Gå til innhold

Call of Duty: Modern Warfare tar stadig større plass og fans har fått nok


Anbefalte innlegg

Selvom man får en patch på 10gb betyr det ikke at det er 10gb med nytt content. Ofte er mesteparten ting som erstatter eksisterende filer av forskjellige grunner. 

 

Ellers så ser det ikke ut som det er noen spillutviklere i denne tråden ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
GrinderX9 skrev (11 timer siden):

Kjøpte meg modern warfare til Xbox one. Kom hjem, installerte spillet. Gledet meg, Så patch på 100 giga.

Jeg har 4G fra telia med 200 giga grense i mnd. Kona ser nettflix, ungene skal se sitt osv. Hadde vært ganske egoistisk av meg å bruke halve måneds kvota på en patch.

Så da har jeg spillet liggende og får ikke spilt. 

Når man kjøper spill på disk forventer jeg i alle fall at det man må laste ned tar mindre plass enn selve disken.

Det er nå en gang slik at ikke alle har fiber.

Kjøp databoost. Last ned så mye du vil i X timer. 

Lenke til kommentar
Merko. skrev (8 timer siden):

Kjøp databoost. Last ned så mye du vil i X timer. 

Har vurdert å gjøre det. Men 1. Det kan man ikke gjøre på 4G mobilt bredbånd, av en ellet annen grunn. Det et ikke en mulighet. Men på mobiltelefon abonemangene er det fult mulig. Så det kunne jeg jo ha gjort.... bare at mobilsignalene hjemme er ganske så dårlige. Det mobile bredbåndet kan på en vanlig dag få inn 5-10 mbps. Men den gar bedte signaler enn hva mobilen klarer. 1-3 mbts ca på mobilen. Så for å laste ned 100 giga med databoost vill det fort da 48- 100 timer å laste ned. Så jeg gidder ikke punge ut med 1000 kr for å laste ned en patch. 

Jeg er jo ikke en gang interesert i multiplayer, ja jeg er en av de rare som bare kjøper call of duty for singel player delen. Hvorfor kan jeg i det minste ikke få lov å spille den?

Lenke til kommentar
GrinderX9 skrev (1 minutt siden):

Har vurdert å gjøre det. Men 1. Det kan man ikke gjøre på 4G mobilt bredbånd, av en ellet annen grunn

Hvilket mobilt bredbånd er det? Sett i SIM-kortet fra telefonen din inn i det? Men om du har dårlig dekning så er det en annen sak.

Du får ta med deg konsollen til noen du kjenner så laste ned derfra evt :) 

Lenke til kommentar
Iki skrev (3 timer siden):

Playstation 5 kommer til å bruke en m.2 SSD.

m.2 er en kontakt/formfaktor og SSD'en som kommer med PS5 vil nok være loddet på hovedkortet, men den vil ha en m.2 slot for fremtidige m.2 SSD'er som er sertifisert for PS5. Man trenger da heldigvis ikke å bytte ut SSD'en som allerede er i PS5 for å få større SSD lagring for PS5 spill.

Lenke til kommentar
GrinderX9 skrev (4 timer siden):

Jeg er jo ikke en gang interesert i multiplayer, ja jeg er en av de rare som bare kjøper call of duty for singel player delen. Hvorfor kan jeg i det minste ikke få lov å spille den?

Er nok ingen trøst for øyeblikket, men med ps5 skal du kunne velge å kun laste ned single player eller multiplayer.

Om det blir standard på den vil det nok bli standard på alle plattformer fremover.

Så om et år eller to så kan du laste ned så lite som mulig.

Lenke til kommentar
Merko. skrev (5 timer siden):

Du får ta med deg konsollen til noen du kjenner så laste ned derfra evt :) 

 

Hehe er nok det som blir løsningen på sikt. Får teste slikt fast nett 4G løsning nå. Med 2 terabyte data i mnd og ei antenne som rettes rett mot senderen. Får se hvordan det fungerer, kanskje en grei løsning enn så lenge.

Lenke til kommentar

Kan tenke meg det blir ett problem i framtiden når alt skal kjøres på SSD. Husker en tid da folk snakkte om at under 10GB er nok for alle spill siden de fikk Oblivion inn på 6.66GB. Bare tafatt tull, men det ble sagt den gangen. I dag vet vi bedre. Og hvis vi skal fortsette å ha skikkelig utvikling når det gjelder grafisk fidelitet kommer plassbehovet bare til å øke. En løsning vil muligens være streaming av innhold til spillet slik de har fått til i Microsoft Flight Simulator 2020.

Lenke til kommentar
Avean skrev (På 1.5.2020 den 23.14):

Problemer med Warzone er at man må laste ned hele singleplayer, alle multiplayer modusene i tillegg til Warzone. Det er ikke pga høykvalitetsteksturer til Warzone ihvertfall, for det er ikke særlig bra grafikk i spillet. La oss ha kun Warzone.

Jupp, sant det. Men som sagt bruker 4k ekstremt mye plass + andre assets. Hadde de bare kuttet 4k teksturer alene kunne de ha enkelt slanket diskplassen med minst 40GB.

Lenke til kommentar
Allostasis skrev (48 minutter siden):

Kan tenke meg det blir ett problem i framtiden når alt skal kjøres på SSD. Husker en tid da folk snakkte om at under 10GB er nok for alle spill siden de fikk Oblivion inn på 6.66GB. Bare tafatt tull, men det ble sagt den gangen. I dag vet vi bedre. Og hvis vi skal fortsette å ha skikkelig utvikling når det gjelder grafisk fidelitet kommer plassbehovet bare til å øke. En løsning vil muligens være streaming av innhold til spillet slik de har fått til i Microsoft Flight Simulator 2020.

Med SSD slipper spill utviklerne å bruke padding (ha mange kopier av samme data spred rundt på HDD'en for å få ned søketiden). Så avhengig av spillet og hvor mye høyere kvalitet grafikk innhold og hvor mye mer unikt innhold spillene kommer til å få så vil kanskje ikke spillene jevnt over å ta så mye større plass enn idag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...