ilo124 Skrevet 1. mai 2020 Del Skrevet 1. mai 2020 Hei! Jeg bor i blokk og hadde et tett rør i leiligheten en stund tilbake, og ettersom Mudin ikke hjalp, så kjøpte jeg en enkel stakefjær fra Clash Ohlson (https://www.clasohlson.com/no/Avløps--og-rørrenser/p/30-8666?gclid=Cj0KCQjwka_1BRCPARIsAMlUmErwMcfp69T1TG7GHEwpr5nGi_2Bl8fPiP7b3vyCQvgNd62Go9c7CgYaAsZXEALw_wcB) og brukte den til å rense røret ned ca 7 meter. Etterpå har røret fungert bra. I ettertid har jeg vært litt bekymret for at noe kunne gått galt nede i rørsystemet. Hvor sannsynlig er det at man med en slik stakefjær for eksempel har dyttet to rør fra hverandre for eksempel? Jeg brukte ikke noe særlig makt da jeg staket, og hørte ikke noen "skumle lyder". Blokka er fra 80-tallet (betong). Blir så redd for at jeg har gjort noe galt og det lekker vann ut i blokka uten at noen merker noe før det er for sent. ? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 1. mai 2020 Del Skrevet 1. mai 2020 Gamle rør pleier å sitte godt sammen, av god gammel vane. Mye av det er jo innstøpt også, så da drar det hvertfall ingen veier. Ellers kan du jo høre med vaktmester i borettslaget hva han tror, eller om han har erfaring med slike ting. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 4. mai 2020 Del Skrevet 4. mai 2020 Som nevnt er gamle rør ganske solid laget så hvis du mot formodning har ødelagt noe burde man ha merket det i form av lekkasje allerede. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå