeste, istedet for på plan/henger. Så lenge bilen er ca 185cm eller bredere blir det ikke mer enn 15cm utstikk på hver side med motorsykkel på tvers bakpå. Men dette var vanskeligere enn jeg først hadde trodd. Heller nesten mot å droppe pickup og heller kjøpe en sterk stasjonsvogn og en liten henger, men nordnorge-turné begrenset til 80 km/t er ikke det jeg drømmer mest om. (selv om det bare er en håndfull steder med 80+ nord for trøndelagsgrensa..) Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 9. mai 2020 Del Skrevet 9. mai 2020 steinrawr skrev (På 5.5.2020 den 13.40): over 250kg maksvekt på tilhengerkoblingen Dette er vel kun mulig med "amerikansk" pickup/suv. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 9. mai 2020 Del Skrevet 9. mai 2020 (endret) Det er populært blant noen å kjøpe varebil der motorsykkelen får plass inne i varerommet. Har du vurdert dette? Hva slags motorsykkel dreier det seg om? Endret 9. mai 2020 av mobile999 Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 9. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2020 Ganske vanlig i USA, ja. Men fullt mulig her og, så lenge bilen med koblingen er godkjent for det. Varebil er uaktuelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå