QuadFeed Skrevet 12. juli 2020 Del Skrevet 12. juli 2020 vccio er 1.312-1.328 vccsa er 1.4-1.424 skal prøve mer vram or vccio Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 12. juli 2020 Del Skrevet 12. juli 2020 (endret) 7 minutes ago, QuadFeed said: vccio er 1.312-1.328 vccsa er 1.4-1.424 skal prøve mer vram or vccio Kan se ut som du trenger mer VDIMM ja, eller at brikkene dine er for varme. Endret 12. juli 2020 av Betroz Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 12. juli 2020 Del Skrevet 12. juli 2020 (endret) 1 hour ago, Betroz said: Kan se ut som du trenger mer VDIMM ja, eller at brikkene dine er for varme. This EDIT: Du har plenty SA og IO så da er det enten eller. IMC og hk vil på ingen måte slite med så "lav" hastighet Ring @stock? Endret 12. juli 2020 av Mumriken Lenke til kommentar
QuadFeed Skrevet 12. juli 2020 Del Skrevet 12. juli 2020 (endret) 3 hours ago, Mumriken said: This EDIT: Du har plenty SA og IO så da er det enten eller. IMC og hk vil på ingen måte slite med så "lav" hastighet Ring @stock? forstår ikke noe nå. ring er på 43. vurderer å pensjonere de og bestille meg noen nye. . bare håpe det ikke er hk som er defekt da :S finner ingen program som kan lese av temp på ramma. vet hwmonitor gjorde det før. Endret 12. juli 2020 av QuadFeed Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 12. juli 2020 Del Skrevet 12. juli 2020 (endret) 6 minutes ago, QuadFeed said: forstår ikke noe nå. ring er på 43. Heng en vifte over å kjør igjen. Mye som tyder på det er temperatur siden du kjører "stock" og har prøvd mer vdimm Du kan bruke HWinfo64 feks Endret 12. juli 2020 av Mumriken 1 Lenke til kommentar
QuadFeed Skrevet 12. juli 2020 Del Skrevet 12. juli 2020 (endret) er dette for høyt? Endret 12. juli 2020 av QuadFeed Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 12. juli 2020 Del Skrevet 12. juli 2020 2 minutes ago, QuadFeed said: er dette for høyt? Burde ikke være det for XMP, men hvor lenge har du kjørt HCI nå? Lenke til kommentar
Squashie Skrevet 12. juli 2020 Del Skrevet 12. juli 2020 Fikk endelig 10900k og Formula opp å gå. Har 2x360 rad på cpu alene i påvente av ny gpu. Siden det er en stund siden jeg overclokka sist prøvde jeg AI Overclocken til ASUS som utgangspungt for videre finjusteringer, boota bra men alt gikk i svart når jeg kom inn i windows. Prøvde psu i annet system, funka der. PSU får ikke "klarsignal" fra MB så den starter ikke. 99% sikker på at MB har tatt kvelden. Antok at ASUS AI skulle være trygt. Vet at den kan gi høy vcore men regna med at den hadde innebygde funksjoner som ville beskytte mot for høye verdier. Noen som har erfaringer med ASUS AI? Hvordan er Komplett på RMA? Lenke til kommentar
QuadFeed Skrevet 12. juli 2020 Del Skrevet 12. juli 2020 (endret) 5 minutes ago, Mumriken said: Burde ikke være det for XMP, men hvor lenge har du kjørt HCI nå? par timer nå satte viftene på 100% nå. og varmeste brikke ligger på 41 og er på vei hjem. Endret 12. juli 2020 av QuadFeed Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 12. juli 2020 Del Skrevet 12. juli 2020 1 minute ago, Squashie said: Fikk endelig 10900k og Formula opp å gå. Har 2x360 rad på cpu alene i påvente av ny gpu. Siden det er en stund siden jeg overclokka sist prøvde jeg AI Overclocken til ASUS som utgangspungt for videre finjusteringer, boota bra men alt gikk i svart når jeg kom inn i windows. Prøvde psu i annet system, funka der. PSU får ikke "klarsignal" fra MB så den starter ikke. 99% sikker på at MB har tatt kvelden. Antok at ASUS AI skulle være trygt. Vet at den kan gi høy vcore men regna med at den hadde innebygde funksjoner som ville beskytte mot for høye verdier. Noen som har erfaringer med ASUS AI? Hvordan er Komplett på RMA? Har du 00 post code? Tviler på cpu har konket ut, men har du tatt clear cmos? Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 12. juli 2020 Del Skrevet 12. juli 2020 1 minute ago, QuadFeed said: par timer nå XMP1 eller 2 du kjører? XMP 1 er noe asus optimized styr, mens XMP 2 er det som er på brikkene dine. Men prøv en vifte over, så får du svaret ditt. Kan tenkes at binnen din er dårlig å krever luftflyt for å være stabil Lenke til kommentar
Squashie Skrevet 12. juli 2020 Del Skrevet 12. juli 2020 (endret) HK mottar ikke strøm fra psu. Ikke lys på hk når jeg slår på psu. Får derfor ikke startet og ingen post code. edit, vil clear cmos funke uten psu, kun med strøm fra batteriet? Endret 12. juli 2020 av Squashie Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 12. juli 2020 Del Skrevet 12. juli 2020 1 minute ago, Squashie said: HK mottar ikke strøm fra psu. Ikke lys på hk når jeg slår på psu. Får derfor ikke startet og ingen post code. Ouch... Ja, ser du skreiv det nå ? Men har nok ikke noe med AI OC å gjøre at hk'et døde. De tåler sykt med misshandling så det kan tenkes det var et mandagsprodukt/doa. 1 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 12. juli 2020 Del Skrevet 12. juli 2020 47 grader load på RAM brikkene skal ikke være noe problem. Jeg har hatt opp til 60 grader på mine G.Skill 16GB brikker (dual rank)... Lenke til kommentar
QuadFeed Skrevet 12. juli 2020 Del Skrevet 12. juli 2020 5 minutes ago, Mumriken said: XMP1 eller 2 du kjører? XMP 1 er noe asus optimized styr, mens XMP 2 er det som er på brikkene dine. Men prøv en vifte over, så får du svaret ditt. Kan tenkes at binnen din er dårlig å krever luftflyt for å være stabil xmp2 kjører nå 100% på vifter, ligger sub 40c akkurat nå så får se om jeg får error nå Lenke til kommentar
Squashie Skrevet 12. juli 2020 Del Skrevet 12. juli 2020 Just now, Mumriken said: Takk for svar Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 12. juli 2020 Del Skrevet 12. juli 2020 1 minute ago, Betroz said: 47 grader load på RAM brikkene skal ikke være noe problem. Jeg har hatt opp til 60 grader på mine G.Skill 16GB brikker (dual rank)... Skal ikke det normalt sett, men G.skill har mange dårlige binner ute å går ? Lenke til kommentar
QuadFeed Skrevet 12. juli 2020 Del Skrevet 12. juli 2020 Just now, Mumriken said: Skal ikke det normalt sett, men G.skill har mange dårlige binner ute å går ? tja, dårlige binner finner alltid min dør ? 1 Lenke til kommentar
QuadFeed Skrevet 12. juli 2020 Del Skrevet 12. juli 2020 5 minutes ago, Mumriken said: Skal ikke det normalt sett, men G.skill har mange dårlige binner ute å går ? har du noen rambrikker å anbefale? alle mine gskill har gitt error. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 12. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2020 5 minutes ago, QuadFeed said: har du noen rambrikker å anbefale? alle mine gskill har gitt error. ALLE= brukerfeil Akkurat nå er det Patriot Viper steel 4400c19 som er "the one" to buy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå