Gå til innhold

A64 og dens klokkeegenskaper.

Boralis

Anbefalte innlegg

Hvorfor stiller du da ikke bare et enkelt spørsmål f.eks;

Hei folkens, noen som har erfaring med overklokkings egenskapene til en a64 cpu?

Hvis den er dårlig hva kan det da være som hindrer den?

Ikke;

A64 klarer de ikke å klokke mer en 8-9%, dette tilsvarer at jeg hadde klokket min 3,2ghz opp til 3,5ghz.Min p4 klokker jeg opp til 4ghz, hvorfor klokker ikke a64 like bra?

Hvis du visste at A64 ikke klarer å klokker mer en 8-9% over standard hastighet, burde du da ikke visst hva som stoppet den, for du har vel lest det et sted, det står nesten i alle testene man kan lese om a64, at siden dagens a64 hk'er ikke noen divider for pci/agp bushastigheten ei noen mulighet til å låse den, at dette mest sannsynlig er årsaken til at man ikke kan klokke a64 så langt med dagens hk.

Og ja, synes du er oc-kongen her inne. Hvis du er i tønsberg en gang så stikk innom meg så skal du få krone og kake av meg!

Vel nå er det fitt valg her på forumet om hvordan man stiller spørsmølene og so du så så startet jeg (av erfaring)med å si at jeg beveget meg ut på et farlig område, noe du beviste . Det er pussig at selv om jeg har en Intelmaskin så skal det bestandig vere" extremister" som skall dra motivene i tvil så snart man spør om en ting :wow::wow: Det jeg var ute etter å få litt mer info om var om det kunne vere mulig å få klokket A64 noe høyere da det er det eneste med den cpuèn som er inntresangt for meg, for jeg sitter med en så kraftig maskin at jeg ikke ville merke noen forskjell fra eller til i vanlig bruk, jeg har derfor lest litt tester rundt omkring men det vet sikkert alle andre også at de tester som finnst ang A64 har et heller magert reportuar ang overklokkingsdelen og de % jeg har oppgitt fant jeg der.

Synd men sant , det går desverre ikke ann å spørre seiøst om noe, må vel registrere meg under et annet navn så jeg slipper dette så får jeg føre inn amd maskinen min i siggen :wow::wow:

Ang kronen og kaken så kan du bare beholde dem da jeg har kaker nok og ikke har behov for noen krone, jeg poster de res jeg oppnår med min maskin akkurat som andre poster sine , skulle det da vere noen som har problemer med disse er det bare ut å jobbe 10 12 timer i døgnet (som jeg gjorde i årevis) så blir det vel gryn til å kjøpe et tillsvarende eller bedre system.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snekker`n, hvorfor ikke vente til AMD FX kommer for fullt og ikke minst

bedre HKèr med chipsett som er mer tilpasset til å takle kravene fra

markeder/prismessig ?

Når vi nærmer oss påsketiden så da tror jeg vi har mer kjøtt rundt

om beinet... ;)

Joda som nevnt i andre tråder så sikler jeg litt på den når den kommer på 939 , men jeg var litt nysjerrig på A64 3000 også for å sett hva man kunne tyne ut av den :cool:

Lenke til kommentar
Skal man ha mest for pengene så er jo Amd Xp 2500+ mest sannsynlig den cpu som gir mest for penga i dag.

Athlon XP 2500+ ble også kåret som den beste pris/ytelse prosessoren fra AMD i 2003 av Legit Reviews.com:

http://www.legitreviews.com/Reviews/bestof2003_1.shtml

Abit NF7-S 2.0 ble kåret til det best ytende hovedkort for Athlon XP, Corsair som best ytende minne, Thermalright for beste kjøleribbe, Athlon 64 som beste nyskapning, og sist men ikke minst Athlon 64 3000+ som ble beste stille lansering:

"...the A64 is the best bang for the buck in 64-bit processing and rumored to be beating the Athlon XP 3200+ in terms of performance! (We are still benchmarking). Although in the benchmarks we have seen, it is out-performing the AMD XP 3200+ and the Intel Pentium 4 3.2 processors. Though this release was a silent one, it has sent shockwaves throughout the computing world and earned this title hands down!"

:w00t:

Lenke til kommentar

Som du ser snekker´n så skalerer A64 så bra, at man ikke kan regne det om prosentmessig. P4 skalerer rett og slett grusomt i forhold, og det skal ikke mer til enn en luftkjølt A64 for å knuse den P4´n din på 4Ghz... ;)

A64 compare Attpåtil er den kjølt med stock AMD A64 køler, og den kan ikke sies å være spesielt bra. Dette sier deg kanskje litt om ytelsen i overklokket tilstand. Tenk deg da en A64 på kaldt vann eller fasekjøling.

Lenke til kommentar

Jepp , det er dette som er min tanke og , derfor startet jeg denne posten fordi jeg lurer på hvordan/hva som skall till for å kunne klokke denne da det er klokkingen som er inntr for meg. Jeg sa også i en tidligere post at prosentvis klokking ikke var riktig men da fikk jeg så mye kjeft, men glem det.

Men jeg kan heller ikke finne tester der de har brukt vannkjøling.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Jepp , det er dette som er min tanke og , derfor startet jeg denne posten fordi jeg lurer på hvordan/hva som skall till for å kunne klokke denne da det er klokkingen som er inntr for meg. Jeg sa også i en tidligere post at prosentvis klokking ikke var riktig men da fikk jeg så mye kjeft, men glem det.

Men jeg kan heller ikke finne tester der de har brukt vannkjøling.

