Marti Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Jeg har nettopp kjøpt vannkjøling til pc'en, men jeg får ikke installert CPU vannblokka. Den krever hull på hovedkortet men det har ikke jeg. Kan vel ikke borre hull? Er det en annen måte og feste kjøleren på? Takk for hjelpen på forhånd Lenke til kommentar
Kenneth_S Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Hvilket hovedkort har? Det kan bli vanskelig å gi deg et godt svar uten. Sånn tatt rett ut fra luften ser jeg for meg Arctic Silver Adhesive, men om det er det beste tviler jeg sterkt på. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Huff og huff. Da har du et problem, mildt sagt. Men det kan muligens løses! Men da er det greit med litt flere opplysninger omkring hvilken vannblokk du har kjøpt? Og bor for all del ikke hull i hovedkortet da! Eller; Kanskje det? Da må du bare passe på at det nye hovedkortet har fire festehull rundt socket´en! Lenke til kommentar
Marti Skrevet 31. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2003 Jeg har et MSI KT6 Delta hovedkort. Vannblokken er en WaterChill blokk. Her er mer informasjon om blokken(e). Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Hm, da blir nok ideen min vanskelig å gjennomføre. Det jeg hadde i tankene, var egentlig å modifisere et klips fra en luftkjøleribbe og bruke dette, jeg har med hell gjort det et par ganger sjøl. Men ettersom du har en slangenippel i senter på vannblokka (der hvor klipset skulle ligget an) så lar det seg dessverre ikke løse på den måten. Du kan selvfølgelig lime blokka fast til core som Kenneth_s foreslår, men det er en nødløsning som jeg strengt tatt ikke vil anbefale. Du får ta den tunge vei, og se deg om etter et HK med hull rundt ZIF-sokkelen. Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Hm, da blir nok ideen min vanskelig å gjennomføre. Det jeg hadde i tankene, var egentlig å modifisere et klips fra en luftkjøleribbe og bruke dette, jeg har med hell gjort det et par ganger sjøl. Men ettersom du har en slangenippel i senter på vannblokka (der hvor klipset skulle ligget an) så lar det seg dessverre ikke løse på den måten. Du kan selvfølgelig lime blokka fast til core som Kenneth_s foreslår, men det er en nødløsning som jeg strengt tatt ikke vil anbefale. Du får ta den tunge vei, og se deg om etter et HK med hull rundt ZIF-sokkelen. Hvorfor er å lime blokken på en nødløsning ? Kan det komme noe som helst skade på core? Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Nei, men det blir som oftest et mareritt og få den av igjen. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 (endret) Annet problem med å lime fast til core, er at du får ett problem når du vil ha av cpuen. edit: Fra hovekortet altså. Endret 31. desember 2003 av Yngvejos Lenke til kommentar
Marti Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2004 Nå har jeg skaffet meg et nytt HK! (med hull rundt ZIF sokkel!! hehe) Vannkjølinga er plass søndag 4. januar. Takk for hjelpen likevel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå