N-4K0 Skrevet 30. mars Del Skrevet 30. mars Entern skrev (Akkurat nå): De hengende hager i Babylon i Irak? Stemmer, Babylon har eksistert, men etter det jeg klarte å finne ut er det usikkert om de hengende hagene faktisk har eksistert eller om de bare er en legende. Din tur 1 Lenke til kommentar
Entern Skrevet 30. mars Del Skrevet 30. mars (endret) N-4K0 skrev (31 minutter siden): Stemmer, Babylon har eksistert, men etter det jeg klarte å finne ut er det usikkert om de hengende hagene faktisk har eksistert eller om de bare er en legende. Din tur 🥳 (veldig usikkert om de har eksistert eller om det var grekerne som misforsto enten murene eller zigguraten 😅 forresten er bibelske Babel nærmere det opprinnelige navnet enn greske Babylon, byen het visst egentlig Babili eller Bab-Ili, «Gud(ene)s Port» 🤓) Ok, mitt spørsmål: Landet der papir ble oppfunnet 📗📖📄📃 Endret 30. mars av Entern Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 30. mars Del Skrevet 30. mars Hvis vi snakker om papyrus, er det vel Egypt? Såvidt jeg vet, men det virker litt for lett og opplagt. Lenke til kommentar
Entern Skrevet 30. mars Del Skrevet 30. mars N-4K0 skrev (3 minutter siden): Hvis vi snakker om papyrus, er det vel Egypt? Såvidt jeg vet, men det virker litt for lett og opplagt. Ikke papyrus, papir Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 30. mars Del Skrevet 30. mars Papyrus er vel forgjengeren til papir, urpapiret, men ok. Pergament blir vel forresten nærmere, når jeg tenker meg om... Kina? Lenke til kommentar
Entern Skrevet 30. mars Del Skrevet 30. mars N-4K0 skrev (1 minutt siden): Papyrus er vel forgjengeren til papir, urpapiret, men ok. Pergament blir vel forresten nærmere, når jeg tenker meg om... Kina? Stemmer 🥳 Din tur 😊 Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 30. mars Del Skrevet 30. mars Ah, det var så enkelt jeg lurte på å helgardere meg med Tyskland pga. boktrykkekunsten, men jeg antar papir ble oppfunnet lenge før den tid. En øygruppe så nær, men likevel så fjern. Lenke til kommentar
Entern Skrevet 30. mars Del Skrevet 30. mars Påskeøya? (men det er ikke en øygruppe da…) Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 31. mars Del Skrevet 31. mars Heller ikke riktig. Nær og fjern er ikke nødvendigvis relatert til Norge... Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 2. april Del Skrevet 2. april Niks. Dette er øyer som er nære hverandre, men likevel adskilt. Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 2. april Del Skrevet 2. april N-4K0 skrev (12 timer siden): Niks. Dette er øyer som er nære hverandre, men likevel adskilt. Samoa og Amerikansk Samoa tenker jeg kanskje. Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 2. april Del Skrevet 2. april Heller ikke rett dessverre, men godt tenkt. Du er inne på riktig tankegang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå