Grissom Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 prøver og klokke cpuen til normal hastighet men ettersom jeg stiller opp fsb skjer det ingenting med hastigheten cpuen kjører på... når kjører den på 1,47ghz men skal kjøre på 1,83ghz.... kan det være en sperre jeg må åpne? har prøvd med og uten jumper, oppdatert/flashet bios, noen som vet? Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 (endret) Vel, multiplieren til XP2500 er 11, den kan du vel gjøre fint lite med. Front Side Bus-en skal gå på 166MHz. Hovedkortet ditt kjenner jeg ikke til, men det skal vel være relativt oversiktlig å finne fram til dette i biosen. Din SFB er nå satt til 133MHz (11 * 133 = 1463). Det kan være en jumper på hovedkortet må stilles. Edit: Jeg lastet ned manualen, og på side 26 står det: "2.4.2 Jumper Settings for Selecting the CPU’s FSB". Denne har du nok allerede satt i riktig posisjon: O (mao: satt jumperen på). På side 63 står det om "3.1.3.2 CPU Interface". Der må du sette rett verdi, dog lite forklart i manualen. På side 81 står det om "3.1.8.4 CPU Clock Setting" . Her burde du finne det mest interessante. Endret 30. desember 2003 av hn66 Lenke til kommentar
Grissom Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 Vel, multiplieren til XP2500 er 11, den kan du vel gjøre fint lite med. Front Side Bus-en skal gå på 166MHz. Hovedkortet ditt kjenner jeg ikke til, men det skal vel være relativt oversiktlig å finne fram til dette i biosen. Din SFB er nå satt til 133MHz (11 * 133 = 1463). Det kan være en jumper på hovedkortet må stilles. vel er en jumper jeg kan flytte på enten on: default eller off: 100mhz når er den off men ingenting skjer når jeg stiller fsb heller ikke når jumperen er på. er ikke noen annen jumper til cpu Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Du må inn i biosen og stille det der. Lenke til kommentar
Grissom Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 Du må inn i biosen og stille det der. stiller opp fsben i bios seff men altså ingenting skjer..... Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Du må inn i biosen og stille det der. stiller opp fsben i bios seff men altså ingenting skjer..... Høgreklikk Min datamaskin, egenskaper, generellt: Hva står der? Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Du må inn i biosen og stille det der. stiller opp fsben i bios seff men altså ingenting skjer..... Jeg endret litt på min førtse post, se på den en gang til. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 stiller opp fsben i bios seff men altså ingenting skjer..... Dumt spm. men: har du husket å ta "Save and Exit"? og så trykke "y" når du blir spurt om du er sikker? Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 (endret) Dumt spørsmål men: Du avslutter med "save & exit" når du skal ut av biosen? LOL...ble litt for sen der Endret 30. desember 2003 av Falcon_ Lenke til kommentar
Grissom Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 Du må inn i biosen og stille det der. stiller opp fsben i bios seff men altså ingenting skjer..... Høgreklikk Min datamaskin, egenskaper, generellt: Hva står der? faktisk ingenting om cpu.... Lenke til kommentar
Grissom Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 Dumt spørsmål men: Du avslutter med "save & exit" når du skal ut av biosen? LOL...ble litt for sen der hehe ja seff har jeg savet Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 stiller opp fsben i bios seff men altså ingenting skjer..... Dumt spm. men: har du husket å ta "Save and Exit"? og så trykke "y" når du blir spurt om du er sikker?Ikke dumt nei .. Det enkle er ofte det vanskligste når man plages (stresser ). Lenke til kommentar
Grissom Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 Vel, multiplieren til XP2500 er 11, den kan du vel gjøre fint lite med. Front Side Bus-en skal gå på 166MHz. Hovedkortet ditt kjenner jeg ikke til, men det skal vel være relativt oversiktlig å finne fram til dette i biosen. Din SFB er nå satt til 133MHz (11 * 133 = 1463). Det kan være en jumper på hovedkortet må stilles. Edit: Jeg lastet ned manualen, og på side 26 står det: "2.4.2 Jumper Settings for Selecting the CPU’s FSB". Denne har du nok allerede satt i riktig posisjon: O (mao: satt jumperen på). På side 63 står det om "3.1.3.2 CPU Interface". Der må du sette rett verdi, dog lite forklart i manualen. På side 81 står det om "3.1.8.4 CPU Clock Setting" . Her burde du finne det mest interessante. får ikke lastet ned manualen :/ stopper bare Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Du må inn i biosen og stille det der. stiller opp fsben i bios seff men altså ingenting skjer..... Høgreklikk Min datamaskin, egenskaper, generellt: Hva står der? faktisk ingenting om cpu.... Er det ikke Windows XP du har? Hvor ser du CPUspeeden da? Last ned H.Odas WCPUID så får du oversikten Ehh..hvis du ikke har noe annet Lenke til kommentar
Grissom Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 (endret) Du må inn i biosen og stille det der. stiller opp fsben i bios seff men altså ingenting skjer..... Høgreklikk Min datamaskin, egenskaper, generellt: Hva står der? faktisk ingenting om cpu.... Er det ikke Windows XP du har? Hvor ser du CPUspeeden da? Last ned H.Odas WCPUID så får du oversikten Ehh..hvis du ikke har noe annet joa har xp.... bruker sisoft sandra hn66 kan du sende manualen tilhket? får ikke lastet ned :/ mail: [email protected] Endret 30. desember 2003 av Grissom Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 (endret) Høgreklikk Min datamaskin, egenskaper, generellt: Hva står der? faktisk ingenting om cpu.... Merklig at der ikke står noe under Datamaskin: Vil alikevel anbefale WCPUID User´s manual er avsendt Endret 31. desember 2003 av sveinsel Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Manualen kan du laste ned fra denne siden hos DFI. Velg så "Save link as..." eller lignende. Da har du en PDF fil som leses med Acrobat Reader. Stort sett alle manualer lagres på dette formatet, selv de manualene vil lager på jobben... Jeg antok dog at du fikk med en CD med hovedkortet, der skal manualen ligge. FIkk du ikke med en papirutgave av manualen også? Lenke til kommentar
Grissom Skrevet 31. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2003 Manualen kan du laste ned fra denne siden hos DFI. Velg så "Save link as..." eller lignende. Da har du en PDF fil som leses med Acrobat Reader. Stort sett alle manualer lagres på dette formatet, selv de manualene vil lager på jobben... Jeg antok dog at du fikk med en CD med hovedkortet, der skal manualen ligge. FIkk du ikke med en papirutgave av manualen også? fikk papirutgave men ikke hel... prøvde og laste ned fra den siden i går men kom ikke no vei :/ skal prøve etterpå og resete cmos og prøve atter en gang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå