Boralis Skrevet 1. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2004 guttorm skrev:Jeg begynner nesten å trekke dine motiver i tvil når du ligger og forsvarer deg og prosjekt i nesten hvert av de første innlegga,det er det ingen grunn til. Desverre er det bare blitt sånn, av en eller annen grunn, nevner jeg amd så er det alltid noen som finner ut at jeg gjør dette for å rakke ned på dem, dette er feil. Jeg har vert i mange diskusjoner ang XP og P4 der jeg har hatt temmelige bestemte meninger , men disse meningene har jeg ikke tatt ut av løse luften som mange gjør, jeg gikk til annskaffelse av en maskin med XP prosessor for selv å kunne sammenligne disse og det er de res jeg har forholdt meg til. Men at jeg har hatt bastante holdninger og kunnet bevise flere av disse ved egne tester har desverre ikke vert like velkomment hos alle og derfor blir jeg uglesett av mange som ikke "liker" fakta. At jeg også har tatt feil i ting jeg har vert med å diskutere er klart, lurer vel på hvem som ikke har det. Men hos meg har de episodene der jeg har tatt feil blitt trukket frem og der jeg har hatt rett blitt brukt som om jeg var ute etter å sverte amd. Dette fører desverre til en håpløs situasjon i mange tillfeller. Mine hennsikter med A64 og Fx er kun å se om jeg kan klare å klokke dem til en høyere ytelse enn min P4 ikke noe annet. Jeg har ytelse på min maskin så det holder lenge til det jeg ellers bruker maskinen til og det er vel få eller ingen her på forumet som har behov for noe mer enn en xp 2500/P4 2,6 skall man da begynne å trekke alle i tvil som har noe mer enn dette?? Til de som da har så store problemer med min seriøsitet oppfordrer jeg dem heller til å la vere å svare på mine innlegg. Ha et fortsatt Godt Nytt År. Lenke til kommentar
Evial Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Jeg kan ikke la være å undre meg over dette med oc. Kjøpe nye data komponenter som kan spille alle spill og kjøre alle programmer uten problemer. Overklokke dette med den risikoen at disse nye delen går i stykker. For å få høyere scor på 3dmar og andre benchmark prog. For meg så høres det ut som personer med for mye tid og penger. En amd 64 3000 burde holde lenge uten å overklokke. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 1. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2004 (endret) Jepp, det er jo det jeg sier man klarer seg med en xp2500/P4 2,6. Men så er det noe som kalles hobby og det å teste ut grenser, de aller fleste klarer seg med en bil med rundt 100 hk men hvor mange er det ikke som trimmer disse bare for å se hva de kan få ut av dem?+ Nødvendig?? Neppe. Morro ?? JA. Endret 1. januar 2004 av Snekker`n Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Jepp, det er jo det jeg sier man klarer seg med en xp2500/P4 2,6.Men så er det noe som kalles hobby og det å teste ut grenser, de aller fleste klarer seg med en bil med rundt 100 hk men hvor mange er det ikke som trimmer disse bare for å se hva de kan få ut av dem?+ Nødvendig?? Neppe. Morro ?? JA. TAKK! Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Det var godt sagt snekker'n Helt enig med deg Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Jepp, det er jo det jeg sier man klarer seg med en xp2500/P4 2,6.Men så er det noe som kalles hobby og det å teste ut grenser, de aller fleste klarer seg med en bil med rundt 100 hk men hvor mange er det ikke som trimmer disse bare for å se hva de kan få ut av dem?+ Nødvendig?? Neppe. Morro ?? JA. Vell, da skjønner jeg ikke hvorfor du vraker AMD prosessorer fordi Pentium er bedre til å klokke når det kommer til de postene der det anbefaler intel eller AMD. Greit om du hadde tydet der hen at det er overklokkera du mener, men du tar alle under en kam. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 1. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2004 Vet ikke helt om jeg forstod hva du mente her , men jeg har vel annbefalt amd til like mange som jeg har annbefalt Intel til, men når det gjelder overklokkingsdelen har jeg hele tiden ment at P4 er best egnet. Dette er også en av grunnene til at jeg selv har lyst til å teste ut A64, men er i tvil om dette er noen vits på det nåverende tidspunkt eller om man bør vente. har også planer om å teste ut FX med 939 når den kommer , her er jeg kun ute etter ytelsen ved max klokking og om det står Intel , AMD eller for den saks skyld noe helt annet på prosessorn er det rivende likegyldig. Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Du misforsto litt, men vi bråker ikke mer om det Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Jeg kan ikke la være å undre meg over dette med oc. Kjøpe nye data komponenter som kan spille alle spill og kjøre alle programmer uten problemer. Overklokke dette med den risikoen at disse nye delen går i stykker. For å få høyere scor på 3dmar og andre benchmark prog. For meg så høres det ut som personer med for mye tid og penger. En amd 64 3000 burde holde lenge uten å overklokke Vel , kan nevnte min situasjon , jeg har dårlig råd og en av mine hobbyer er videoredigering. Kjøpte for lenge siden en AMD XP2100 når denne var litt dyrere. Denne kjører på ca1.7Mhz , redigeringsprogrammet jeg jobber med krever masse krefter , og denne kom litt til kort med tanke på kjøring av "realtime preview video." når masse "layers" kom inn i bildet(dvs mikse flere videokilder) Jeg hadde ikke råd til å kjøpe en sterkere prosessor , men med all den infoen jeg lærte her inne fikk jeg klokka den til 2100Mhz med en billig luftkjøler , og de 400Mhz var akkurat nok til PC'en ble kraftig nok til å kjøre prosjektene mine i realtime. Så jeg vil bare si at jeg er storfornøyd med Snekkern og de andre som setter sine dyrebare komponenter i skuddlinjen! Way to Go! Overklokking kan i visse tilfeller være sparte penger for noen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå