Gå til innhold

intel 10900K/10700K/10600K

Nizzen

Anbefalte innlegg

On 9/26/2020 at 8:07 PM, Nizzen said:

Prøver å "maxe" plattformen uten å nerfe noe :p

10900k @ 5.4ghz

2x8GB @ 4700c17 1t
2xAdata SX8200pro 1TB i Raid-0

Optane 900p 480GB
Samsung Evo 1TB sata ssd

Palit 3080 Gaming Pro OC (blir byttet til 3090 Strix OC)

20200926_184226.thumb.jpg.d06599cb38435e2ea7f49ab034150b46.jpg

Temperatur inne på datarommet: Akkurat kjørt CB 20. Sjekk Max temperatur ;)
29 grader vanntemperatur. Rett under 70 grader under load.

2050811675_4400mhz1.35VCB20temp.thumb.PNG.f0816acdaecc28ddf5b3080fe51da99b.PNG

Hei nizzen. Kan du kjøre ATTO for meg på den disken? optane 900p? takk 😜

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kommer iallefall til å beholde mitt TridentZ F4-4000C17D-32GTRGB kitt. Om jeg en dag får en CPU med bedre IMC, så kan jeg kanskje klare å presse litt mer ut av dem. Eller kanskje Asus overrasker med en ny og bedre BIOS for Apex som overklokker dual rank brikker bedre.

Lenke til kommentar
17 minutes ago, Betroz said:

Jeg kommer iallefall til å beholde mitt TridentZ F4-4000C17D-32GTRGB kitt. Om jeg en dag får en CPU med bedre IMC, så kan jeg kanskje klare å presse litt mer ut av dem. Eller kanskje Asus overrasker med en ny og bedre BIOS for Apex som overklokker dual rank brikker bedre.

Er jo relativt bra dine brikker. Skalerer fint med spenning gjør dem også 😊

Lenke til kommentar

Til dere som overklokker 10900k, korleis kjøler dykk dette beistet? Vannkjøling? Eg har BeQuiet Shadow Rock som er rata til å fungere med opptil 200 watt, men denne Intel CPU bruker jo faen meg oppimot nesten 300watt når eg kompilere Tensorflor/PyTorch. Trodde det faktisk var en power limit her. Så for å unngå throttling, så har eg auka maks thermal limit til 105 grader. Da fungerer det. Men det er jo faen ikkje rom til overklokking her.

Lenke til kommentar
3 minutes ago, siDDis said:

Til dere som overklokker 10900k, korleis kjøler dykk dette beistet? Vannkjøling? Eg har BeQuiet Shadow Rock som er rata til å fungere med opptil 200 watt, men denne Intel CPU bruker jo faen meg oppimot nesten 300watt når eg kompilere Tensorflor/PyTorch. Trodde det faktisk var en power limit her. Så for å unngå throttling, så har eg auka maks thermal limit til 105 grader. Da fungerer det. Men det er jo faen ikkje rom til overklokking her.

Supercool computer direct-die (på cøstom loop). Holder seg sykt kjølig! 

Lenke til kommentar
3 hours ago, siDDis said:

Til dere som overklokker 10900k, korleis kjøler dykk dette beistet? 

Jeg har en Liquid Freezer II 360 AIO til å kjøle min 10900K.

3 hours ago, siDDis said:

denne Intel CPU bruker jo faen meg oppimot nesten 300watt når eg kompilere Tensorflor/PyTorch.

Nå vet jeg ikke hvilket hovedkort du har, men virker som du har valgt å fjerne Intel sine powerlimits i BIOS. Noe alla Asus Multicore Enhancement som er på. Når du kjører programvaren din som også muligens støtter AVX, så er det ikke rart den kommer opp i 300W området! Du må enten forandre i BIOS til stock Intel powerlimits, noe som gjør at din CPU bruker bare 125W (og da lavere frekvens og volt) når du kjører de programmene. Alternativ 2 er å sette custom powerlimit selv. F.eks Long Duration Powerlimit til 150-175W og Short Duration Powerlimit til 200W. :)

Lenke til kommentar
siDDis skrev (4 timer siden):

Det er rom om du ikke bruker Tensorflow/PyTorch eller andre MKL-akselererte pakker (numpy, Matlab). Du kjører en workload som er nesten like varmt som Prime95 AVX2 small FFTs. Det kjører knallbra, men er også veldig varmt.

Vannkjøling kan nok kutte av en 20-25C, og direct die vil sikkert hjelpe ytterligere, men primært er grunnen til folk her kan kjøre 5.4 GHz og høyere at de ikke bruker MKL-akselerert kode.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...