Gå til innhold

intel 10900K/10700K/10600K

Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vant i hvertfall ikke silikonlotteriet med den jeg fikk.
Får kjøre stock 😪

Må over 1.4vcore om jeg skal kjøre 5GHz eller 5.1.

Kan det være Maximus 12 kortet viser feil vcore? Tempen er ikke ille i det hele tatt, men Uaktuelt å faktisk kjøre på 1,4v

Endret av KriZZ
skriveleif
Lenke til kommentar
1 minute ago, KriZZ said:

Vant i hvertfall ikke silikonlotteriet med den jeg fikk.
Får kjøre stock 😪

Må over 1.4vcore om jeg skal kjøre 5GHz eller 5.1.

Kan det være Maximus 12 kortet viser feil vcore? Tempen er ikke ille i det hele tatt, men aktuelt å faktisk kjøre på 1,4v

Hva slags SP står det i bios? SP 63?

Direct die kjøling fixer lotteriet. +200mhz lett.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
KriZZ skrev (6 minutter siden):

Kan det være Maximus 12 kortet viser feil vcore? Tempen er ikke ille i det hele tatt, men Uaktuelt å faktisk kjøre på 1,4v

Maximus-kortene viser riktig VCore, på alle andre hovedkort fra ASUS er VCore feil, mens for MSI/Gigabyte/ASRock må man lese av VR VOUT

Hva slags kjøling har du?

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar
baggiebridges skrev (58 minutter siden):

Da fikk jeg et tilbud på Asus Maximus XII Apex som ikke var mulig og motstå.

10600K som "ventepølse" synes ikke lengre like fristende. Fant ikke noen resultater med 10600K og XII Apex, noen som har en link?

Brukt ? 😛

Våknet akkurat fra nattskift, så har ikke helt oversikten her. Er helt knust 😛 Kommet noen tilbud på noe bra RAM man kan bruke til Her + 10850K komboen mon tro?

Lenke til kommentar
N o r e n g skrev (23 minutter siden):

Ved tilnærmet lik pris er det noen fordeler med 10850K mot 10900KF ?  F betyr vell cpu er uten "gpu"?

Har en Phantom 760 som backup gpu, slik man i det minste kommer på nett, ser at det er skrevet på www at man ikke får eldre gpu'r til virke på Z490, men ikke sett det mer konkret hvilken generasjoner dette gjelder.

Bakdel med KF kontra K cpu generelt?

Med prisgaranti og komplett club fordel blir det 4.299,- og 4.799,-, føler det ble bare tull med med 10600K nå il 2.500,- som midlertidig cpu.😇

Lenke til kommentar
Mala skrev (1 minutt siden):

Brukt ? 😛

Våknet akkurat fra nattskift, så har ikke helt oversikten her. Er helt knust 😛 Kommet noen tilbud på noe bra RAM man kan bruke til Her + 10850K komboen mon tro?

Komplett demo minus en en passe slump, ikke noe hensikt da og kjøpe(prøve) noe annet

Endret av baggiebridges
  • Liker 1
Lenke til kommentar
N o r e n g skrev (7 minutter siden):

Maximus-kortene viser riktig VCore, på alle andre hovedkort fra ASUS er VCore feil, mens for MSI/Gigabyte/ASRock må man lese av VR VOUT

Hva slags kjøling har du?

Ser den til tider kan booste på opp mot 5GHz stock, men normalt 4,8-4,9MHz.

Tar jeg sync all cores og 50 eller 51 må jeg øke vcore betraktelig.

Har denne kjøleren: https://www.komplett.no/product/1151781/datautstyr/pc-komponenter/vifterkjoelingvannkjoeling/cpu-vannkjoeling/corsair-icue-h150i-rgb-pro-xt

Lenke til kommentar
KriZZ skrev (2 minutter siden):

Ser den til tider kan booste på opp mot 5GHz stock, men normalt 4,8-4,9MHz.

Tar jeg sync all cores og 50 eller 51 må jeg øke vcore betraktelig.

Har denne kjøleren: https://www.komplett.no/product/1151781/datautstyr/pc-komponenter/vifterkjoelingvannkjoeling/cpu-vannkjoeling/corsair-icue-h150i-rgb-pro-xt

Jeg kan ikke forestille meg at du klarer å kjøle en 10850K på 1.4V med den kjøleren. Hvor varmt blir det?

Sannsynligvis har du en eller to kjerner som holder deg tilbake uheldigvis

Lenke til kommentar
N o r e n g skrev (3 minutter siden):

Jeg kan ikke forestille meg at du klarer å kjøle en 10850K på 1.4V med den kjøleren. Hvor varmt blir det?

Sannsynligvis har du en eller to kjerner som holder deg tilbake uheldigvis

Nei jeg kjører den ikke på 1,4 nå, da var den fort over 80 grader load og ikke komfortabel med så høy vcore.
Må nok bite i det sure eplet å la denne kjøre stock, da holder den seg under 50c load.

Så også om jeg satt limit til 140% og den level innstillingen til 4 eller høyere med auto vcore at hovedkortet saatt vcore til over 1,5, det var meget voldsomt 😄

Lenke til kommentar
baggiebridges skrev (26 minutter siden):

Ved tilnærmet lik pris er det noen fordeler med 10850K mot 10900KF ?  F betyr vell cpu er uten "gpu"?

Har en Phantom 760 som backup gpu, slik man i det minste kommer på nett, ser at det er skrevet på www at man ikke får eldre gpu'r til virke på Z490, men ikke sett det mer konkret hvilken generasjoner dette gjelder.

Bakdel med KF kontra K cpu generelt?

Med prisgaranti og komplett club fordel blir det 4.299,- og 4.799,-, føler det ble bare tull med med 10600K nå il 2.500,- som midlertidig cpu.😇

Får du prisgaranti hos komplett mot varer som ikke er på lager andre steder da? Mener tilsvarende vare må være på lager.

Lenke til kommentar
Mala skrev (2 timer siden):

Får du prisgaranti hos komplett mot varer som ikke er på lager andre steder da? Mener tilsvarende vare må være på lager.

Det har du helt rett i, la ikke merke til at 10900KF ikke er på lager hos netonet. ....Men 10850K er på lager. Ikke den heller gikk siden den er på kampanje.

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar
N o r e n g skrev (4 timer siden):

netonet har ingen formening når denne kommer på lager, de som har bestilt får håpe før neste sommer da lol

Lenke til kommentar

Årsaken til at jeg til slutt valgte Hero over Z490-E var Hero har 3xM.2, -E har bare to, og Hero har ikke 2.5Gbit Intel lan, det gikk en del rykter rundt en stund om problemet med Intel I225-V. Har ikke sjekket opp i om det faktisk er problemer med den chipen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...