N-4K0 Skrevet 29. juli 2022 Del Skrevet 29. juli 2022 Fremhever oppgaven igjen. Burde være forholdsvis enkel. N-4K0 skrev (På 23.7.2022 den 9.29): et land kjent for et fjell med en iøynfallende farge Lenke til kommentar
Trippelure Skrevet 9. mars Del Skrevet 9. mars N-4K0 skrev (På 29.7.2022 den 10.16): Fremhever oppgaven igjen. Burde være forholdsvis enkel. Kan det være Uluru i Australia? Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 9. mars Del Skrevet 9. mars Trippelure skrev (6 timer siden): Kan det være Uluru i Australia? Det er så lenge siden jeg laget denne oppgaven at jeg ikke husker 100%, men ganske sikker på at det stemmer din tur! Lenke til kommentar
Trippelure Skrevet 9. mars Del Skrevet 9. mars Ok 😊👍 Denne gangen skal vi til et annet land som også er kjent for spesiell farge på fjellene, og det speiles i navnet. Lenke til kommentar
Trippelure Skrevet 9. mars Del Skrevet 9. mars (endret) N-4K0 skrev (6 minutter siden): Navnet på fjellene eller på landet? På landet 😉 Endret 9. mars av Trippelure Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 9. mars Del Skrevet 9. mars Norsk eller engelsk navn, er det det samme? Og er det offisielt navn på landet eller et kallenavn det er kjent for? Jeg kommer ikke på noe land i farta med et navn som treffer... Lenke til kommentar
Trippelure Skrevet 9. mars Del Skrevet 9. mars Navnet er akkurat det samme på både norsk og engelsk. På landets eget språk heter det noe annet, men direkte oversatt så betyr det akkurat det samme som det norske/engelske navnet. Landet ligger i Europa... Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 9. mars Del Skrevet 9. mars Belarus? "Bela" betyr vel hvit, men jeg har aldri hørt om spesielle fjell der 🤔 Lenke til kommentar
Trippelure Skrevet 9. mars Del Skrevet 9. mars N-4K0 skrev (Akkurat nå): Nei, vi snakker vel om Montenegro! 🥳 😁 Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 9. mars Del Skrevet 9. mars Fullstendig åpenbart nå og jeg må innrømme at jeg tråla google maps Skal vi se... 1 Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 9. mars Del Skrevet 9. mars Vi skal til et land hvis navn har en viss likhet med navnet på et kjent norsk danseband. Så får vi se hvordan dette går for seg Lenke til kommentar
Trippelure Skrevet 10. mars Del Skrevet 10. mars N-4K0 skrev (15 timer siden): Vi skal til et land hvis navn har en viss likhet med navnet på et kjent norsk danseband. Så får vi se hvordan dette går for seg Jeg har sammenliknet liste over norske dansband og liste over verdens land, men dette finner jeg ikke ut av 😞 Tror jeg trenger et hint 😁 Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 10. mars Del Skrevet 10. mars Jeg kan avgrense det til verdensdel i første omgang, så får vi se om det er nok. Det er snakk om det amerikanske kontinentet. Lenke til kommentar
Trippelure Skrevet 11. mars Del Skrevet 11. mars (endret) Can Dance - Canada? Er visst et danseband som heter Chili også og det kan jo høres ut som Chile? Selv har jeg ikke hørt om noen av disse bandene da, for jeg hører ikke på så mye dansebandmusikk 🙃 Endret 11. mars av Trippelure Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 11. mars Del Skrevet 11. mars Jeg har ikke hørt om noen av disse, er nok ikke dem. Men Chile er nærme. Lenke til kommentar
Trippelure Skrevet 11. mars Del Skrevet 11. mars Dette får bare noen andre finne ut av, jeg er dritt lei av å sammenligne lister over danseband og amerikanske land 🤪 Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 12. mars Del Skrevet 12. mars Hintet var egentlig ikke særlig bra, jeg skal gi et nytt et: Landet vi skal frem til rimer på et navn. Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 15. mars Del Skrevet 15. mars N-4K0 skrev (På 12.3.2024 den 4:12 PM): Hintet var egentlig ikke særlig bra, jeg skal gi et nytt et: Landet vi skal frem til rimer på et navn. Bolivia? (Bolivar, Ole Ivars osv) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå