kremt Skrevet 10. mai 2020 Del Skrevet 10. mai 2020 250 kW er rimelig heftig. Foreløpig er det vel lite av disse V3 stasjonene dog, hvor mange fins i Norge? Og hva er tiden for lading fra 0 til 60 %, da effekten går under 100 kW? 1 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 10. mai 2020 Del Skrevet 10. mai 2020 (endret) 23 minutes ago, kremt said: 250 kW er rimelig heftig. Foreløpig er det vel lite av disse V3 stasjonene dog, hvor mange fins i Norge? Og hva er tiden for lading fra 0 til 60 %, da effekten går under 100 kW? Å ankomme med 0% er vel noe som sjelden skjer, men nettavisen ankom med 5% så kan vel nesten brukes som referanse. Er lite V3 stasjoner akkurat nå ja, men alle nye som bygges blir vel V3. Og det er mange som skal bygges nå. Endret 10. mai 2020 av Complexity 1 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 10. mai 2020 Del Skrevet 10. mai 2020 kremt skrev (1 time siden): 250 kW er rimelig heftig. Foreløpig er det vel lite av disse V3 stasjonene dog, hvor mange fins i Norge? Og hva er tiden for lading fra 0 til 60 %, da effekten går under 100 kW? Akkurat nå er det bare Lier. Du kan se alle her:https://www.tesla.com/no_NO/findus?bounds=66.71585522857762%2C27.343457718750013%2C57.38850813939063%2C-9.570604781249985&zoom=6&filters=store%2Cservice%2Csupercharger%2Cdestination charger&search=Norway 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 10. mai 2020 Del Skrevet 10. mai 2020 bshagen skrev (6 minutter siden): Akkurat nå er det bare Lier. Du kan se alle her:https://www.tesla.com/no_NO/findus?bounds=66.71585522857762%2C27.343457718750013%2C57.38850813939063%2C-9.570604781249985&zoom=6&filters=store%2Cservice%2Csupercharger%2Cdestination charger&search=Norway Helt fantastisk, ca 200km på 12 minutter. Går nesten for fort når en må tilbake i bilen etter 10-15 minutt? 3 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 10. mai 2020 Del Skrevet 10. mai 2020 (endret) Salvesen. skrev (3 minutter siden): Helt fantastisk, ca 200km på 12 minutter. Går nesten for fort når en må tilbake i bilen etter 10-15 minutt? Ja, man må komme ut med burgern i kjeften nesten Endret 10. mai 2020 av bshagen 3 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 10. mai 2020 Del Skrevet 10. mai 2020 (endret) 1 hour ago, kremt said: 250 kW er rimelig heftig. Foreløpig er det vel lite av disse V3 stasjonene dog Her er vel en oversikt over stasjoner som kommer. Artikkelen er fra Januar så mulig noen av disse er bygget nå. https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/y3p0Xe/her-kommer-de-nye-superladerne-i-2020 Olderfjord - planlagt 2020 Varangerbotn - planlagt 2020 Karasjok - planlagt 2020 Alta - planlagt 2020 Kautokeino - planlagt 2020 Lofoten - planlagt 2020 Svolvær - planlagt 2020 Bodø - planlagt 2020 Brekkvasselv - planlagt 2020 Gol (west) - planlagt tidlig 2020 Hadeland - planlagt 2020 Liertoppen - planlagt tidlig 2020 (allerede i drift) Grenstøl - planlagt 2020 Endret 10. mai 2020 av Complexity 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 10. mai 2020 Del Skrevet 10. mai 2020 Complexity skrev (21 minutter siden): Her er vel en oversikt over stasjoner som kommer. Artikkelen er fra Januar så mulig noen av disse er bygget nå. https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/y3p0Xe/her-kommer-de-nye-superladerne-i-2020 Olderfjord - planlagt 2020 Varangerbotn - planlagt 2020 Karasjok - planlagt 2020 Alta - planlagt 2020 Kautokeino - planlagt 2020 Lofoten - planlagt 2020 Svolvær - planlagt 2020 Bodø - planlagt 2020 Brekkvasselv - planlagt 2020 Gol (west) - planlagt tidlig 2020 Hadeland - planlagt 2020 Liertoppen - planlagt tidlig 2020 (allerede i drift) Grenstøl - planlagt 2020 Aksdal er også under konstruksjon nå, 31 ladere tror jeg det kommer samt alle de gamle de har. Blir lade mekka, 10 minutt i fra huset? 3 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 20. mai 2020 Del Skrevet 20. mai 2020 hekomo skrev (På 7. mai 2020 den 16.54): Den første viser kraftig inntektsvekst YoY. De markerte søylene er Q1, og veksten er definitivt der. Den andre vet jeg ikke helt hva du mener skal vise, bortsett fra at den viser kraftig vekst fra et kvartal til samme kvartal året etter (som er den vanlige måten å måle slike ting på, på grunn av sesongvariasjoner). Den tredje viser en oversikt bare over Norge. Jeg vet ikke helt hva du mener relevansen er, da Norge ikke representerer hele verden, og de tidligere linkene dine viser jo fortsatt vekst totalt sett. Tesla har gått med overskudd i tre av de fire siste kvartalene. Nå vil nok viruset endre dette de neste par kvartalene, men hadde ikke viruset kommet så hadde Tesla gått med overskudd videre også. https://www.elbil24.no/nyheter/tesla-tjener-enormt-pa-andre-bilprodusenter/72428937 Litt artig hvor overskuddet kommer fra. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 20. mai 2020 Del Skrevet 20. mai 2020 Trestein skrev (7 minutter siden): https://www.elbil24.no/nyheter/tesla-tjener-enormt-pa-andre-bilprodusenter/72428937 Litt artig hvor overskuddet kommer fra. Kunne jo valgt å ikke solgt de også å la konkurentene gå konk ?♀️ 3 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 20. mai 2020 Del Skrevet 20. mai 2020 Salvesen. skrev (2 timer siden): Kunne jo valgt å ikke solgt de også å la konkurentene gå konk ?♀️ "For Tesla sin del er dette likevel et tankekors, for de er per nå økonomisk avhengig av inntekter fra produsenter som lager biler med høyt utslipp. Uten disse inntektene ville de gått med dundrende underskudd." Dette er ikke noe Tesla velger å gjøre, dette er noe Tesla avhenger av å gjøre. De hadde aldri hatt ett kvartal i pluss uten disse pengene og subsidiene fra CA. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 20. mai 2020 Del Skrevet 20. mai 2020 oophus3do skrev (4 minutter siden): "For Tesla sin del er dette likevel et tankekors, for de er per nå økonomisk avhengig av inntekter fra produsenter som lager biler med høyt utslipp. Uten disse inntektene ville de gått med dundrende underskudd." Dette er ikke noe Tesla velger å gjøre, dette er noe Tesla avhenger av å gjøre. De hadde aldri hatt ett kvartal i pluss uten disse pengene og subsidiene fra CA. Ja det ser ut til at alle er avhengig av hverandre... 2 1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 20. mai 2020 Del Skrevet 20. mai 2020 Salvesen. skrev (38 minutter siden): Ja det ser ut til at alle er avhengig av hverandre... Forskjellen er at det er forbigående for de andre som etterhvert får opp produksjonslinjer for nullutslipps-biler. Det er verre for Tesla som har vært i den situasjonen i 8 år allerede, og fremdeles er avhengig av subsidier og klimakvote triksing. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 20. mai 2020 Del Skrevet 20. mai 2020 (endret) oophus3do skrev (26 minutter siden): Forskjellen er at det er forbigående for de andre som etterhvert får opp produksjonslinjer for nullutslipps-biler. Det er verre for Tesla som har vært i den situasjonen i 8 år allerede, og fremdeles er avhengig av subsidier og klimakvote triksing. Likevel går det stadig bedre, rare greier mener du de burde droppet intensiver og inntekter? Og i isåfall hvorfor og hvem andre driver på denne måten? Endret 20. mai 2020 av Salvesen. 2 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 20. mai 2020 Del Skrevet 20. mai 2020 Salvesen. skrev (3 minutter siden): Likevel går det stadig bedre, rare greier mener du de burde droppet intensiver og inntekter? Og i isåfall hvorfor og hvem andre driver på denne måten? Det er jo en rar bransje når tesla får 3,5 milliarder fra produsenter som lager store SUVer med store V8 motorer. Miljøvennlig strategi. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 20. mai 2020 Del Skrevet 20. mai 2020 Trestein skrev (4 minutter siden): Det er jo en rar bransje når tesla får 3,5 milliarder fra produsenter som lager store SUVer med store V8 motorer. Miljøvennlig strategi. Det er jo ikke uvanlig, miljøsertifikater altså. 2 1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 20. mai 2020 Del Skrevet 20. mai 2020 Salvesen. skrev (50 minutter siden): oophus3do skrev (1 time siden): Forskjellen er at det er forbigående for de andre som etterhvert får opp produksjonslinjer for nullutslipps-biler. Det er verre for Tesla som har vært i den situasjonen i 8 år allerede, og fremdeles er avhengig av subsidier og klimakvote triksing. Likevel går det stadig bedre, rare greier Det går inn stadig mer subsidier og stønader fra klimakvoter mener du. ? Salvesen. skrev (51 minutter siden): mener du de burde droppet intensiver og inntekter? Og i isåfall hvorfor og hvem andre driver på denne måten? Nei? Uten dem hadde det jo ikke eksistert noen Tesla. Men det er jaggu på tide at vi starter å se at de kan være bærekraftig alene, hvis ikke kan det bli vanskelig fremover. 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 20. mai 2020 Del Skrevet 20. mai 2020 Slik som VAG ville vært uten sine fossilbiler mener du? Er det noen som er avhengig av fossilt, så er det nå de tyske gigantene -.- 2 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 20. mai 2020 Del Skrevet 20. mai 2020 bshagen skrev (7 minutter siden): Slik som VAG ville vært uten sine fossilbiler mener du? Er det noen som er avhengig av fossilt, så er det nå de tyske gigantene -.- Enhver produsent er jo avhengig av hva nå enn de produserer? Hva prøver du egentlig å si? 2 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 20. mai 2020 Del Skrevet 20. mai 2020 oophus3do skrev (2 minutter siden): Enhver produsent er jo avhengig av hva nå enn de produserer? Hva prøver du egentlig å si? Ikke noe spesielt. Men det virker ut som du *må* ta Tesla på alt. Hvor mye subsidier har VW fått inn de siste årene? Har du tallene? 3 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 20. mai 2020 Del Skrevet 20. mai 2020 bshagen skrev (Akkurat nå): Ikke noe spesielt. Men det virker ut som du *må* ta Tesla på alt. Hvor mye subsidier har VW fått inn de siste årene? Har du tallene? Ærlighet varer lengst. Fremfor å beskytte Tesla for alt de gjør galt, så ville jeg vært mer interessert i å få dem til å vare, slik at de overlever den initielle hypen som kommer naturlig gjennom et skifte fra fossil til elbil. Slutt å lyv om Tesla, så trenger jeg ikke "ta" noen på det. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå