Te5lac0il Skrevet 16. juli 2020 Del Skrevet 16. juli 2020 Mumriken skrev (6 timer siden): Hvordan ustabilt? Io/sa? Høy vdimm gir ikke nødvendigvis stabilitet siden det kommer veldig ann på IC'ene om de skalerer med spenning. Prøvd 1.55ish? Ser du har strake 16. Særlig A0 pcb liker ikke det på høy hastighet (aner ikke hva du har riktignok) Men 16-17-17 eller 16-18-18 kan være verdt et forsøk Men Viper er ikke et dumt valg ? Har 1.3io og 1.45 sa. Kommer error veldig fort i memtest. Har testet 1.55v vdimm, det er egentlig ingen forskjell, får error like kjapt. Dominator skal være A2, har vistnok en litt spesiell PCB i følge buildzoid. Lenke til kommentar
baggiebridges Skrevet 16. juli 2020 Del Skrevet 16. juli 2020 (endret) N o r e n g skrev (På 15.7.2020 den 7.28): En ny hardware-revisjon måtte til, det hjelper ikke med software. Dette var kjent før Z490 lanserte også. Jeg har et Asus Maximus X Apex HK og sliter med onboard 5G nic som fungerer langt fra som det skal. Har også et XG-C1000 kort som også fungerer dårlig, nesten samme problemer som onboard 5G nic. Etter Mai oppdateringen av Windows ble problemene slik at disse 2 enhetene fungerer svært dårlig. Onboard Intel 1G nic fungerer som det skal. Har testet flere drivere inkludert den som @Nissen linket til uten forbedring. Feil nevnt tidligere i tråden her eksisterte det også på Z370 HK? Asus påstår de ikke skjønner noen ting ad XG kortet, etter lang kommunikasjon har jeg fått beskjed om og kontakte en annen avdeling og starte saken på nytt? Feilen på 5G onboard har de ikke reagert på eller kommentert annet at jeg må starte saken på nytt til annen avdeling. Dvs avdelingen jeg henvente meg til lol. Multicom har hatt inne XG kortet og funnet etter test at det er ok, men vil ikke oppgi hvordan og hva de har testet, ei heller hvilket HK, HK bios og driver det har brukt. Har de kun testet lasting av vg.no etc har de nok ikke funnet feil siden det ikke er en del av feil beskrivelsen. Beklager OT Endret 16. juli 2020 av baggiebridges Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 16. juli 2020 Del Skrevet 16. juli 2020 baggiebridges skrev (10 minutter siden): Feil nevnt tidligere i tråden her eksisterte det også på Z370 HK Nei, den gjelder kun for Intels nye 2.5 Gbps nettverkskontroller introdusert med Z490, i225-v 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 16. juli 2020 Del Skrevet 16. juli 2020 Lorten fungerer heldigvis greit nok til å koble mot fibermodemet. Glad det er 10G i tillegg og at de fleste programmer jeg bruker som krever dedikert nettverk lar deg velge hvilket nettverksadapter som brukes. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 17. juli 2020 Del Skrevet 17. juli 2020 En liten tweak fra noen på OCN. Krever ikke noe mer vdimm for en pen reduksjon i latency MemTweakIt_V20248.zip 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 17. juli 2020 Del Skrevet 17. juli 2020 Har dere testet effekten i spill eller benchmarks av å senke RTL/IOL, tXP, og tPPD? Da snakker jeg ikke om AIDA64, men ting som Time Spy, Geekbench, Battlefield, Shadow of the Tomb Raider, og så videre... Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 17. juli 2020 Del Skrevet 17. juli 2020 (endret) 21 minutes ago, N o r e n g said: Har dere testet effekten i spill eller benchmarks av å senke RTL/IOL, tXP, og tPPD? Da snakker jeg ikke om AIDA64, men ting som Time Spy, Geekbench, Battlefield, Shadow of the Tomb Raider, og så videre... Nei, de to sistnevnte har jeg ikke testet i noen annet enn Aida og HCI Kan teste SotTR evt noe annet med in-game benchmark senere EDIT: Kjørte SotTR fort å galt Ikke mye, men alle bekker små... Endret 17. juli 2020 av Mumriken Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 17. juli 2020 Del Skrevet 17. juli 2020 Det der er en 4% økning fra forrige resultat du postet i Ryzen-tråden, det er jo veldig bra for såpass lite gjort... Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 17. juli 2020 Del Skrevet 17. juli 2020 (endret) 2 hours ago, N o r e n g said: Det der er en 4% økning fra forrige resultat du postet i Ryzen-tråden, det er jo veldig bra for såpass lite gjort... Joda, det er litt ? Ny benchmark fra r6(ny siden sist så ikke sammelignbar med gammel) Endret 17. juli 2020 av Mumriken Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 17. juli 2020 Del Skrevet 17. juli 2020 Greia er at vi må sette tXP og tPPD manuellt etter hver reboot da... Håper Asus kommer med en BIOS som gjør at vi kan sette det der Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 17. juli 2020 Del Skrevet 17. juli 2020 1 hour ago, Mumriken said: Krever ikke noe mer vdimm for en pen reduksjon i latency Jeg prøvde å sette samme verdier som deg i MemtweakIt for tXP og tPPD, og BOOM instant hard lock! Så...man må kanskje ha høyere IO og SA spenninger i det minste da... Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 17. juli 2020 Del Skrevet 17. juli 2020 9 minutes ago, Betroz said: Jeg prøvde å sette samme verdier som deg i MemtweakIt for tXP og tPPD, og BOOM instant hard lock! Så...man må kanskje ha høyere IO og SA spenninger i det minste da... Skal ikke se bort fra det. Jeg kjører alltid litt overhead på mine spenninger Intel har hvertfall gjort mye riktig med Comet Lake. Den er lynrask ? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 17. juli 2020 Del Skrevet 17. juli 2020 Noen som har testa Micron rev E med Z490? Ser Bullzoid har testa en haug med rev E minnebrikker, hvorav alle greier 4900-5100 og mange med 1.55V 18-26-52 så bra cl men kjip nr 2, 3 og 4. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 17. juli 2020 Del Skrevet 17. juli 2020 3 minutes ago, Cowboystrekk said: Noen som har testa Micron rev E med Z490? Ser Bullzoid har testa en haug med rev E minnebrikker, hvorav alle greier 4900-5100 og mange med 1.55V 18-26-52 så bra cl men kjip nr 2, 3 og 4. Skulle gjerne testet så mulig jeg plukker opp et litt til ny pcn til ungen. Tipper det blir som 5k på b-die at du må orfre latency på bekostning av hastighet, men så har e-die "dårlig" latency uansett så det er kanskje verdt det allikevel Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 17. juli 2020 Del Skrevet 17. juli 2020 12 minutes ago, Mumriken said: Jeg kjører alltid litt overhead på mine spenninger Snakker du 0.05v overhead eller mer sånn circa presis? Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 17. juli 2020 Del Skrevet 17. juli 2020 1 minute ago, Betroz said: Snakker du 0.05v overhead eller mer sånn circa presis? Tre ish klikk på pluss over det som funker ? Lenke til kommentar
QuadFeed Skrevet 17. juli 2020 Del Skrevet 17. juli 2020 On 7/12/2020 at 7:02 PM, Betroz said: Du kan prøve mine settings for jeg har samme brikker på mitt Apex kort. 1.54 VDIMM satt i BIOS (kan hende du må et hakk mer), 1.28v IO og 1.35V SA. Hvilket hovedkort hadde du igjen? da har jeg fått ramma. disse timingsa booter. usikker om det er stabilt. så det blir å teste kjører 1.55v på ramma 5.3all core, 4.8 cache blir testing fremover nå. eneste har ikke stapt inn rtl og iol. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 17. juli 2020 Del Skrevet 17. juli 2020 7 minutes ago, QuadFeed said: da har jeg fått ramma. disse timingsa booter. usikker om det er stabilt. så det blir å teste Grattis Last ned en nyere verson av AIDA64 som støtter Z490 og Comet lake. Lenke til kommentar
QuadFeed Skrevet 17. juli 2020 Del Skrevet 17. juli 2020 55 minutes ago, Betroz said: Grattis Last ned en nyere verson av AIDA64 som støtter Z490 og Comet lake. Får error på memtest. Så er ikke stabilt Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 17. juli 2020 Del Skrevet 17. juli 2020 (endret) 6 minutes ago, QuadFeed said: Får error på memtest. Så er ikke stabilt en? mange? 16 i slengen? tempraturer? Endret 17. juli 2020 av Mumriken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå