Adrax Skrevet 29. april 2020 Del Skrevet 29. april 2020 Har en Honda CRV 2008 mod 2.2 i-CDTi Skal kjøpe inn fire støtdempere fra Eurodel og få skiftet ut alle de originale støtdemperne mine hos et verksted siden èn bak er helt ødelagt og èn fremme lekker olje. I tillegg er støvmansjettene på begge demperne fremme revnet. Forhørte meg med et annet verksted som selv skulle kjøpe inn alle delene, og deriblant skulle de ha 1000 kr for 1 stk støvmansjett på bilen min... Koster 262 kr for en ettermarked støvmansjett på Eurodel. En støvmansjett er ikke noe jeg vil betale blodpris for, så skal selv kjøpe inn alle delene som trengs. Har valgt å gå for KYB dempere. Men hvilke slitedeler i støtdemperen bør jeg kjøpe i tillegg til selve støtdemperne og støvmansjettene fremme? Er det ikke gummipakninger, muttere og bolter som kanskje er gammel og rustet? Link til støtdemperdeler: https://www.eurodel.no/fjaering-og-demping/honda-cr-v-iii-re-2-2-i-ctdi-4wd-103kw-45280-cid Noen som har noen råd? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 29. april 2020 Del Skrevet 29. april 2020 (endret) Endret 29. april 2020 av ^fmj Lenke til kommentar
joka Skrevet 29. april 2020 Del Skrevet 29. april 2020 fjæirbinslager foran kan være smart å bytte i samme slengen 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. mai 2020 Del Skrevet 1. mai 2020 Blir ikke fjørene også ganske segne med åra? Jeg bytta fjører også da jeg bytta på min. Ca. like gammel bil. Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 2. mai 2020 Del Skrevet 2. mai 2020 (endret) Bytt fjær og fjærbeinslager samtidig. Sørg for at mansjetten blir sikkelig montert. Å komme med andre deler enn hva verkstedet bruker må du regne med garantien på arbeidet bortfaller. Endret 2. mai 2020 av Labelle Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 2. mai 2020 Del Skrevet 2. mai 2020 Ingen garanti fra verkstedet, men har enda garanti og reklamasjonsrett på delen hos butikken. På biler med såpass lav verdi syns jeg det er lurest å gjøre det slik, sparer fort mange tusen kroner. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. mai 2020 Del Skrevet 2. mai 2020 Kan verkstedene virkelig fraskrive seg ansvar sånn uten videre? Greit at de ikke garanterer for delene men de burde jo fremdeles gå god for arbeidet. Hvis alt ramler sammen etter to uker og det viser seg at det var fordi delene var for dårlige så har jo verkstedet fremdeles sitt på det tørre. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 2. mai 2020 Del Skrevet 2. mai 2020 Da burde verkstedet som proffesjonell aktør ta forbehold og opplyse kunde om potensielle problemer med deler slik at kunde er klar over det og sitter med ansvaret selv hvis vedkommende gir grønt lys for reparasjon. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 3. mai 2020 Del Skrevet 3. mai 2020 Dette stod på mitt forrige tilbud fra verksted: Vi tar ingen garantiansvar på senere feil ved disse komponentene. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 3. mai 2020 Del Skrevet 3. mai 2020 Er såklart ingen verksteder som vil gå god for medbrakte deler. Spesielt ikke siden de har gode rabattavtaler på delene selv og det er gjerne 50 prosent påslag på dette som de tjener på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå