P-in-P Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 For meg som IKKE skal overklokke trenger en å kjøpe kvalitetsbtikker som geil eller corsair? Eller holder en slik brikke som denne når stort sett mine kriterier er at det skal være 1024 (2 ganger 512) og 400 mHz (3200) og kjøre bra sammen med denne CPUn, på dette hovedkortet! Ser oppsettet bra ut ellers foresten? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 jeg vil si ja, det holder... men jeg ville sett om jeg fant Cas 2.0 brikker, og ikke 2.5... Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Bra at du linker til det du snakker om, men hva om du i stedet for denne, skrev OEM standard pc3200 512mb. Eller om du byttet ut CPUn med Athlon64 3000+ og samme med den siste, så hadde vi sluppet å trykke på linkene og åpne en ny side for å se hva du snakket om Bare et tips! oh, btw, hovedkortet var et Asus K8V deluxe Lenke til kommentar
Noty Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Skulle vel fungere fint det. Kjører selv med corsair minne. Har byttet fra twinmos cl2.5. Eneste forskjellen jeg merket ved bytte, var i div memtester. Btw: Kjører med samme cpu og hk som du har linket til., Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 Takker for svarene, men hva er egentlig CAS latency på en minne brikke? Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 jeg vil si ja, det holder... men jeg ville sett om jeg fant Cas 2.0 brikker, og ikke 2.5... quoter igjen våre venner i øst (svenskene) In this test the results were not affected noticeably of the memory timings because the Hammer architecture's integrated memory controller does not benefit much of low access times. Lave timinger på athlon64 er altså ikke noe å henge seg opp i. Det er uviktig. DrErling Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Takker for svarene, men hva er egentlig CAS latency på en minne brikke? www.whatis.com CAS Also see RAM types. 1) In computer memory technology, CAS (column address strobe) is a signal sent to a dynamic random access memory (DRAM) that tells it that an associated address is a column address. A data bit in DRAM is stored in a cell located by the intersection of a column address and a row address. A RAS (row address strobe) signal is used to validate the row address. latency=forsinkelse. Altså, jo lavere CAS, RAS osv, jo kjappere går det (forutsatt at verdiene også passer seg i mellom) DrErling Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 Takker for svarene, men hva er egentlig CAS latency på en minne brikke? www.whatis.com CAS Also see RAM types. 1) In computer memory technology, CAS (column address strobe) is a signal sent to a dynamic random access memory (DRAM) that tells it that an associated address is a column address. A data bit in DRAM is stored in a cell located by the intersection of a column address and a row address. A RAS (row address strobe) signal is used to validate the row address. latency=forsinkelse. Altså, jo lavere CAS, RAS osv, jo kjappere går det (forutsatt at verdiene også passer seg i mellom) DrErling Ja, det hørtes i grunn logisk ut det, men vil en egentlig merke noen forskjell mellom CL 2.0 og CL 2.5? Lenke til kommentar
Noty Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Ja, det hørtes i grunn logisk ut det, men vil en egentlig merke noen forskjell mellom CL 2.0 og CL 2.5? Du vil merke forskjell i minne tester. Merker en ørliten forskjell i vanlig bruk. Men det er ikke noe å snakke om egentlig. Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 (endret) Hørt at man ikke trenger stramme timinger, det spiller ikke noen stor rolle på amd64, siden minnekontrolllen sitter i cpu. Endret 31. desember 2003 av Lord_Linus Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 hmmm... Ok så mener dere at den minne brikken jeg linket til, til å begynne med egener seg bra til mitt formål uten overklokking (2 stk)? Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 hmmm... Ok så mener dere at den minne brikken jeg linket til, til å begynne med egener seg bra til mitt formål uten overklokking (2 stk)? jepp! Og til de andre som diskuterte timinger; jeg postet en quote litt lengre oppe fra en test som viste liten eller ingen forskjell på Athlon64 og lave/middels/høye timinger. Hvertfall ikke forskjeller som forsvarer prisforskjellen mellom f.eks OEM pc3200 og Corsair pc3200LL. DrErling Lenke til kommentar
GoldlaXiE Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Hva med Denne twinmos rammen da? går det bra å bruke den til Athlon 64 3000+..? Skal bare sitte på internett og spille.. ingen overklokking! Håper på svar! God jul og godt nyttår! Lenke til kommentar
pskard Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Hva med Denne twinmos rammen da? går det bra å bruke den til Athlon 64 3000+..? Skal bare sitte på internett og spille.. ingen overklokking! Håper på svar! God jul og godt nyttår! Har brukt de brikkene en stund på den gamle Athlon og på P4c og de funker helt helt. Kjører til og med CAS2 uten noen problemer. Selv sitter jeg på en Opteron 246 nå med PC 2100 cas2 (dual channel) og det virker helt utmerket Lenke til kommentar
GoldlaXiE Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Funket helt helt? hmm.. regner med at det betyr at de funker greitt! fint å høre!! Lenke til kommentar
pskard Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Funket helt helt? hmm.. regner med at det betyr at de funker greitt! fint å høre!! Det betyr vel at jeg ikke merker noe til minnet. Det bare "er der" og gjør jobben sin på PC3200 Cl2. Eller med andre ord: Det virker som det skal. Altså uten noen problemer. Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 ser det er så mye bra hardware folk her.. frister meg og spørre om twinmos pc 3200 winbond brikker vil passe til et asus hk: Asus Mainboard S-754 VIA K8T800 ATX Audio GbLAN IEEE1394 WiFi SATA Retail, K8V DELUXE er vel mere om dette hk har støtte for twinmos(winbond)brikker.. har bestil hk,og da slipper jeg og kjøpe nye rambrikker. Lenke til kommentar
pskard Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 ser det er så mye bra hardware folk her..frister meg og spørre om twinmos pc 3200 winbond brikker vil passe til et asus hk: Asus Mainboard S-754 VIA K8T800 ATX Audio GbLAN IEEE1394 WiFi SATA Retail, K8V DELUXE er vel mere om dette hk har støtte for twinmos(winbond)brikker.. har bestil hk,og da slipper jeg og kjøpe nye rambrikker. Kan ikke se hvorfor det skulle være noe problem Når det er sagt så har jeg ikke hatt det kortet selv, men det skal virke helt fint. Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 pgressum.. takker og bukker,og ønsker deg et godt nytt år. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 31. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2003 Hva med Denne twinmos rammen da? går det bra å bruke den til Athlon 64 3000+..? Skal bare sitte på internett og spille.. ingen overklokking! Håper på svar! God jul og godt nyttår! Jo da, den er grei den! Den eneste grunnen til at jeg linket til det minnet jeg gjorde var fordi at det var den billigste jeg fant som oppfylte mine krav Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå