Gå til innhold

Tesla i pluss for tredje kvartal på rad

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234
Salvesen. skrev (8 minutter siden):

Eller bare total gjeld som er langt over hva som er rimelig. Men, både dette og dine ting er helt utenfor trådens tema. Det var litt av poenget, men det tok du ikke.

Jeg har ikke nok empiri på å diskutere dette, ikke du heller. Du linker til en twitter kommentar. Altså, hvilken verden lever dere i.

Dette er ikke enste tilfellet av oppsigelser fra Tesla rett før de ansatte kan utøve sin pasjon. Dette har vært jevnlige hendelser  flere år. For de av oss som følger med og aksepterer og lar også de negative nyhetene fra Tesla så har dette vært allment kjent lenge. Så ta litt mot til deg ogg diskutere det på rent teoretisk grunnlag om hva du vill element om dette viste seg å være et mønster. (Det er et mønster, har ikke tall på hvor mange slike historier som finnes der ute). 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
JØI skrev (Akkurat nå):

Dette er ikke enste tilfellet av oppsigelser fra Tesla rett før de ansatte kan utøve sin pasjon. Dette har vært jevnlige hendelser  flere år. For de av oss som følger med og aksepterer og lar også de negative nyhetene fra Tesla så har dette vært allment kjent lenge. Så ta litt mot til deg ogg diskutere det på rent teoretisk grunnlag om hva du vill element om dette viste seg å være et mønster. (Det er et mønster, har ikke tall på hvor mange slike historier som finnes der ute). 

Du blander twitter ting med faktisk validert data. Det kan være bullshit, og det kan være sant. Men å lene seg på twitter er en dårlig ide. Derfor helt urelevant info. Forøvrig er det absolutt en uting om det er sant, men Tesla er ikke alene om slikt, som jeg viste deg fint rett over dine store ord. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Salvesen. skrev (2 minutter siden):

Du blander twitter ting med faktisk validert data. Det kan være bullshit, og det kan være sant. Men å lene seg på twitter er en dårlig ide. Derfor helt urelevant info. Forøvrig er det absolutt en uting om det er sant, men Tesla er ikke alene om slikt, som jeg viste deg fint rett over dine store ord. 

Og derfor må vi alle alltid holde rævhølene ansvarlige uansett hvem de er og hva de ellers må ha gjort. For om vi ikke jør det så kommeer de til slutt for å rævpule oss. 

Lenke til kommentar
JØI skrev (1 minutt siden):

Og det er en _skam_! Her har du årsaken til at vi trener overnasjonalt samhold mellom fagforeninger, for å holde internasjonale selskap ansvarlige på tvers av nasjoner. 

Takk for tipset. Det er ikke alt en får med seg i en global verden. 

Ja det er litt av poenget, så og si alle store selskaper(sannsynligvis alle, har ikke data på alle naturligvis) som opererer internasjonalt osv har svinn på skogen. Sånn er det bare, en kommer ikke unna det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
JØI skrev (1 minutt siden):

Og derfor må vi alle alltid holde rævhølene ansvarlige uansett hvem de er og hva de ellers må ha gjort. For om vi ikke jør det så kommeer de til slutt for å rævpule oss. 

Jo jeg er ikke uenig i det jeg, jeg er bare uenig i at du kan ta en random twitter status å legge skylden direkte på Elon. Du kan såklart ha rett, men sannsynligheten ut i fra datasettet du legger frem er svært liten. 

Om jeg skriver på twitter at en random person, si JØI da er slik og slik(stygge ting såklart) så stemmer ikke dette, eller? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
JØI skrev (16 minutter siden):

Og det er en _skam_! Her har du årsaken til at vi trener overnasjonalt samhold mellom fagforeninger, for å holde internasjonale selskap ansvarlige på tvers av nasjoner. 

Takk for tipset. Det er ikke alt en får med seg i en global verden. 

Regner med at du nå vil finne frem enhver gammel Nissan-tråd for å markere din motstand mot dette fæle selskapet? Selskapet hvis toppsjef faktisk ble arrestert og fengslet, i motsetning til Tesla.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Trestein skrev (På 20.5.2020 den 10.40):

Hvorfor er det artig? Det blir litt merkelig å se bort ifra en tilfeldig inntekskilde bare fordi det passer agendaen.

Anbefaler denne videoen som foklarer hvorfor argumentet ditt ikke gir mening:

Trestein skrev (9 timer siden):

Det bør de om de vil selge biler i Europa. 

https://bil24.no/tesla-taper-terreng-i-europa/

Det er kanskje ikke så rart Tesla ikke selger flere biler i Europa når de ikke har flere biler å selge. I Q2 gikk de jo nesten halve kvartalet uten produksjon, så det var rett og slett utsolgt. Merkelig at journalister ikke får med seg grunnleggende ting som dette.

Tesla har som kjent bare en fabrikk som forsyner hele verden unntatt Kina, mens andre bilprodusenter har flere fabrikker og også fabrikker i Europa. Det betyr at med en gang de fikk tillatelse til å starte produksjonen igjen så kunne de sette i gang leveranser, mens Tesla først måtte produsere bilene i USA for så å sende dem over havet, noe som tar mange uker.

Jeg er rimelig sikker på at jeg har påpekt dette tidligere i diskusjoner.

Tesla sier jo selv at de sliter med å få nok biler til å levere ut til kundene fordi de er begrenset av produksjonskapasitet.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (På 20.5.2020 den 13.57):

Forskjellen er at det er forbigående for de andre som etterhvert får opp produksjonslinjer for nullutslipps-biler. Det er verre for Tesla som har vært i den situasjonen i 8 år allerede, og fremdeles er avhengig av subsidier og klimakvote triksing. 

Neida, de er på ingen måte avhengige av det:

oophus3do skrev (På 20.5.2020 den 17.58):

Hvor mye var overskuddet på i q4-19? Det var vell 105 millioner, og dermed er situasjonen lik som kilden fra 2018. 

Og Elon Musks bonuspakke som kun var et resultat av høy akskekurs utgjorde en utgift på over 100 millioner. Hvis man skal begynne å se bort fra tilfeldige inntekter så bør man vel begynne å se bort fra utgifter også?

Uansett, disse kredittene er ikke noe Tesla er avhengige av, men som et hvilket som helst selskap så benytter de seg selvsagt av de mulighetene som er der ute. Hvis de ikke kunne solgt kreditter, så hadde de tilpasset aktiviteten sin til det og kunne vokst litt saktere mot at de fikk lavere utgifter.

Det blir bare for dumt å begynne å se bort fra tilfeldige inntekter bare fordi man sitter med et brennende ønske om at Tesla egentlig ikke skal gå med overskudd.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
hekomo skrev (59 minutter siden):

Regner med at du nå vil finne frem enhver gammel Nissan-tråd for å markere din motstand mot dette fæle selskapet? Selskapet hvis toppsjef faktisk ble arrestert og fengslet, i motsetning til Tesla.

Her har du en interessant og dyptgående artikkel om du ønsker å få litt bredde på horisonten din

https://www.bloomberg.com/features/2020-ghosn-nada-nissan/

Ellers symptomatisk at du unnviker temaet for tråden. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Salvesen. skrev (1 time siden):

Jo jeg er ikke uenig i det jeg, jeg er bare uenig i at du kan ta en random twitter status å legge skylden direkte på Elon. Du kan såklart ha rett, men sannsynligheten ut i fra datasettet du legger frem er svært liten. 

Om jeg skriver på twitter at en random person, si JØI da er slik og slik(stygge ting såklart) så stemmer ikke dette, eller? 

