Gå til innhold

intel 10900K/10700K/10600K

Nizzen

Anbefalte innlegg

baggiebridges skrev (17 minutter siden):

Hentet en 10850K på posten, forseglingen på cup esken var løs i den ene enden og IHS har på kanten ned mot kretskortet 2 hakk(forstørret bilde).

Noen sett slike hakk på ubrukt cup før?

Så jeg lurer på om den kan ha vært brukt/testet, har gitt butikken beskjed og tok bilder rett etter henting slik jeg har bevis på når jeg oppdaget dette.

Får ikke HK før om et par dager

20201128_175219.jpg

Den er ikke brukt i en vanlig LGA1200-sokkel i alle fall, festemekanismen forårsaker merker på metallsidene når den lukkes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
baggiebridges skrev (1 minutt siden):

Hva har du oppnådd i forhold til produksjonen?

Kjører stock, alt annet krever voldsom økning av spenning, vi snakker nærmere 1,5 for å komme over 5GHz.
Så var ikke veldig heldig med denne.

Kan jo være dette en retur siden forseglingen var brutt 😛 

Lenke til kommentar
KriZZ skrev (1 minutt siden):

Kjører stock, alt annet krever voldsom økning av spenning, vi snakker nærmere 1,5 for å komme over 5GHz.
Så var ikke veldig heldig med denne.

Kan jo være dette en retur siden forseglingen var brutt 😛 

Forsegli gen skal  være intakt. Om ikke bør du ha bilde av dette umiddelbart etter henting.

Siden Apex kortet er et demo kommer jeg til og ta en sjekk før jeg forlater postkontoret i først og fremst for og sjekke for bøyde cpu socket  pinner

Lenke til kommentar
baggiebridges skrev (13 minutter siden):

Forsegli gen skal  være intakt. Om ikke bør du ha bilde av dette umiddelbart etter henting.

Siden Apex kortet er et demo kommer jeg til og ta en sjekk før jeg forlater postkontoret i først og fremst for og sjekke for bøyde cpu socket  pinner

Ja burde nok tatt et bilde av det, men sånn gikk det ikke 😛 

Lenke til kommentar

Jeg har hatt en del forskjellig HK merker og usikker på hvem som jeg setter først av Asus og Evga. Har hatt Asus de 4 siste generasjonene, dog hadde jeg et Asrock, vel 2 -  Extreme4 og 11 -byttet dog til Asus Black utgave og så meg aldri tilbake.

Bin på min 10850K som jeg fikk idag er 53😥 og sto i samme rubrikk i bios at jeg måtte ha 1.6x volt for og oppnå 5.2Ghz. Hvor mye volt jeg må ha for og nå 5.2 GHz ser ut til og forandre seg hver gang jeg er innom bios, det laveste var 1.4xvolt. Men bin på 53 er kontant.... er 10900K merkbart bedre binnet ?

Satte XMP profile 3600 og endret hastighet til 4000MHz....jadajada(ville ikke mer,  på samme måte med X Apex og 8700K fikk jeg  4400Mhz). Endret til multiplier 52, sync all cores og disablet cpu svid support og fikk i Firestrike 26212, hadde 26207 med 8700K oppsettet mitt med same 1080Ti GPU. .....Jada noob oc, men bare for og få et første inntrykk.

Satte multiplier til 53 og da krasjet Firestrike i test nr 2 eller 3m husker ikke hvilken

Ser med 10900K og 1080Ti så får de 27439, med 10600K 25779.

Så jeg lurer litt på om jeg skal bytte 10850K ut med en 10600K frem til de nye LGA 1200 cpu'ene kommer en gang før sommeren(?). Eller vil 10850K være bedre enn forskjellen i Firestrike i BF1 og WZ som et eksempel?

Isolert sett yter vel min med noob overclocking trolig ganske greit med 10850K ref: Firestrike 26212

Temps var vel heller ikke så ille til og være en små crappy AIO. EVGA 2080 CLC på GPU

FS 26212.jpg

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar
1 minute ago, Cowboystrekk said:

Tror man må ha driver, men ble litt usikker. Enkelte spill får lavere ytelse med RBAR og driverne legger inn sperrer i spill hvor det ikke bør aktiveres.

Edit: Man MÅ ha skjermkortdriver som støtter dette.

Det fine er for 6800/6800xt eriere er at SAM nå skal funke på de z490 hovedkorta som har støtte for det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...