Scarvo Skrevet 21. mai 2020 Del Skrevet 21. mai 2020 (endret) Ny oppgave. Denne gang er løsningsalternativet en by jeg besøkte for første gang i 2017. - Hovedstad i et ikke 100% selvstendig land. - Kjent for sin spennende kultur. - Har et "rivaliserende" forhold med en annen stor by i samme land. - Flere direktefly flyr hit fra norske lufthavner. Endret 21. mai 2020 av Scarvo Lenke til kommentar
Sportsidiot Skrevet 21. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2020 Scarvo skrev (5 timer siden): Ny oppgave. Denne gang er løsningsalternativet en by jeg besøkte for første gang i 2017. - Hovedstad i et ikke 100% selvstendig land. - Kjent for sin spennende kultur. - Har et "rivaliserende" forhold med en annen stor by i samme land. - Flere direktefly flyr hit fra norske lufthavner. Edinburgh 1 Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 22. mai 2020 Del Skrevet 22. mai 2020 Kjapt og lett, Edinburgh er rett. Fin by Lenke til kommentar
Sportsidiot Skrevet 22. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2020 Scarvo skrev (29 minutter siden): Kjapt og lett, Edinburgh er rett. Fin by Jeg skal til en by (ikke i Europa). Byen er egentlig en forstad til landets hovedstad. Men det er et par spesielle ting med denne byen. For det første så er den idag større enn byen den er forstad til. Og går vi noen tiår tilbake i tid. Var denne byen landets hovedstad en periode. Relgionen som flesteparten av landets innbyggere tror på er i absolutt mindretall i verdensdelen. Kun 2 eller 3 andre land i verdensdelen har et flertall av befolkningen som bekjenner seg til denne relgionen. Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 24. mai 2020 Del Skrevet 24. mai 2020 (endret) Ligger løsningen i Asia? Endret 24. mai 2020 av Scarvo Lenke til kommentar
Sportsidiot Skrevet 24. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2020 (endret) Scarvo skrev (7 timer siden): Ligger løsningen i Asia? Ja Hint dette landet hadde et presidentpar hvor kona og hennes sko nok var minst like kjent som presidenten selv. Endret 24. mai 2020 av Sportsidiot Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 25. mai 2020 Del Skrevet 25. mai 2020 Ah. Da er det ganske så klart at det er Filippinene vi skal frem til. Jeg kan dessverre ingen forstader til Manila. Kan jeg google? Lenke til kommentar
Sportsidiot Skrevet 25. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2020 Scarvo skrev (1 time siden): Ah. Da er det ganske så klart at det er Filippinene vi skal frem til. Jeg kan dessverre ingen forstader til Manila. Kan jeg google? Ja da, og du er i rett land. Men byen vi skal til er altså en forstad til Manilla. Google ivei. Lenke til kommentar
Sportsidiot Skrevet 25. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2020 Scarvo skrev (7 minutter siden): Forsøk 1: Ciudad de Manila? Nope, byen er oppkalt etter en tidligere President på Filipinene. Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 26. mai 2020 Del Skrevet 26. mai 2020 Heter den presidenten tilfeldigvis Queson til etternavn? 1 Lenke til kommentar
Sportsidiot Skrevet 26. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2020 Scarvo skrev (20 minutter siden): Heter den presidenten tilfeldigvis Queson til etternavn? Jepp din tur til å lage oppgave Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 26. mai 2020 Del Skrevet 26. mai 2020 Uhm... jeg står virkelig fast. En tidligere norsk kommune jeg har bodd i en periode. - Fruktbygd på Østlandet ligger/lå i kommunen. - Ganske nærme en ufattelig kjedelig større by (i norsk standard) - Ligger en folkehøgskole i kommunen (den jeg gikk på) Lenke til kommentar
Laughing Man Skrevet 29. mai 2020 Del Skrevet 29. mai 2020 Her er en ny Er den eneste regionen i sin verdensdel der denne religionen er den mest praktiserte. Ligger i nærheten til veldig stor innsjø som også blir kalt et hav. Sjakk er veldig populært og blir lært på skolen. Regionen har store ørkenområder som har blitt skapt av menneskelig aktivitet. Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 30. mai 2020 Del Skrevet 30. mai 2020 Vel.. landet er garantert Armenia, da jeg vet at armenske barn lærer sjakk på skolen. Jeg begynner derfor med å gjette på Karabakh (der hvor det eksisterer dårlig stemning mellom Armenia og Aserbajdsjan) Lenke til kommentar
Laughing Man Skrevet 30. mai 2020 Del Skrevet 30. mai 2020 Scarvo skrev (11 timer siden): Vel.. landet er garantert Armenia, da jeg vet at armenske barn lærer sjakk på skolen. Jeg begynner derfor med å gjette på Karabakh (der hvor det eksisterer dårlig stemning mellom Armenia og Aserbajdsjan) Nope, det er nok feil region og feil land. Landet vi skal til er mye større. Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 31. mai 2020 Del Skrevet 31. mai 2020 Haha der får man straffen for å være selvsikker "det er garantert Armenia". Snakk om flause. Er landet Russland? Lenke til kommentar
Laughing Man Skrevet 31. mai 2020 Del Skrevet 31. mai 2020 Scarvo skrev (6 timer siden): Er landet Russland? Det ligger i Russland ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå