NoisyPepper Skrevet 1. mai 2020 Del Skrevet 1. mai 2020 Jeg betalte for en vare fra en nettbutikk i Tyskland som jeg ble informert etterpå om at ikke var tilgjengelig, så jeg kansellerte bestilling og ba om refusjon, men jeg mottok 1.071,14 mindre enn det jeg betalte. Jeg fikk en kvittering fra PayPal som viser at jeg mottok akkurat det samme som jeg betalte i euro, så jeg har mottatt et lavere beløp på grunn av endring i valutakursen. Er pengene tapt eller har jeg rettigheter her for å motta det samme beløpet i norske kroner? Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 1. mai 2020 Del Skrevet 1. mai 2020 Hvis du betaler i euro er det du som har risikoen for valutasvingninger mellom euro og nok. 2 Lenke til kommentar
HW1 Skrevet 1. mai 2020 Del Skrevet 1. mai 2020 Kan også sies at papyal beregner ca 3% valutagebyr. Som betyr at ca 6% blir borte på en transaksjon med dobbel omregning. (Du betaler 103% for varen og får igjen 97% av Paypal) Lenke til kommentar
Merko Skrevet 1. mai 2020 Del Skrevet 1. mai 2020 De er nok tapt ja. Kunne jo ha gått andre veien også. 1 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 1. mai 2020 Del Skrevet 1. mai 2020 Tacanacy skrev (1 time siden): Jeg betalte for en vare fra en nettbutikk i Tyskland som jeg ble informert etterpå om at ikke var tilgjengelig, så jeg kansellerte bestilling og ba om refusjon, men jeg mottok 1.071,14 mindre enn det jeg betalte. Jeg fikk en kvittering fra PayPal som viser at jeg mottok akkurat det samme som jeg betalte i euro, så jeg har mottatt et lavere beløp på grunn av endring i valutakursen. Er pengene tapt eller har jeg rettigheter her for å motta det samme beløpet i norske kroner? Hvis du har betalt i euro får du refusjon i euro. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå