Gå til innhold

Svive vs Samsung skjerm


bjas

Anbefalte innlegg

Har sett etter en ny skjerm en stund nå. Skal brukes til studier, CAD, medier og spilling.

Har kommet frem til disse to:

https://www.komplett.no/product/1148696/gaming/gaming-utstyr/gamingskjermer/svive-34-curved-gamingskjerm-pyx-34c401?offerId=KOMPLETT-310-1148696#

https://www.elkjop.no/product/data/pc-skjerm/39987/samsung-c27jg56-27-buet-gamingskjerm

Men er usikker på kvaliteten på Svive sin skjerm. Tenker det er en god deal for pengene. Den har riktig nok også "bare" 100 Hz. Det jeg lurer på er hvilken av disse som er det beste valget, og hvordan det er å spille på 100 Hz kontra 144?

Har fra før en 60 Hz 24" Dell fra 2013, og ser frem til høyere oppløsning og Hz. Kan også nevne at jeg har MSI 970 GTX 4GB

Endret av Bjørnar.a
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får det du betaler for. Samsungen er helt grei, men vil ha smaering på 144hz, så ikke ideell for slik oppdateringsfrekvens. Den har heller ikke g-sync, som jeg mener en bør ha om man skal opp på 144hz. Hadde iværtfall aldri selv klart å spilt uten g-symc på en rask skjerm.

Du nevner kontorarbeid, CAD, studier, og der er arbeidsflate gull verdt. Jeg jobber mye mer effektivt med 21:9 enn på 16:9, så svive mener jeg er det beste valget av de to 

Om du kan legge litt mer penger i det, ville jeg vurdert Samsung C34J791, som er oppgradering av den samsung skjermen, bare i 21:9 med qled. Det er beste dealen du kan gjøre på ultrawide om du ikke vil gå over 10000.

Endret av Emile the rat
Lenke til kommentar

Jeg tror nok du kommer til å slite litt med 3440x1440 og GTX 970 i moderne titler.

Så jeg hadde nok spandert på meg en ny GPU først av alt. 

 

Når det kommer til om man merker forskjell på 100 og 144Hz så er svaret ja, men jeg klarte å venne meg til 100Hz etter å ha hatt en 24" 144Hz i åresvis. Den største overgangen for min del var størrelsen på monitoren som tok litt lengere tid og venne seg til. Jeg tror ikke jeg hadde klart å gå tilbake til 16:9 og mindre monitor nå som jeg har hatt en UW monitor i et par år.

Lenke til kommentar

Jeg planlegger å bygge ny PC om ett år eller to, så å ikke kunne spille helt ut i moderne titler er ikke så farlig.. Spiller stort sett CS:GO og spill som Battlefield, AC, Fallout etc, men har ikke så mye tid til dette i studiene så skjermen vil primært ikke bli brukt mye til spill de første årene. 

Jeg antar jeg ikke vil merke mangelen på de 44 Hz dersom jeg går til 100 ettersom jeg alltid har hatt 60 uansett?

 

Hvordan er kvaliteten på Svive sine skjermer forøvrig? 

Endret av Bjørnar.a
Lenke til kommentar
Bjørnar.a skrev (13 minutter siden):

Jeg planlegger å bygge ny PC om ett år eller to, så å ikke kunne spille helt ut i moderne titler er ikke så farlig.. Spiller stort sett CS:GO og spill som Battlefield, AC, Fallout etc, men har ikke så mye tid til dette i studiene så skjermen vil primært ikke bli brukt mye til spill de første årene. 

Jeg antar jeg ikke vil merke mangelen på de 44 Hz dersom jeg går til 100 ettersom jeg alltid har hatt 60 uansett?

 

Hvordan er kvaliteten på Svive sine skjermer forøvrig? 

Som sagt over, du vil merke forskjell på 144hz og 100hz, men forskjellen fra 16:9 til 21:9 er derimot mye større. Jeg overlever om jeg må gå ned til 100hz i et spill, men å gå tilbake til 16:9 er noe jeg aldri hadde klart.

Så om valget står mellom uw og 144hz, så mener jeg at 144hz er klart best.

Kvaliteten på svive er noe tvilsom (etter det jeg har hørt). Er som sagt en grunn til at de panelene er billige. Komplett gir lite info om disse panelene, men mener de er basert på samme panelene som Samsung. Bakdelen er vel bakgrunnsbelysningen som er edge lit, og endel backlight bleed. Svive blir vel mer en billig vasjon av Samsung, og ikke noe jeg ville anbefalt. Er en pris for god til å være sann er det alltid en bakside, gå heller for samsung om du har råd er mitt tips.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...