:yes:

Lenke til kommentar

Føyer meg til jarmos standpunkt her og sier vent til senere. A64 3000/3200 yter på langt nær bra nok til å gjøre deg imponert, selv ikke klokka. Vent heller til du har en FX i handa med bra hovedkort og slipper ECC/REG ram, så slipper du å bli skuffa nok en gang av AMD'en (mtp XP2500 kontra P4'en din). Ellers lykke til! :)

Lenke til kommentar

Spennende prosjekt, men hva skal du med en A64 3000+ når du allerede har en overklokket P4 på 4Ghz? Vil ikke det bli å kaste penger ut av vinduet?

Uansett håper jeg du deler resultatene av overklokkingen med resten av oss, spesielt siden jeg også har planer om å kjøpe en A64.

PS. Hvis du ikke blir fornøyd med overklokkingsegenskapene, så kan du jo gi den til meg! :innocent:

Lenke til kommentar

Som jeg har prøvd å si flere ganger så er dette for å se hvor høyt denne kan klokkes , kun det. Det som er beklagelig er at flere her på forumet stiller mine motiver i tvil, noe man ser på flere av svarene her også , det virker nesten som de er redde for noe :roll:

Til opplysning i så måte så har jeg ogsæ planer om å teste ut prescott når den kommer, men desverre er det blitt slik her at har man en pentium prosessor og er så dum at man sier seg fornøyd med den blir man nesten svartelistet .

Jeg har en P4 3,2 andre har A64, XP 3000, Xp 3200 osv , har vi egentlig behov for dissse??? Nei selvsagt ikke, men om vi legger den innstillingen til grunn så begynner webshoppene å selge kun P4 2,6 og Amd 2500+ så kan vi jo stanse utviklingen av nye produkter , smart hva :wow::wow::wow:

Nei det er ikke der skoen trykker for enkelte, men det er vel heller at disse irriterer seg grønn over at andre har råd til å kjøpe det siste som er kommet på markede og sjalusien får blomstre, til dere kan jeg si start et eget firmå så jobber du 10-12 timer i døgnet 7 dager i uka i 10- 15 år så får dere også råd, DET VAR DET JEG GJORDE.

Lenke til kommentar

Vel det er slike svar jeg egentlig er ute etter, for å få en visshet om det egentlig er noen vits med denne cpuèn til mitt formål nemmelig å klokke lengre enn det jeg gjør i dag.

Min P4 har jeg tynt til maks og er dermed ute etter en som kan kjøres lengre .

Konklusjonen må vel da bli at jeg glemmer hele A64 og heller venter på FX med 939 pin.

Lenke til kommentar

Jeg håper du ikke oppfattet det jeg skrev som noen form for kritikk. Det var iallfall ikke slik ment. Det jeg i grunnen lurte på var om du gidder å legge ut resultatene på forumet slik at vi andre også kan få litt mer innformasjon om de forskjellige prosessorene.

Lenke til kommentar

Snekkern: Kjøp deg et Nforce3 hovedkort, en A64 3000+ og en adapter til kjølingen din, så skal du nok se at Athlon 64 kan klokke mye lenger enn de 10% med råtten ram og ræva kjøling. Pass foresten på å kjøle sørsiden godt nok på nforce 3 kortet, fordi pci locket har vist seg å fungere ganske dårlig.

Tipper du kan overklokke den minst 30% med samme kjølinga som på P4en din (om du ikke får en elendig klokke cpu, da).

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Som jeg har prøvd å si flere ganger så er dette for å se hvor høyt denne kan klokkes , kun det. Det som er beklagelig er at flere her på forumet stiller mine motiver i tvil, noe man ser på flere av svarene her også , det virker nesten som de er redde for noe :roll:

Til opplysning i så måte så har jeg ogsæ planer om å teste ut prescott når den kommer, men desverre er det blitt slik her at har man en pentium prosessor og er så dum at man sier seg fornøyd med den blir man nesten svartelistet .

Jeg har en P4 3,2 andre har A64, XP 3000, Xp 3200 osv , har vi egentlig behov for dissse??? Nei selvsagt ikke, men om vi legger den innstillingen til grunn så begynner webshoppene å selge kun P4 2,6 og Amd 2500+ så kan vi jo stanse utviklingen av nye produkter , smart hva :wow::wow::wow:

Nei det er ikke der skoen trykker for enkelte, men det er vel heller at disse irriterer seg grønn over at andre har råd til å kjøpe det siste som er kommet på markede og sjalusien får blomstre, til dere kan jeg si start et eget firmå så jobber du 10-12 timer i døgnet 7 dager i uka i 10- 15 år så får dere også råd, DET VAR DET JEG GJORDE.

Snekker`n det er helt fint at du kjører i gang slike tester,og har en vs på cpu`ene.

Jeg begynner nesten å trekke dine motiver i tvil når du ligger og forsvarer deg og prosjekt i nesten hvert av de første innlegga,det er det ingen grunn til.Kansje det er en eller annen som vil skrike opp om amd vs intel og hva som er best,men drit i dem,la testene og klokkinga tale for seg.

Hardwaren din unner jeg deg,og di som klager kan dra fingeren ut av nesa å få seg en jobb,så har de selv råd til den hardwaren de har lyst på.Ikke la de gå utover andre at dere ikke har råd,vist dere har råd,men kansje har kjøp noe billigere,så unlat å kommentere det.

Vet du foresten om et godt peltier til DangerDen RBX,den er litt avlang,vet ikke om dette blir et problem med kondens ol,når peltierene pleier å være nokså kvadratiske.

selv har jeg planer om å teste ut sthlon64 dual channel på 939 pins,samtidig vente på et godt hk fra abit,satser på de kommer med noe.Vet du noe om lansering for 939?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...