Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Anbefalte innlegg

Heisann, me har ein bolig i Haugesund, Rogaland som byrja visa årene veldig. Bygget er frå veil 1917-1923 ein plass. Huset er bygd med mur og tre, med murpuss ytterst.

Me har eit par problemer me må ta hånd om, men eg litt småbekymra om kva eg har lovt til å gjera, og kva eg evt må søke om. Gitt alderen er eg og bekymra om det er fredet, etc, og kva det evt betyr for meg i praksis.

Dette er det eg kjem på som me ynskje fikse:

1. Murpussen på fasaden flasser.
  2. Det er ein lekkasje i same veggen som har plaget lenge.
  3. Vindaugene på spesielt denne sida av boligen er slitte eller har sannsynleg vannskade.
  4. Stova, som går langs heile den same veggen, er svær og treng betre ventilasjon.
  5. Pipa har ei lita lekkasje.
  6. Bakgården har eit utbygg som ikkje er ordentlig vanntett.
  7. Bakgården har ein hekk på vår sida av tomta me ynskje vekk.

Eg kan gå meir spesifikt inn i enkelt-sakene, men det er nokre av dei her sakane som er meir omfattende å ordna, og nokre av dei veit eg ikkje om eg treng søknad for å ordne/gjere større endringer med. Ei er eg usikker om boligen er fredet, og evt kor eg finna ut uten å skape hodebry for meg sjølv - mor mi fortel at eg bør vera litt forsiktig med å spørja, så då er vala mine litt begrensa.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da gjelder:

Sitat

Eksisterende bygningers arkitektur skal ivaretas ved ombygginger og fasadeendringer.

Innenfor området avsatt til sentrumsformål på kommuneplankartet og i hensynssoner for bevaring i alle planer er det særlig viktig at bygningens karakter ivaretas ved ombygginger og fasadeendringer, samt ved utskifting av enkeltelementer som vinduer og dører.

Det er endel å lese her:
https://www.haugesund.kommune.no/tjenester-fra-a-a/1463-tjenester-fra-a-a/450-kommuneplan#kommunedelplaner-areal

Endret av mobile999
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Helvete.

Vel, takk for info. Håpte det skulle vera greit enkelt å skifte vinduer til noko meir praktiskt, men eg må nok lesa meg opp på det. Me har to vinduer i stova. Dei er ganske enorme (men ikkje på gateplan, vel og merke). Dei er delt i to horisontalt, kor øvre delen kan på eine vinduet opnes - det andre kan ikkje opnas i det heila. Vinduet som kan opnas er såpass slitt at det er tilnerma umogleg å opne/lukke skikkelig.

Dette, og med korleis etasjen er lagt opp, gjer at det er ekstremt lite moglegheiter for ventilasjon inn og ut av rommet. Me har ei varmepumpe i gangen utafor, som held det noko kjølig ish, men den slit med å få vesentlig med luft inn i stova. Kan tru me merka det sist sommer...

Lenke til kommentar

No problem.

En annen mulighet er at dersom vinduet har vært  byttet tidligere og du kan dokumentere hvordan det opprinnelige vinduet så ut, så kan du sannsynligvis sette inn et vindu som er "likt" det opprinnelige vinduet. Vanligvis kan man gjøre dette uten å søke, men dette bør avklares skriftlig med kommunen, spesielt siden det dreier seg om sentrumsområdet i Haugesund.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • Gjest endret tittelen til Kva har eg lov til å gjere?

For enkelhets skyld er det snakk om dei store vinduene midtre etasjen som er hovudproblemene eg ynskje skifta, og midterste vindauget i øverste. Alle tre er enten vanskelige å opne/lukke, eller kan ikkje opnas/lukkas i det heila.

I tillegg er dei ganske svære som enkelt-vindauger. 182x155 fortel bror min, men eg veit ikkje heilt korleis han har målt dei då.

Me ynskje og å fikse murpussen, men me har hatt litt kjedelige dager med å finna handverker.

20181029_114619.thumb.jpg.9d71a0112f4d1d94671481d98e9829d4.jpg

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar
17 minutes ago, mobile999 said:

Har du noen mening om de er orginale eller byttet på et tidspunkt?

De som er montert i første etasje er vel ikke orginale? Når ble disse byttet?

Vindaugene eg henvise til veit eg ikkje når om eller når dei blei skifta, men det eg hugse er dei konsistente med tekningane eg har sett. Om dei er nøyaktig same vindaugene som opprinnelige veit eg derimot ikkje.

Dei i første etasje var nok først skiftet ein plass på 70 talet? Kanskje ein plass i 60-tala. Det pleide å vera butikklokaler før, så eg mistenke dei blei skifta ut når lokalene blei lagt om for ein køyreskole. Endringene var godkjent slik eg forstår. Eg trur me også skifta minst eit av dei vindaugene ein plass rundt 2010, men då med tilnerma like dimensjoner og funksjon.

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Gjenoppliver denne litt for å spørje om noko såpass relatert at eg tar det her.

Me har to påbygg frå gammalt av. Begge har problemer med ei betong-flate som fungerer som tak, som ikkje er hverken flatt, eller har helling, eller sluk. Ingenting som handtere vatn. Fleste steder er det vesentlig lavere enn andre, som gjere at det samler vatn der. Naturlig nok er  jo sjølvsagt nokre av stedene langs huset, kor dei møter husveggen. På garasjen (som me ikkje eig av historiske orsaker), og boden (som me eig). Vatn kjem gjennom, og spesielt i skillet mellom bod og hus no er det mykje vatn.

Eg vurdere bygge eit enkelt tak over betong-flaten over boden. Er dette noko eg må søke om?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...