Saken er at dette er én av veldig mange tweets og nyhetsartikler med anonyme kiler. Når en ser hva Musk er villig til å gjøre mot alle som sier han imot så er det ikke rart at arbeidere med ingenting å kjempe med lger veldig stille i et land som USA når en søkkrik person for det for seg at han skal terrorisere deg. Bonuser og kompensasjospakker har blitt fjernet rett under nesen på tesla-ansatte i åresvis, free rett før en kan utøve sin opsjon. Over tid fremstår dette som et terrorregime og Ingenting annet. Når en kan rævpules slik og selskapet viser gjentatte ganer at det rævpuler folk på denne måten ute gode begrunnelser, da har en fått kontroll gjennom frykt. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Salvesen. skrev (1 time siden):

Ja det er litt av poenget, så og si alle store selskaper(sannsynligvis alle, har ikke data på alle naturligvis) som opererer internasjonalt osv har svinn på skogen. Sånn er det bare, en kommer ikke unna det.

er et noen jeg nekter å godta så er det «sånn er det bare».  Det er slike holdinger som gir rævhøl rom for å operere. 

Lenke til kommentar
JØI skrev (Akkurat nå):

er et noen jeg nekter å godta så er det «sånn er det bare».  Det er slike holdinger som gir rævhøl rom for å operere. 

Men du angriper jo bare noen få? Basert på lite data, og ikke verifisert data? Om du skal leve etter hva du sier bør du boikotte så og si alt, ja sannsynligvis dette forumet også om du begynner å se på eiersiden. Så, hei då! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Salvesen. skrev (2 timer siden):

Men du angriper jo bare noen få? Basert på lite data, og ikke verifisert data? Om du skal leve etter hva du sier bør du boikotte så og si alt, ja sannsynligvis dette forumet også om du begynner å se på eiersiden. Så, hei då! 

Jeg boikotter så mye o så hardt som mulig. Slik som Kina. Det er kloss umulig å unngå å kjøpe noe Kina har økonomiske fordeler av, men jeg nekter å kjøpe en Polestar 2 fordi det er penger til Kina. Jeg nekter å godta at «sånn er det bare». Jeg søker aktivt etter alt som kan minske den økonomiske gevinsten til rævhøl, slik som Musk, med makt. 

Jeg angriper bredt, men jeg angriper mest de som har en hærskare som påstår at deres Helgen er ufeilbarlig og at all rævhøloppfrselen skal aksepteres. Ubalanserte religionstilhengere er de m får smake pisken først. Skinnhellige individ som muliggjør grov utnyttelse av mennesker som er svakt stilt. 

Anstendige mennesker strå opp mot _all_ urett. Uante hvem som begår uretten. Anstendige mennesker avkrever anstendighet fra alle alltid. Slik Tesla behandler sine ansatte er i alt for mange tilfeller direkte uanstendig. Det er på tide å fjerne hyllestene og klistre opp plakatene med krav om anstendig oppførsel. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
10 minutes ago, JØI said:

Anstendige mennesker strå opp mot _all_ urett. Uante hvem som begår uretten. Anstendige mennesker avkrever anstendighet fra alle alltid. Slik Tesla behandler sine ansatte er i alt for mange tilfeller direkte uanstendig. Det er på tide å fjerne hyllestene og klistre opp plakatene med krav om anstendig oppførsel. 

<filosofimodus>
Dette er jo gode argumenter, men hvorfor fokus på bare en av dem ("vellykkede gründere")?
Jobs er jo "gone", men eksempelvis Jobs, Gates, Musk med flere har jo hatt suksess fordi de gjennomfører det de ønsker å få til. Uansett.
At de underveis har klart å få til noen bra produkter er vel sekundært.
Og alle som sverger til den største "Gud" av alle - kapitalismen - vil forgude slik personer. (Vel ikke alle da) :)
Det er jo derfor kapitalisme fører til at vi får de beste og billigste produktene. Vel og merke ifølge de som sverger til kapitalisme.
(Det finnes andre trosretninger som synes det er best å være steinalderen... uten elbiler.. men vi lar det ligge nå?).
Sidenote: Gates "leker" jo "gud" nå som han gir bort mye av sine milliarder til ulike "gode saker" (men hvorfor kunne han ikke betalt mer skatt som enehersker i MS istedet og latt ett "flertall" bestemme hva inntekter skal gå til?. Tror på den annen side at penger ikke er motivasjonen for disse "suksessrike" gründerne)

Jeg stiller store spørsmålstegn til dere som tilsynelatende kun går etter Musk.  Hva er greia liksom? "Haters-for-life"?
Det finnes mange andre enn han som behandler andre som "you-resource". Og "går over lik" for å oppnå sine mål. 
Behøver ikke gå så langt "opp" i systemet/bedrifter heller.
V**na re**l*sjon? :)

</filosofimodus>

Lenke til kommentar
JØI skrev (3 timer siden):

Her har du en interessant og dyptgående artikkel om du ønsker å få litt bredde på horisonten din

https://www.bloomberg.com/features/2020-ghosn-nada-nissan/

Ellers symptomatisk at du unnviker temaet for tråden. 

Temaet er vel ganske utdebattert, særlig siden Tesla hadde overskudd neste kvartal også. Saken er jo at det var du som hentet opp en død tråd, etter at nyere tråder med lignende tema er stengt på grunn av den evige kranglingen. Var det virkelig nødvendig å sette i gang enda mer krangling?

JØI skrev (3 timer siden):

Saken er at dette er én av veldig mange tweets og nyhetsartikler med anonyme kiler. Når en ser hva Musk er villig til å gjøre mot alle som sier han imot så er det ikke rart at arbeidere med ingenting å kjempe med lger veldig stille i et land som USA når en søkkrik person for det for seg at han skal terrorisere deg. Bonuser og kompensasjospakker har blitt fjernet rett under nesen på tesla-ansatte i åresvis, free rett før en kan utøve sin opsjon. Over tid fremstår dette som et terrorregime og Ingenting annet. Når en kan rævpules slik og selskapet viser gjentatte ganer at det rævpuler folk på denne måten ute gode begrunnelser, da har en fått kontroll gjennom frykt. 

Nå har vel Musk i hovedsak hatt problemer med UAW, og det viser seg jo at det har vært med god grunn:

https://eu.detroitnews.com/story/business/autos/2020/08/17/feds-propose-decade-long-path-eliminate-uaw-corruption/5599725002/

UAW virker ikke som noe annet enn en korrupt organisasjon som kjemper for å beholde fossilindustrien.

• Liker 2
Lenke til kommentar
JØI skrev (31 minutter siden):

Jeg boikotter så mye o så hardt som mulig. Slik som Kina. Det er kloss umulig å unngå å kjøpe noe Kina har økonomiske fordeler av, men jeg nekter å kjøpe en Polestar 2 fordi det er penger til Kina. Jeg nekter å godta at «sånn er det bare». Jeg søker aktivt etter alt som kan minske den økonomiske gevinsten til rævhøl, slik som Musk, med makt. 

Jeg angriper bredt, men jeg angriper mest de som har en hærskare som påstår at deres Helgen er ufeilbarlig og at all rævhøloppfrselen skal aksepteres. Ubalanserte religionstilhengere er de m får smake pisken først. Skinnhellige individ som muliggjør grov utnyttelse av mennesker som er svakt stilt. 

Virker mer som du peker deg ut noen få og gir gass på det. Ref nissan eksemplet. Vet ikke så mye mer om hva du kjøper, så kan ikke si noe om det. Men det lyser igjennom. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
hekomo skrev (2 minutter siden):

Temaet er vel ganske utdebattert, særlig siden Tesla hadde overskudd neste kvartal også. Saken er jo at det var du som hentet opp en død tråd, etter at nyere tråder med lignende tema er stengt på grunn av den evige kranglingen. Var det virkelig nødvendig å sette i gang enda mer krangling?

Nå har vel Musk i hovedsak hatt problemer med UAW, og det viser seg jo at det har vært med god grunn:

https://eu.detroitnews.com/story/business/autos/2020/08/17/feds-propose-decade-long-path-eliminate-uaw-corruption/5599725002/

UAW virker ikke som noe annet enn en korrupt organisasjon som kjemper for å beholde fossilindustrien.

Så du synes det er forbilledlig av Telsa å flere ganger spare folk uten begrunnelsen måneden får de kan utøve opsjonen sine?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Virker mer som du peker deg ut noen få og gir gass på det. Ref nissan eksemplet. Vet ikke så mye mer om hva du kjøper, så kan ikke si noe om det. Men det lyser igjennom. 

Mens du godtar alt fra alle «fordi det bare er sånn»?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...